• Brud12­08
    Äldre 26 Oct 23:22
    16747 visningar
    112 svar
    112
    16747

    Vi gifter oss den 25/8 2012, någon mer???

    Vi håller på att planera för fullt (eller jag iall fall) Skrattande Jag har en fundering om inbjudningskorten. Vi ska beställa en stämpel med våra namn, någon som kan rekomendera en bra snabb och billig stämpel tillverkare?!

    Ska man skicka ut save the date i januari och de "riktiga" lite senare. eller kan man skicka ut dom direkt? Vi kommer nämligen ge en del inbjudningar till släkten i julklapp "årets julklapp" och det blir då den färdiga inbjudan. Känns konstigt att skicka ut save the date till resten av gästerna i så fall.

    En egen hemsida har jag läst att man kan ha under planeringen och för gästerna. Erfarenheter och tankar mottages gärna. Eller ska man lägga idet klassiska infobladet med inbjudan om tex boende, presenter mm.

  • Svar på tråden Vi gifter oss den 25/8 2012, någon mer???
  • zoolin
    Äldre 24 Feb 20:43
    #61

    Imorgon är det sex (6) ! månader kvar tills den stora dagen. Det är en härlig känsla samtidigt som man vet att nu rullar det på och det kommer gå fort. Vi ska ha en lugn helg utan så mycket brölloperi för jag behöver ladda upp inför tre veckors praktik (läser till lärare) och behöver fixa lite andra saker. Ha en härligt helg!

  • Emmise­nn
    Äldre 8 Mar 13:50
    #62
    pulmonate skrev 2012-02-24 12:44:49 följande:
    Oj, jag menade ju Asos (inte Esos).
    Du kan bl.a. söka på just färg. Eftersom jag inte vet vilken smak du har så skickar jag den generella länken på rosa klänningar!
    www.asos.com/Women/Dresses/Cat/pgecategory.as...#state=Rf-200%3D9&parentID=Rf-200&pge=0&pgeSize=20 &sort=-1
    Flera dö-snygga från 20 euro.
    Jag beställde två klänningar där i dagarna och fick precis reda på att de är i "stan" men de har inte kommit hem till mig än! Jag ska på Bolognas Film Festival o presentera min killes film ikväll, så det hade ju varit kul o ha en ny klänning!!! Oskyldig Jag köper så sällan något till mig själv annars.
    Tack ska genast kolla ;)
  • zoolin
    Äldre 9 Mar 20:31
    #63

    169 dagar..

    På måndag ska jag och blivande maken och toastmadamen åka till festlokalen för att ta en ny titt och se vad de har där som man vill använda och börja fundera på vad vi ska införskaffa och få en bild av hur vi vill ha det.

  • Sandra och Joakim
    Äldre 9 Mar 20:35
    #64
    zoolin skrev 2012-03-09 20:31:58 följande:
    169 dagar..

    På måndag ska jag och blivande maken och toastmadamen åka till festlokalen för att ta en ny titt och se vad de har där som man vill använda och börja fundera på vad vi ska införskaffa och få en bild av hur vi vill ha det.
    Åh vad mysigt! Vi ska ha vår fest på en resturang och iom den nya krogmomsen har allt blivit försenat så vi har inte ens fått några papper därifrån =/
  • mariak­arolin­a
    Äldre 17 Apr 22:03
    #65

    Hej hopp i lingonskogen! Vad tiden går fort.. Hur går det för alla?

  • Äldre 22 Apr 23:57
    #66
    mariakarolina skrev 2012-04-17 22:03:33 följande:
    Hej hopp i lingonskogen! Vad tiden går fort.. Hur går det för alla?
    Jag börjar ju bli lite stressad nu att jag inte ska hinna fixa alla papper, killen har inte sina kläder, har inte tittat på ringar, har inte pratat med florist, frisör,mm, och budgeten är fördubblad :-/ Tur man bara gör det en gång (är det tänkt iaf, ahah). 
    Vi var och bestämde mat som vi ska prova på provsmakningen. Vi ska prova 5 pastarätter och 4 kötträtter och välja 2 av varje. Ska bli kul och gott. Vi åt middag där när vi ändå var där och är väldigt nöjda. Gottgottigott gott.
  • mariak­arolin­a
    Äldre 23 Apr 10:38
    #67
    pulmonate skrev 2012-04-22 23:57:54 följande:
    Jag börjar ju bli lite stressad nu att jag inte ska hinna fixa alla papper, killen har inte sina kläder, har inte tittat på ringar, har inte pratat med florist, frisör,mm, och budgeten är fördubblad :-/ Tur man bara gör det en gång (är det tänkt iaf, ahah). 
    Vi var och bestämde mat som vi ska prova på provsmakningen. Vi ska prova 5 pastarätter och 4 kötträtter och välja 2 av varje. Ska bli kul och gott. Vi åt middag där när vi ändå var där och är väldigt nöjda. Gottgottigott gott.
    Min blivandes syrra sa till mig att det är bättre att beställa hindersprövning och sånt så sent som möjligt så att det inteblir nåt trubbel.

    Vi har hunnit med:

    Köpt klänning
    Mannens kläder (förutom slips,skjorta,skor)
    Lokal 
    Mat (gör själva)
    fotograf  (en kompis)
    Florist (min syster)
    Skickat ut korten

    Sen står det tyvärr rätt still.. OCH JAG BLIR SÅ STRESSAD!

    Vi har kollat på alkoholbudgeten..
    Leka med tankarna om bordsplacering.
    Funderat hur vi ska transportera våra gäster och oss själva

    Min blivande vill helst göra allt någon månad innan eller någon dag innan. :P puuuuh....
     
  • Jennie­2012
    Äldre 23 Apr 13:51
    #68

    Hej!
    Det har stått rätt så still och också ett tag.
    men till helgen ska jag börja sätta ihop inbjudningarna och förhoppningsvis skicka ut i nästa vecka. Sen blir det också träff med floristen i veckan, och träff med fotografen nästa vecka.  
    Vi har klart med toastmasters, tärnor, och marschalkar. Jag bokade in konsultation för hår och smink i veckan, men ska inte dit förrän i början på juli.
    Jag börjar bli lite orolig för budgeten, tror inte den kommer hålla och jag tror vi kommer behöva låna pengar från våra föräldrar för att få det att gå ihop. Känns lite jobbigt att planera för nånting man egentligen inte har råd med. Men förhoppningsvis kan vi betala tillbaka relativt snabbt.  

  • Sandra och Joakim
    Äldre 23 Apr 18:58
    #69

    Våra inbjudningskort åker förmodligen ut nästa vecka =)
    Nu börjar saker och ting hända på riktigt,
    - träffat sömmerska, ska in till stan och köpa tyg i helgen :)
    - mannen har provat och bestämt kläder
    - restaurangen har äntligen hört av sig så det blir väl en sväng dit i maj för att prata detaljer
    - börjat titta på ring =)

    Och så ska ju hindersprövningen in nu i veckan!

  • mariak­arolin­a
    Äldre 23 Apr 20:36
    #70

    Yeey.. vad kul att tråden börjar komma till liv igen. på Onsdag är det 4 månader kvar.. Herre! Nu börjar man fatta att man verkligen ska gifta sig.. Med sin livs kärlek.. Kan inte bli lyckligare :)

Svar på tråden Vi gifter oss den 25/8 2012, någon mer???