• Brud12­08
    Äldre 26 Oct 23:22
    16745 visningar
    112 svar
    112
    16745

    Vi gifter oss den 25/8 2012, någon mer???

    Vi håller på att planera för fullt (eller jag iall fall) Skrattande Jag har en fundering om inbjudningskorten. Vi ska beställa en stämpel med våra namn, någon som kan rekomendera en bra snabb och billig stämpel tillverkare?!

    Ska man skicka ut save the date i januari och de "riktiga" lite senare. eller kan man skicka ut dom direkt? Vi kommer nämligen ge en del inbjudningar till släkten i julklapp "årets julklapp" och det blir då den färdiga inbjudan. Känns konstigt att skicka ut save the date till resten av gästerna i så fall.

    En egen hemsida har jag läst att man kan ha under planeringen och för gästerna. Erfarenheter och tankar mottages gärna. Eller ska man lägga idet klassiska infobladet med inbjudan om tex boende, presenter mm.

  • Svar på tråden Vi gifter oss den 25/8 2012, någon mer???
  • mariak­arolin­a
    Äldre 12 Jun 18:05
    #81

    Det vi har kvar är att invänta alla o.s.ningar. Sista datumet är den 25/6. Jag har även gjort en "preliminär" bordsplacering.

    Har tur som har en vän som är fotograf, en vän som är sångerska och underhållare, en till vän som är frisör och min lillasyster florist. Vi har tur som får allt gratis också.. Underbara människor.

    Mannens kläder måste köpas.
    Prata med cateringfirman om vilken mat vi ska ha.
    Köpa dekorering för borden
    Inhandla alkohol/alkoholfritt
    Bestämma tårta.
    Kolla om serveringspersonal.

    Ringar... Eftersom att det har kommit en massa oväntade kostnader för oss på senaste så funderar vi på att köpa ringarna efter bröllopet, Vad tycker ni resten om det? SoligTyst

  • jakoth­er
    Äldre 13 Jun 20:23
    #82

    Hoppar in här, gifter oss borgerligt den 25/8 utomhus, så jag hoppas på strålande sol och myggfritt! ;)

    Planerna går i högvarv och det känns som att jag inte tänker på annat just nu :P Beställde och betalade klänningen ikväll blir en kinaklänning så jag hoppas verkligen att det blir bra!!


    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • polkap­inne
    Äldre 13 Jun 20:52
    #83
    jakother skrev 2012-06-13 20:23:05 följande:
    Hoppar in här, gifter oss borgerligt den 25/8 utomhus, så jag hoppas på strålande sol och myggfritt! ;)

    Planerna går i högvarv och det känns som att jag inte tänker på annat just nu :P Beställde och betalade klänningen ikväll blir en kinaklänning så jag hoppas verkligen att det blir bra!!
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
    Ja, ens tankar kretsar runt bröllopet mest hela tiden. Härligt är det.

    Nu hoppas jag bara att att allt klaffar och att gästerna har en bra kväll och att stämningen är på topp. Ingen av våra sidor har träffat varandra innan så det är lite nervöst eftersom min släkt är från Sverige och hans från Danmark. Mest nevös över att språket blir ett problem Tungan ute
  • jakoth­er
    Äldre 17 Jun 19:12
    #84

    Vårat bröllop är dessutom hemligt så det är lite jobbigt... Haha men lär väl gå bra ändå!! :)


    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • Ellis
    Äldre 23 Jun 01:36
    #85

    Vi är lite sent ute men nu har vi ändrat vigsellokal från festlokalen till en separat lokal. Och till slut kunnat beställa inbjudningskorten som jag hoppas kommer snabbt då vi skrev OSA 15 juli... Borde kanske skrivit 25 juli istället så gästerna hinner tänka lite.. ^^

     Jag är lite nervös att vi får barnafödsel på bröllopet då sambons syster är beräknad till 23e augusti. Resultatet är att vi inte kan lägga några uppgifter på sambons föräldrar för vi vet inte om de kommer eller är med sambons lillasyster. Och min förälder är inte att räkna med när det gäller sånt. Hua, jaja det måste gå bra. Sambons syster får knipa igen Flörtjakother: jag hade nog tyckt det vore jättesvårt att hålla något sådant hemligt. Jag kan knappt knipa igen om vad jag köpt till sambon i julklapp så jag köper alltid sista veckan innan jul så jag inte ska behöva dra på hemligheten så länge hehe. Spännande med hemligt bröllop! Bjuder ni gästerna till en "annan fest" som sen visar sig vara ert bröllop? Glad

  • jakoth­er
    Äldre 25 Jun 19:56
    #86

    Jo jag fyller år den 24 de så de är bjudna på födelsedagskalas.. Med aktiviteter och grillbuffé ;)


    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • Ellis
    Äldre 25 Jul 06:19
    #87

    25 juli idag. Exakt en månad kvar nu bara! :D

  • polkap­inne
    Äldre 25 Jul 14:45
    #88
    Ellis skrev 2012-07-25 06:19:06 följande:
    25 juli idag. Exakt en månad kvar nu bara! :D
    Jag vet! Helt galet.

    Känner mig ganska lugn. Känns som jag har koll på läget Tungan ute
  • Äldre 25 Jul 21:20
    #89

    En månad kvar ja. Ska bli fantastiskt roligt! Ångrar att jag inte tog semester förrän den 20 augusti. Mycket att göra på jobb så jag hinner inte bröllopsplanera så mycket i veckorna. Dessutom veckopendlar jag så jag är bara hemma på helgerna. Men jag hoppas det inte ska vara allt för mycket kvar. Vi har lokal, mat, vigsellokal, fotograf, DJ bokat. Har fått våra kläder, ringar och beställt buketter. Har köpt in lite grejer att dekorera med och material till vigsel- och festprogram. Kvar är väl att göra programmen och placeringskorten samt göra bordsplaceringstavla. Hoppas det går att fixa på en vecka! Har en kompis som är frisör och ska fixa håret. Har inte bokat ngn sminkning då jag hellre fixar sminket själv. I vart fall tror jag det kan bli svårt att få tid till en sminkning på dagen D. Hur gör ni andra?

  • Ellis
    Äldre 25 Jul 22:02
    #90

    Jag lyckades få ledigt 23 och 24 augusti bara, så försöker göra så mycket jag kan på helgerna. Sminkning ska jag också göra själv. Om du vill ha någon som gör sminkning går det ju att kolla med affärer som säljer smink. Jag har inte fixat blommor än och lite andra smågrejer men jag känner mig lugn ändå. Vännerna verkar vara mer nervösa än mig så då behöver inte kag oroa mig också ;)

Svar på tråden Vi gifter oss den 25/8 2012, någon mer???