• Brud12­08
    Äldre 26 Oct 23:22
    16574 visningar
    112 svar
    112
    16574

    Vi gifter oss den 25/8 2012, någon mer???

    Vi håller på att planera för fullt (eller jag iall fall) Skrattande Jag har en fundering om inbjudningskorten. Vi ska beställa en stämpel med våra namn, någon som kan rekomendera en bra snabb och billig stämpel tillverkare?!

    Ska man skicka ut save the date i januari och de "riktiga" lite senare. eller kan man skicka ut dom direkt? Vi kommer nämligen ge en del inbjudningar till släkten i julklapp "årets julklapp" och det blir då den färdiga inbjudan. Känns konstigt att skicka ut save the date till resten av gästerna i så fall.

    En egen hemsida har jag läst att man kan ha under planeringen och för gästerna. Erfarenheter och tankar mottages gärna. Eller ska man lägga idet klassiska infobladet med inbjudan om tex boende, presenter mm.

  • Svar på tråden Vi gifter oss den 25/8 2012, någon mer???
  • BeccaB­us
    Äldre 26 Jul 18:49
    #91

    Jag är ledig hela sommaren och känner ändå att varje dag är fylld med bröllopsbestyr. Men nu är det framför allt småplock som jag sysslar med. Och att prova bröllopsklänningen hela tiden (känns det som).

    Enda stora vi har kvar är möte med filmaren och vigselsamtal.

    Har ni andra som ska gifta er kyrkligt varit på era vigselsamtal??? 


  • zoolin
    Äldre 30 Jul 10:42
    #92

    Oj vad är det för pyssel ni gör varje dag?

    Jag är inne i en period där jag inte riktigt vet vad jag ska göra när det gäller bröllopet. Vi kommer inte ha så mycket pyssel att fixa med och de stora sakerna är klara. Jaja, det ordnar sig :) Idag ska jag iaf lämna in min blivandes ring på putsning.

    Vi var på vårt vigselsamtal redan i juni då vår präst sen skulle på semester och tyckte det var för sent att ha samtalet i augusti. Ett mycket trevligt och lyckat möte. Vi satt och pratade med henne i 2 ½ timme :)

  • jakoth­er
    Äldre 30 Jul 11:36
    #93

    Nån mer som ska gifta sig utomhus och är orolig för vädret?  :/


    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • asasan­dberg
    Äldre 2 Aug 16:53
    #94
    Hej hörni!
    Det är inte så att det är någon i denna gruppen som bor i Göteborg- och har planerat att åka över till Tyskland för att köpa drickat till festen?
    Vi har fått hjälp med en vända av en kompis som skulle ha fest, men han fick inte med sig vårt rödvin... 
    Vi gifter oss den 18 aug och tänkte att det kanske var någon i denna grupp som planerat en resa innan vårt datum. Isf kan man ju dela på kostnader för bro och färja etc.
    I annat fall får vi ta systemet men värt frågan.
    Tacksam för svar!

     
  • Evis01
    Äldre 2 Aug 17:09
    #95

    Vi ska gifta oss då! Solig
    Vi bjuder våra föräldrar på lunch, för att fira min och min sambos födelsedagar. "Istället för att lägga pengarna på en fest så gör vi såhär istället" Flört Alltså, de har ingen som helst aning om vad vi planerar att göra!! Oskyldig

    Enkelt och billigt, det är bara ringarna som kostar (ca 2.200 kr.) samt restuarangbesöket!
    Sammanlagt blir det ca 4000 kr för hela "kalaset"!
    Och det blir exakt som vi vill {#emotions_dlg.flower}

    Blir det regn, ja då är det väl bara att ta ett paraply eller ställa oss under ett tak Skrattande

    KRAM!

  • Jennie­2012
    Äldre 5 Aug 20:00
    #96

    3 veckor kvar... 
    Hur lägger ni upp planerna sista veckorna? Är era bordsplaceringar klara? Jag har suttit med min idag.. det är inte lätt att få ihop det så att alla sitter "bra".
     

  • Ellis
    Äldre 6 Aug 06:35
    #97

    Vi har haft så himla mycket bestyr med dessa gäster så vi bordsplacerar dem inte. Har flera släktingar som vägrar komma pga att vi skrev mörk kostym och hade vi bordsplacerat hade ännu fler vägrat komma... Så vi bordsplacerar bara honörsbordet och det är klart. Även om det blev en del gruff om varför en god vän som varit som en mamma för mig ska få sitta på brudens mors plats, men jag har ingen mamma så då tyckte jag det passade. Ibland känns det som att det hade varit lättare att gifta sig utan släktboch vänner ^^

  • BeccaB­us
    Äldre 6 Aug 13:48
    #98

    Det mesta är klart nu! Helt fantastiskt.

    Bordsplaceringen tog 5-6 timmar totalt (161 gäster) men jag har funderat över det rätt mycket under det senaste året så det mesta av förarbetet var redan gjort. 

    Kvar att göra:  
    * Festprogrammen och vigselprogrammet.
    * Möte med kusk till transporten efter kyrkan
    * Möte med Djn
    * Öva i kyrkan
    * Pröva de sista tärnklänningarna efter ändringarna
    * Pröva brudklänningen efter alla ändringarna
    * Beställa löshår och klipp och färg av håret.

    Så det är inte så mycket kvar att göra! Yeay!

    Bara 19 dagar kvar nu!!! 

     


  • soffia
    Äldre 6 Aug 21:03
    #99

    Vi gifter oss oxå den 25:e!!

    Vi ligger nog rätt bra i fas, festprogrammen ska sys ihop nu på söndag och sättas ihop, bordsplaceringen ska jag göra imorgon, min syster klommer hit på lördag och hjälper till att skriva placeringskorten samt att vi ska göra i ordning favors, köpen en gästbok samt ris till riskastningen utanför kyrkan!
    Thats about it :)

     

  • mariak­arolin­a
    Äldre 8 Aug 10:47

    Vi har gjort rätt mycket.
     De enda vi har kvar är vigselsamtal med prästen.. Lite sent kan man tycka.. men hon har varit på semester.
    Festprogrammet är klart..
    Beställde servetter och diverse igår.

    Till helgen ska vi till Dollarstore och storshoppa plastglas för baren, dekoration, snacks dricka m.m. 
    M2B ska fixa skjorta,väst och slips.
    Jag måste hitta skor!!!
     fixa Vigselprogrammet!
     

Svar på tråden Vi gifter oss den 25/8 2012, någon mer???