• Äldre 21 Dec 19:20
    219016 visningar
    1419 svar
    1419
    219016

    EBAY tråden!

    Denna tråd är avsedd för de som har erfarenhet av ebay, kan rekommendera säljare, visa bilder på produkter därifrån osv. OCH för de som liksom jag själv inte har en aning om hur det fungerar 

    Själv har jag inte beställt något därifrån än. Men i o m att det mesta verkar vara så billigt lär det nog sluta med att största delen av all dekoration inköps från ebay.

    Välkomna in, ös på med allt möjligt som har med sidan att göra :)

  • Svar på tråden EBAY tråden!
  • drömme­r
    Äldre 4 Jan 15:33
    #71
    SusanneJoh skrev 2012-01-04 14:32:46 följande:
    Åh, jag älskar ebay! :)

    Köper det mesta därifrån, även saker som inte har med bröllopet att göra.
    Ska köpa brudklänningen där, + massa olika dekortioner, ev stolsöverdrag och stolsrosetter.
    Håller på och letar näbbklänningar där just nu, men det är inte lätt. :( Vi ska ha limegröna näbbklänningar och jag har hittills sett 0 st. :( Ska börja leta på "vanliga" hemsidor och i butiker nu, men skulle ju vilja få tag på dom på ebay då det är så billigt alternativ. :) 
    ♥ 4/8-12, då smäller det! ♥
    Jag satt igår och har nu en hel lista att köpa därifrån. Bröllopet är dock inte förrän våren 2013 så jag har tid på mig .

    Men du kanske kan svara på min fråga ang frakten då?
  • alexan­drasjo­berg85
    Äldre 4 Jan 15:46
    #72

    Jag tänkte köpa en brudväska från ebay men jag är också en aning osäker på hur man gör. Betalar man med svenska kronor och så sköter paypal transktionen till engelsk pund? Är det något annat man behöver tänka på? Tycker det verkar så krångligt.

  • drömme­r
    Äldre 4 Jan 15:52
    #73
    alexandrasjoberg85 skrev 2012-01-04 15:46:39 följande:
    Jag tänkte köpa en brudväska från ebay men jag är också en aning osäker på hur man gör. Betalar man med svenska kronor och så sköter paypal transktionen till engelsk pund? Är det något annat man behöver tänka på? Tycker det verkar så krångligt.
    Jag har bara antagit att man betalar som vanligt med kortet? Men är som sagt osäker med frakten så jag väntar och ser vad de som har beställt innan har gjort .
  • Susann­eJoh
    Äldre 4 Jan 16:12
    #74

    Hm, jag vet inte riktigt. Har aldrig tänkt på hur jag gör :p Men när du registrerar dig på paypal så kopplar du ditt kort dit. Och när du har köpt något och ska gå in på paypal och betala så betalar du totalsumman, alltså produkt + frakt och sen dras det från ditt konto via ditt kontokort. Hoppas jag förklarade bra och att ni förstod, annars är det bara att fråga igen så gör jag ett nytt försök. :)


    ♥ 4/8-12, då smäller det! ♥
  • drömme­r
    Äldre 4 Jan 16:37
    #75

    Jo hur paypal fungerar vet jag men hur vet jag hur mkt jag ska betala?? Om det står en artikelsumma, en fraktsumma, och en totalsumma inkl frakt borde det ju vara det sista, men är frakten gratis då som tex i det fallet jag skrev ovan??

  • Susann­eJoh
    Äldre 4 Jan 20:30
    #76
    drömmer skrev 2012-01-04 14:16:46 följande:
    En liten fråga till er om frakten.... Jag är inne på svenska sidan och där står ju artikelns pris , och sen ett fraktpris. Därunder står det " Pris inkl. frakt:"

    När jag ska sätta in pengar på paypal, vilket väljer jag då? För som nu med det strumbebandet som Bemine tipsar om (tänkte beställa hem det som test eftersom det var billigt) så kostar det 13,64:-, frakten kostar 54,77:- och Totalt inkl frakt står det bara 13,64:-. Är det fri frakt då eller ska jag själv lägga ihop summan??
    När jag är inne på den sidan så står det: 

    Artikelns pris 13,64 kr   Skicka till Sverige 54,77 kr |Se information   Pris inkl. Frakt 68,42 kr
     så då kostar det 68,42 totalt.

    men när man går in på paypal så står ju den totala summan där iaf.
    och jag noterade att du skrev "när jag ska sätta in pengar på paypal...", men man sätter väl inte in pengar där?eller det kanske man kan, det vet jag faktiskt inte. på mitt paypal så drar som direkt från mitt konto, så jag behöver inte bry mig hur mycket det kostar (eller jo så klart att jag bryr mig om hur mycket det kostar, men jag hoppas att du fattar vad jag menar).

    Sen kan man inte alltid lita på fraktpriset i annonserna, för jag har vart med om att det står gratis frakt i annonsen, men sen när man kollar totalsumman i paypal så är det en liten liten fraktkostnad iaf.
    Det är inte vanligt, men det har hänt. 
    ♥ 4/8-12, då smäller det! ♥
  • sollan
    Äldre 4 Jan 21:05
    #77

    Någon som har erfarenhet utav vad det kan kosta i tull/moms när detta inte ingår i priset?

    Har hittat en klocka som jag skulle vilja köpa till blivande. Den kostar ca 150:- med frakt. Den skickas från HongKong.


    Blivande vårbrud
  • snäcka­n87
    Äldre 4 Jan 21:43
    #78

    "Augusti2012"  Vilken säljare köpte du de röda mattorna av??

  • august­i2012
    Äldre 5 Jan 14:07
    #79

    snäckan: säljaren kallade sig för partyshowroom_uk
    har sett att det även finns i rosa för dem som har det temat. 
    Har inte fått hem den än. Väntar med spänning. :) 
    Lycka till!

     

  • drömme­r
    Äldre 5 Jan 18:34
    #80

    Nu har jag klickat hem det första från Ebay. Börjar smått med 100st rosa organzapåsar för 34kr inkl frakt . Känns lagom att börja med.

    Hur fungerar det med tull o liknande? Jag har bara en gång på tradera klickat hem från utlandet och det fastnade direkt. Säljaren betalade dock tillbaka tullkostnaderna till mig för att vara snäll, och för att jag inte visste att kläderna skickades från Thailand. Var dotterns näbbklänning...

Svar på tråden EBAY tråden!