• Brud12­08
    Äldre 26 Oct 23:22
    16618 visningar
    112 svar
    112
    16618

    Vi gifter oss den 25/8 2012, någon mer???

    Vi håller på att planera för fullt (eller jag iall fall) Skrattande Jag har en fundering om inbjudningskorten. Vi ska beställa en stämpel med våra namn, någon som kan rekomendera en bra snabb och billig stämpel tillverkare?!

    Ska man skicka ut save the date i januari och de "riktiga" lite senare. eller kan man skicka ut dom direkt? Vi kommer nämligen ge en del inbjudningar till släkten i julklapp "årets julklapp" och det blir då den färdiga inbjudan. Känns konstigt att skicka ut save the date till resten av gästerna i så fall.

    En egen hemsida har jag läst att man kan ha under planeringen och för gästerna. Erfarenheter och tankar mottages gärna. Eller ska man lägga idet klassiska infobladet med inbjudan om tex boende, presenter mm.

  • Svar på tråden Vi gifter oss den 25/8 2012, någon mer???
  • Sandra och Joakim
    Äldre 8 Aug 19:55

    Vi har kvar:
    - Printa och sätta ihop festprogrammet, vigselprogrammet och placeringskorten
    - Fixa lite smågrejer med dekorationerna och toalettkorgen
    - Beställa blommor ska göras på lördag
    - Få godkänt på vår utgångsmarsch
    - Få klart gästpresentationerna

    Förutom gästpresentationerna så känns det bara som att det är "smågrejer" , så himla skönt!

  • Äldre 11 Aug 01:03

    Fick köpa en ny klänning idag. Lite panikartat med två veckor kvar men det ser ut att ordna sig!

  • polkap­inne
    Äldre 11 Aug 15:45
    Annary skrev 2012-08-11 01:03:37 följande:
    Fick köpa en ny klänning idag. Lite panikartat med två veckor kvar men det ser ut att ordna sig!

    Oj, ja det måste kännas lite kaotiskt :)

    Själva har vi kvar
    * beställning av godis
    * sista provning av klänning
    * skjorta till mannen
    * göra klart festhäften och vigselhäften
    * göra klart favouraskar


  • Äldre 14 Aug 19:36

    Ja, kaotiskt var det minst sagt! Men hittade en helt underbar klänning på Tekla som jag ska få hämta på fredag. Spräcker budgeten men det får det vara värt helt enkelt. Upptäckte att min klänning inte går att sitta i (lite sent påkommet men så var fallet). Vi känner oss klara med det mesta. Bara lite småfix kvar. Måste också göra en detaljerad planering för dagen så man inte missar ngt!

  • soffia
    Äldre 17 Aug 13:09

    Är det bara jag som sitter och kollar vädret hela tiden för nästa lördag? Mardröm om det regnar ju och med den här sommaren kan man aldrig riktigt veta!

  • zoolin
    Äldre 21 Aug 08:56

    Fyra (4!) dagar kvar och jag känner mig rätt lugn fast såklart med pirr i magen. Det mesta känns klart, det är mest att bitarna ska pusslas ihop så det blir en helhet. Idag ska jag till butiken där min klänning finns och betala den och sen ta mig runt och kolla upp goda alkoholfria alternativ som kanske några vill ha till middagen.

    Vad har ni för er så här dagarna innan?

  • Magnus­Flicka
    Äldre 21 Aug 09:20

    Jag kollar också vädret VARJE dag, och de ändras varje gång. =/ Så de är jag orolig över...


    Annars är de mest smågrejer som vi har kvar att göra... lite grejer till maten att köpa och sen presentpåsarna ska fixas. Och bordplaceringstavlan. JAg har väntat med den för de är hela tiden förändringar..... irriterande...

  • zoolin
    Äldre 21 Aug 17:23

    Hur stora fester ska ni ha?

    Vi kommer ha 40 gäster och så vi två. Vi ville bara bjuda dem som vi står nära och vill ha omkring oss på vår speciella dag. Men nu är jag lite orolig att det kommer bli en lagom festlig kväll om ni förstår vad jag menar.. Jag vill ha dans och lite fest men blir det så med så "lite" gäster? Jag förstår att det beror mest på vad för gäster som kommer.. men har ni erfarenheter? Varit på andra bröllop etc?

  • zoolin
    Äldre 23 Aug 17:00

    Mindre än två dagar kvar. Eller rättare sagt om två dygn är jag en gift kvinna :)

    Ikväll kommer sambons mor och bror och brorsbarn som ska husera i vår lägenhet under helgen. Imorgon sätter allt igång. Vi ska duka och fixa allt på gården där vi ska ha festen och sen på kvällen checkar jag och sambon in på hotellet där vi ska sova två nätter. Ska bli mys! Jag ser mycket fram emot denna helg.

    Önskar alla som gifter sig på lördag en fantastisk helg!
    Lycka till!

  • Äldre 24 Aug 02:15

    Hela veckan har varit späckad med spaaktiviteter och annat mys och nu har även de låpngväga gästerna börjat droppa in så det blir att vi umgås en hel del med dem. Men börjar känna pirr i magen nu. mycket som ska ses över och gås igenom imorgon och sen är det ju logistiken inför lördag som ska ordnas. Men åh så underbart att dagen snart är här! Och vädret kommer vi inte kjunna påverka hur mycket vi än vill så jag har börjat släppa det nu. Däremot sitter tärnorna med tre väderappar som de uppdaterar konstant haha. Lycka till allihopa!!

  • BeccaB­us
    Äldre 24 Aug 09:17

    Tänk att det är i morgon vi gifter oss! Har väl planerat det här bröllopet i ca 20 år och nu äntligen, ÄNTLIGEN, är det dags. Kanske planerat lite mer aktivt de senaste 14 månaderna dock... :-P

    Vi ska ha ett ganska stort bröllop. 200 pers i kyrkan och 161 på middagen efterår.

    Idag är första punkten att fixa naglarna så de är i toppskick... sen ska det köras runda, efter runda, efter runda med saker till Grand Hotel... Hektiskt kul!

    Vad gör ni så här "sista dagaen"??? 


  • Sandra och Joakim
    Äldre 26 Aug 02:12

    JIPPI NU ÄR VI GIFTA!!!!! Hoppas att alla ni andra hade en toppendag, vi är otroligt nöjda och glada!
    Nu börjar det däremot bli dags att sova efter denna lååånga dag :)

    Kramar!

Svar på tråden Vi gifter oss den 25/8 2012, någon mer???