• Tokig
    Äldre 28 Oct 10:23
    142115 visningar
    784 svar
    784
    142115

    Oktober 2012

    Tänkte att det kan vara trevligt att samlas och följa varandra fram till den magiska dagen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-25 09:10
    Vi som (hitintills) är med i tråden är:

    Pyttsan, 29/9, Åland
    Tokig, 6/10, Småland
    Caruba, 6/10, Arild
    Daludd, 6/10, Göteborg
    Soahl, 6/10, Stockholm

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-07 15:00
    Camilla837, 6/10, Öckerö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 14:43
    Lillama, 20/10, Öland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 08:48
    Meyita, 20/10, Värmdö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-25 08:27
    tinaalpfält, 6/10, Flen

    TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-07 17:13
    KochM, 13/10, Örebro

  • Svar på tråden Oktober 2012
  • BaraE
    Äldre 29 Dec 15:11
    #2

    Vi har precis börjat med bröllopsplaneringen. Efter många års väntan Flört. Vi har varit tillsammans i 12,5 år och förlovade i snart 4. När vi förlovade oss sa vi båda att vi skulle börja planera bröllop, men sen bara rann det iväg och ingenting blev gjort.

    Men så i tisdags fick gubben ändan ur och frågade på nytt om jag ville gifta mig med honom nu. Och det ville jag ju förstås - som jag väntat (inte jag som dröjt i 4 år, om vi säger så ). Så nu är planerna igång och vi siktar på ett oktoberbröllop nästa år.

    Och jag vet vad du menar med att göra det i fel ordning. Det är vad jag gjort i tanken i många, många år redan. Funderat på klänning, festlokal, tårta, inbjudningar...osv. Men nu - nu får det bli verklighet!!!


  • Tokig
    Äldre 29 Dec 15:21
    #3

    111111 blev jag äntligen förlovad. Min sambo överraskade mig i Rom. Han hade varit och valt ut ringar och allting helt utan att jag visste om det.

    I januari eller åtminstone i början av året ska vi åka och prata med restaurangen där vi funderar på att ha festen.

    Men när ska man skicka ut inbjudan? Vi funderar på att skicka ut en save the date... om vi gör det någongång under våren så kan man väl vänta längre med själva inbjudan?

  • Tokig
    Äldre 12 Jan 12:42
    #4
    BaraE skrev 2011-12-29 15:11:45 följande:
    Vi har precis börjat med bröllopsplaneringen. Efter många års väntan Flört. Vi har varit tillsammans i 12,5 år och förlovade i snart 4. När vi förlovade oss sa vi båda att vi skulle börja planera bröllop, men sen bara rann det iväg och ingenting blev gjort.

    Men så i tisdags fick gubben ändan ur och frågade på nytt om jag ville gifta mig med honom nu. Och det ville jag ju förstås - som jag väntat (inte jag som dröjt i 4 år, om vi säger så ). Så nu är planerna igång och vi siktar på ett oktoberbröllop nästa år.

    Och jag vet vad du menar med att göra det i fel ordning. Det är vad jag gjort i tanken i många, många år redan. Funderat på klänning, festlokal, tårta, inbjudningar...osv. Men nu - nu får det bli verklighet!!!
    När gifter ni er?
  • Tokig
    Äldre 18 Jan 09:23
    #5

    Jag har precis beställt mina bröllopsskor. Känns galet men jag behöver dom för att kunna ta mått för klänningen, vilket känns ännu mer galet. Och om några veckor ska vi åka och titta på lokal. Nu börjar det :D

  • Pyttsa­n
    Äldre 21 Jan 21:44
    #6

    Hej!

    Jag åker för att hämta min klänning imorgon! Skrattande Känns jättespännande! Vi har varke slagit fast datum (någon av de första lördagarna i oktober) eller bokat lokal än, men jag råkade snubbla över rätt klänning begagnad, så det var bara att slå till. 

    Vi har varit förlovade 2 år i mars, tänkte gifta oss senaste sommar, men min syster meddelade just innan vi hade tänkt tillkännage vårt bröllp, så vi lät dem gifta sig först i lugn och ro, eftersom jag dessutom blev gravid. Så vi gick och blev föräldrar först och nu känns det jättekul att ha det här roliga kvar!

    Vi vill ha ett ekologiskt bröllop med mycket härliga, heta höstfärger!  Hjärta Jag gick hela hösten och kollade in vilka blommor som kan vara aktuella och vackra platser att fota på. Skäms Älskar att dagdrömma!

  • caruba
    Äldre 22 Jan 12:50
    #7

    Vi ska gifta oss den 6 okt är det tänkt. Lokalen är preliminärt bokat.
    Kvar är i stort sett kläder, ringar, inbjudningar, festprogram och liknande..
    Spännande.

  • Pyttsa­n
    Äldre 30 Jan 22:54
    #8

    Hurra, klänningen passade! Skrattande 

    Vi har lite löst diskuterat vilka präster vi ska höra oss för med, men vi behöver verkligent ta tag i det här med att titta på lokal. Tur att vi inte ska gifta oss under turistsäsongen, hela sommaren och början av september är redan uppbokat.

    Hur går det för er andra? Hinner ni tänka på bröllop nånting? 

  • Tokig
    Äldre 31 Jan 11:10
    #9

    10 februari ska vi ner och prata med festlokalen. Förhoppningsvis kommer vi överens så att vi kan spika ett datum då.

    Har varit i kontakt med församlingen med de ska inte sätta vigseltider för hösten förrän i maj 2012. Känns väldigt knepigt. Det innebär att vi egentligen inte kan spika någonting förrän i maj....

    Hur ser det ut för er?

  • caruba
    Äldre 31 Jan 14:36
    #10

    Vi ska titta på vår lokal den 19.. =0) Vi kommer ta med mina föräldrar och kanske min M2Bs pappa för dom är med och betalar. ;0)

  • CornGi­rl
    Äldre 31 Jan 18:38
    #11
    Pyttsan skrev 2012-01-21 21:44:25 följande:
    Hej!

    Jag åker för att hämta min klänning imorgon! Skrattande Känns jättespännande! Vi har varke slagit fast datum (någon av de första lördagarna i oktober) eller bokat lokal än, men jag råkade snubbla över rätt klänning begagnad, så det var bara att slå till. 

    Vi har varit förlovade 2 år i mars, tänkte gifta oss senaste sommar, men min syster meddelade just innan vi hade tänkt tillkännage vårt bröllp, så vi lät dem gifta sig först i lugn och ro, eftersom jag dessutom blev gravid. Så vi gick och blev föräldrar först och nu känns det jättekul att ha det här roliga kvar!

    Vi vill ha ett ekologiskt bröllop med mycket härliga, heta höstfärger!  Hjärta Jag gick hela hösten och kollade in vilka blommor som kan vara aktuella och vackra platser att fota på. Skäms Älskar att dagdrömma!
    Har du kollat inspiration på EcoBride.se. Många fina ecotips. 
Svar på tråden Oktober 2012