• MissyS­ophie
    Äldre 7 Dec 10:07
    27921 visningar
    20 svar
    20
    27921

    Billig bröllopsfotograf i Stockholm/Uppsala?

    Hej vänner!

    Är det någon som kan tipsa om en billig fotograf som är duktig på bröllopsfoton som finns i Stockholm eller ännu hellre i Uppsala trakten?

    Vill helst ha en fotograf som följer med oss hela dagen Glad men som ska vara riktigt duktig och billig som sagt.

  • Svar på tråden Billig bröllopsfotograf i Stockholm/Uppsala?
  • Aniara­4
    Äldre 7 Dec 10:10
    #1

    www.malin-fotograf.com/ är prisvärd.

  • Sarah Friber­g
    Äldre 7 Dec 21:38
    #2

    www.jnsvision.net  ,de har en jultävling där man kan vinna en fotografering också.

  • Jag han
    Äldre 11 Dec 12:29
    #4

    www.bjornmattisson.se är mitt tips. Han har olika bröllopspaket.

  • Kalka
    Äldre 11 Dec 22:52
    #4

    Riktigt duktig och billig är en omöjlig kombination. Bland dom bästa i Uppsala tycker jag är www.saranorrehed.com och www.lonnbackafotograferna.se fast ganska olika. Sen finns det ju flera till här beroende på vad man gillar! www.rowasfoto.se, Kajsa Fagerström (tror jag hon heter), Sara Mårtensson, orkar inte kolla deras hemsideadresser men googla så hittar du. 

    Vi (eller ja min bästa vän som ska gifta sig känns som att det är mitt bröllop :) ) ska anlita Sara till i sommar och hon är nog inte billigast, men inte jättedyr, och jättejättebra tycker jag!

  • imdeli­cate
    Äldre 12 Dec 12:43
    #5

    Vi har bokat en heldagsfotografering med http://janehaglund.se/. Prova att höra av dig till henne, och hör vad hon tar för en dag.

  • Prinse­ssan Fiona
    Äldre 17 Dec 18:26
    #6

    Det finns jättemånga bra fotografer, men då får du ju betala för det också! De flesta fotograferna som räknats upp här är inte så jättebilliga som du verkar vara ute efter, de är absolut inte dyra, men inte billiga heller.

    Man får vad man betalar för, och du måste nog fundera igenom lite om du vill ha bra och riktigt vackra bilder som minnen från din dag eller om det är mer värt att du sparar in några kronor på kvalitén.

    Jag är gift och i efterhand kan jag säga att det är två saker framför allt som man ska lägga pengarna på och som man har kvar förhoppningsvis livet ut, det är ringen och fotografen!

    Självklart är det mycket man vill lägga pengar på och prioritera, men många gäster minns inte vad man åt på bröllopet bara ett kort tag efteråt...

  • MissyS­ophie
    Äldre 18 Dec 19:51
    #7
    Prinsessan Fiona skrev 2011-12-17 18:26:38 följande:
    Det finns jättemånga bra fotografer, men då får du ju betala för det också! De flesta fotograferna som räknats upp här är inte så jättebilliga som du verkar vara ute efter, de är absolut inte dyra, men inte billiga heller.

    Man får vad man betalar för, och du måste nog fundera igenom lite om du vill ha bra och riktigt vackra bilder som minnen från din dag eller om det är mer värt att du sparar in några kronor på kvalitén.

    Jag är gift och i efterhand kan jag säga att det är två saker framför allt som man ska lägga pengarna på och som man har kvar förhoppningsvis livet ut, det är ringen och fotografen!

    Självklart är det mycket man vill lägga pengar på och prioritera, men många gäster minns inte vad man åt på bröllopet bara ett kort tag efteråt...
    Har hittat några prisvärda fotografer som är tillmötesgående,har bra kvalite på sina bilder och helt OK i pris så det finns "billiga" och bra fotografer.

    Visst vill man lägga ner pengar på sina ringar men när man inte är multimiljonär så får man hålla sig till sin budget och sen är det inte min dag direkt utan bådas dag. Min fästmans dag lika mycket som min, gillar inte att det enbart ska vara brudens dag,fjantigt tycker jag.
  • KlaraV­89
    Äldre 1 Jan 17:16
    #8

    Mitt bidrag kan bli www.malin-fotograf .com

  • Perkan­76
    Äldre 29 Jan 12:19
    #9

    Jenny Drakenlind!!!! Kolla in www.drakenlind.com så får du en liten inblick iaf!

  • eho201­1
    Äldre 31 Jan 07:36
    #10

    lindapauline.se/portfolio/ Linda Pauline fixade mitt hår och smink, och fotade porträtt, vigsel, båttur och mingel. Superbra paketpris, men såg ut som att hon höjt priset lite nu. Allt blev iallafall jättebra och hon var så lätt att diskutera förslag och allt med! Vi hade lite olika bild av naturlig sminkning men det blev perfekt efter att vi fattat det Dessutom hade hon en assistent med sig "på köpet". Kan varmt rekommendera henne. Vi gifte oss på Lidingö, hon reser runt i typ hela Sverige tror jag! Lite av våra bilder finns i hennes portfolio (Emma och Hans Olof). Min syster ska förmodligen boka henne också

  • Hella
    Äldre 31 Jan 09:04
    #11

    Fredric Sannebro från www.fotabrollop.se tipsar jag om. Han är superduktig och våra bilder från preshoot blev vi väldigt nöjda med så nu ser vi fram emot vårat bröllop och bilderna han kommer att ta där.

  • AnnaKa­rinAnn­a
    Äldre 31 Jan 22:24
    #12

    Vi kommer att anlita fotograf Ozgur http://www.fotockholm.se/galleri?album=amorvincitomnia fantastiska och  underbara bilder ,vi har fått kanonbra pris + vi får en weddingbok oxo 
     Anna 

  • Prinse­ssan Fiona
    Äldre 2 Feb 15:28
    #13
    MissySophie skrev 2011-12-18 19:51:57 följande:
    Har hittat några prisvärda fotografer som är tillmötesgående,har bra kvalite på sina bilder och helt OK i pris så det finns "billiga" och bra fotografer.

    Visst vill man lägga ner pengar på sina ringar men när man inte är multimiljonär så får man hålla sig till sin budget och sen är det inte min dag direkt utan bådas dag. Min fästmans dag lika mycket som min, gillar inte att det enbart ska vara brudens dag,fjantigt tycker jag.
    Nej du har helt rätt, det är inte din dag, det är er bådas, men eftersom det är du som skriver här så tilltalade jag er bara i `"du"-form, men översätt det till "ni" istället. Det var inte meningen att provocera dig med att benämna er som dig, det ska jag absolut tänka på i fortsättningen.
    Och jag menar inte heller att man ska lägga halva bröllopsbudgeten på ringarna, jag menar bara att om man är tvungen att prioritera huruvida man ska ha (bara som exempel,) stolsöverdrag med band eller inte, så kanske just det är en post man kan ta bort och ta de pengarna till sånt som man kommer fram till är viktigare.

    Och sen är det svårt att veta också vad du menar med billig, jag har absolut inte gott om pengar, så en billig fotograf för mig är någon som tar under 10.000 för största delen av dagen.

    Nu har jag inte kollat alla fotografer som nämns här i tråden, men flera av dem är jätteduktiga och dessutom jättemysiga vilket också kan vara bra att tänka på efter som _ni_ kommer att ha en för er okänd människa med er hela dagen som delar alla era intima ögonblick!

    Men träffa gärna de olika fotograferna och prata med dem och berätta att ni håller på att kolla runt, och sen gå på magkänslan! Det kommer säkert att bli toppenfint och jag önskar er all lycka!
  • Äldre 22 Jan 20:37
    #14

    För oss, den bästa är www.cristinaramosphotography.com/weddings . Hon här gjort några av våra vänners bröllop och hennes bilder är speachless. Tidlösa, med atmosfär och känslor. Den bästa bildspråk som jag har sett. Och enligt priset, det var mkt för pengarna. 

  • Okänd
    Äldre 14 Mar 18:56
    #15
    Meddelande borttaget
  • Äldre 16 Mar 11:25
    #16

    Hej

    Alina är helt otroligt duktig! Kolla länken nedan.
    www.artofyou.se
    Hår och makeup: dashl.se/stylist-profile/39/looks Är bra med!

  • Äldre 11 Jul 11:45
    #17

    Jag bokade www.ammermanphotography.weebly.com och tog förlovnisngbilder i helgen som blev riktigt fina. Hon tar 5000kr för ett bröllop och då ingår förlovningsbilder vilket jag tycker är billigt för de bilderna hon producerar!

  • Äldre 11 Jul 11:46
    #18
    AnnaH92 skrev 2018-07-11 11:45:16 följande:

    Jag bokade www.ammermanphotography.weebly.com och tog förlovnisngbilder i helgen som blev riktigt fina. Hon tar 5000kr för ett bröllop och då ingår förlovningsbilder vilket jag tycker är billigt för de bilderna hon producerar!


    Hemsidan var visst www.ammermanphoto.weebly.com
  • Okänd
    Äldre 21 Jul 16:42
    #19
    Meddelande borttaget
  • Okänd
    Äldre 12 Sep 22:16
    #20
    Meddelande borttaget
Svar på tråden Billig bröllopsfotograf i Stockholm/Uppsala?