• kärlek­2011
    Äldre 15 Nov 21:39
    3980 visningar
    9 svar
    9
    3980

    April 2012

    Är det någon mer än vi som bestämt sig för att gifta sig i April 2012, vi ska bara ha ett litet bröllop så är inte jättemycket att planera..men ser fram emot det sååå mycket!!!! Någon mer???

  • Svar på tråden April 2012
  • Aprilb­ruden
    Äldre 22 Feb 11:00
    #1

    Hej!


     


    Gifter mig den 27 april 2012. Det är ju inte alls så långt kvar nu och det börjar pirra lite extra :) Kommer att gifta oss borgerligt med bara våra föräldrar och vår son med på vigseln. Efteråt åker vi hem till oss och äter lite mat och tårta, sen åker jag och min nyblivne man på spaweekend och lyxar till det lite!!

  • Elisab­eth560
    Äldre 24 Feb 17:19
    #2

    28 april gfter vi oss!

    Också ett väldigt  litet bröllop, bara 2 av våra närmsta som vittnen, sen får övriga nära vänner/familj ev. komma på kvällen och får då reda på nyheten. 

    vigserförättare bokad i dag, klänning nästan bestämd. Ringar har vi inte ens tittat på än(hjälp)
    Och så måste vi bestämma oss för om vi ska ha bjudning på kvällen eller ej så att det i så fall blir planerat också.

    VI kommer att hålla till hemma på gården, och gifta oss utomhus. Om inte vädret är total katastrof, då får vi väl bara gå in i så fall! 

  • sollan
    Äldre 24 Feb 17:53
    #3

    Hejsan här är en till som ska stå brud i April, den 14 närmare bestämt.

    Kyrkobröllop med 3rätters & fest efteråt.

    Det som vi har kvar är ett inbokat möte med restaurangen och bestämma förrätt&huvudrätt.
    När det är gjort den 5 Mars så ska vi skriva in menyn i festprogrammet.Sen är det färdigt att skrivas ut och pysslas ihopa. Lika så vigselprogrammet.
    m2b och hans marskalk skall till Tyskland den 3 Mars och införskaffa alkoholen.
    Bröllops"valsen" bör vi ochså ta oss tid att träna på.
    Lite smågrejor är kvar att köpa tex läsk,vatten men annars är nog det mesta fixx färdigt och alla möten mm är inbokade tex frisör/smink.
    Blommorna beställdde vi förra helgen.
    Ja just det min kklänning är under bearbetning så den skall jag och prova igen den 14 Mars så hoppas på att den sitter som den skall då så jag får den med mig hem.
    Idag är det 50 dagar kvar för våran del...Wiiieee!  Spännade Glad


    Blivande vårbrud
  • Emelie­248
    Äldre 24 Feb 19:09
    #4

    Hej,

    Jag ska också gifa mig i April, den 28.

    Vi ska ha ett lite annorlunda bröllop. Vi gifter oss i Stora Hingststaller på Flyinge Kungsgård.
    Där efter ska vi ha bröllopsmiddagen i en loka på samma ställe.
    Vi kommer ha ca 85 gäster, osa datumet går ut den 1/3.

    Vi är nästan klara med allt, så sköntGlad. Präst och solist  och fotograf är bokade och klara.
    Vi hade samtal med vår präst i onsdags där vi planerade vigselcermonin.
    Middagen var vi och provade för några veckorsedan, tårtan, blommor, frisör och make up är också klar.
    Vi har hittat ring och den ska beställas i mars och klänningarna till mig och mina tärnor är kommna och ska snart lämnas för korrigering.

    I veckan så kom hindersprövning och vigselintyget... så nu känns det att det är på gång.

    de som vi inte är klara med är bordsplasering, festprogram och vigselprogram. Vi får vänta med detta tills alla osat.

    Sen är det säkert massa småsaker som kommer på vägen... men gud va vi längtar!

  • helsin­gebrud
    Äldre 24 Feb 23:34
    #5

    Vi slår också till den fjortonde april. Vi har det mesta under kontroll. Osa har gått ut. Bordsplacering nästa klart vigselprogram klara att skrivas ut Även festprogrammen nästan..... Har börjat kolla på ring men inte bestämt mig ännu Klänningen hänger i garderoben men sitter inte tätt över bysten, Måste hitta någon som kan kolla om det kan sys om..... Maten är bestämt likaså dessert och tårta Toastmaster och bestman + tärna OK Musik i kyrkan klart med solister och allt Haft möte med prästen Musiker till festen klart Det mesta med mat och dryck planerat men ska fixas sista veckan. Vi blir ca 125p , kyrkbröllop med bröllopsmiddag i vår egen restaurang Gästernas boende ordnat Fest fredag till söndag Hittade på Facebook en sluten grupp som planerar min möhippa Blir man lite nyfiken eller? Ska försöka gå ner några kilon till den stora dagen Har förresten bokat bröllopsresa till Las Vegas, blivande maken vet inget Vi ska ha sex övernattningar i Vegas helt utan barn Han ska få reda på målet för vår resa på bröllopsfesten Säkert massor mer som jag inte fixat men blir lite off när jag Skriver på telefonen

  • helsin­gebrud
    Äldre 24 Feb 23:35
    #6

    Attans, inga radbrytningar kom med. Nackdelen med telefon

  • Wennst­igf
    Äldre 28 Feb 20:58
    #7

    Gifter oss också den 28 april! Kyrkbröllop, nästan hundra gäster och snart är allt klart! April närmar sig med stormsteg!

  • Aprilb­ruden
    Äldre 26 Mar 21:27
    #8

    Snart är det dags! En månad kvar bara :)


    Ser fram emot det sååå mycket, längtar att få bära min fina ring och att äntligen få bli "fru Olsson" haha

  • sollan
    Äldre 2 Apr 15:58
    #9
    Aprilbruden skrev 2012-03-26 21:27:48 följande:

    Snart är det dags! En månad kvar bara :)


    Ser fram emot det sååå mycket, längtar att få bära min fina ring och att äntligen få bli "fru Olsson" haha


    Jag ska osså bli en Fru Olsson, redan nästa vecka 0.o


    Känns konstigt att det bara är dagar kvar nu...Spännande.


    Hur går det för alla andra Aprilbrudar?


    120414 <3
Svar på tråden April 2012