• Brud12­08
    Äldre 26 Oct 23:22
    16612 visningar
    112 svar
    112
    16612

    Vi gifter oss den 25/8 2012, någon mer???

    Vi håller på att planera för fullt (eller jag iall fall) Skrattande Jag har en fundering om inbjudningskorten. Vi ska beställa en stämpel med våra namn, någon som kan rekomendera en bra snabb och billig stämpel tillverkare?!

    Ska man skicka ut save the date i januari och de "riktiga" lite senare. eller kan man skicka ut dom direkt? Vi kommer nämligen ge en del inbjudningar till släkten i julklapp "årets julklapp" och det blir då den färdiga inbjudan. Känns konstigt att skicka ut save the date till resten av gästerna i så fall.

    En egen hemsida har jag läst att man kan ha under planeringen och för gästerna. Erfarenheter och tankar mottages gärna. Eller ska man lägga idet klassiska infobladet med inbjudan om tex boende, presenter mm.

  • Svar på tråden Vi gifter oss den 25/8 2012, någon mer???
  • Emmise­nn
    Äldre 20 Feb 21:45
    #51
    Emmisenn skrev 2012-02-20 21:42:22 följande:
    Fotograf är också bokad och tårtorna ska snart börjas provbakas för smakbestämmelser ;)
    Makeup och frissan är också bokad ;)
  • Jennie­2012
    Äldre 20 Feb 21:56
    #52

    Va kul att den här tråden har levt upp igen. Det känns som det hänt mycket nu sista tiden. Vi fick ut STD i slutet på januari och tänker skicka ut inbjudningskorten i maj. Jag vill också gärna pyssla och jag har min syster som vill hjälpa till också. Vart beställer ni vita korten från? Det som är klart är: lokal, vigselplats, solosong under vigsel, fotograf, klänning,, bokat hår och make-up... I veckan ska jag boka tid hos dom som ska göra tårtan och tjejen som ska fixa alla blommor och brudbukett. Jag har låtit m2b ta ansvar för att ordna vigselförättare, dj och ljudutrustning.

  • maria1­2
    Äldre 20 Feb 22:21
    #53

    Ja vad kul att tråden har liv! 

    Jag har också bett några kompisar att sjunga under själva vigeslakten och min blivande svåger ska sjunga nån typ av ingånsmusik. Dock ska vi ha vigseln utomhus så vi måste nog ordna någon typ av musikanläggning som förstärker ljudet...eller behövs det när man är ute? Jag tänker om det blåser mycket så kanske man inte hör så bra..

    Jennie2012: jag har kollat på tradera på vita kort för inbjudningar, dock inte beställt än. Jag har mest tittat på en säljare där som heter pappex, verkar bra tycker jag iaf!

     

  • Emmise­nn
    Äldre 23 Feb 11:53
    #54

    Någon som har tips på var man hittar billiga ceriserosa klänningar? Till Tärnor ;)

  • Äldre 23 Feb 17:08
    #55
    Emmisenn skrev 2012-02-23 11:53:05 följande:
    Någon som har tips på var man hittar billiga ceriserosa klänningar? Till Tärnor ;)
    Det finns 20 - 70 % rea på ESOS just nu. Massor med snygga klänningar till bra priser!
  • Sandra och Joakim
    Äldre 23 Feb 21:07
    #56

    Brudar! På lördag är det exakt ett halvår kvar tills vi gifter oss!! Det kommer ivf vi fira med skumpa =)

  • Emmise­nn
    Äldre 23 Feb 21:58
    #57

    Logg nu blev man än mer nervös och stressad, men härligt att tiden rör på sig ;)

  • Emmise­nn
    Äldre 23 Feb 22:00
    #58

    Ska Juhlin stå oooh och inte logg ;)

  • Emmise­nn
    Äldre 23 Feb 22:04
    #59

    Pulmonte: jag kan inte citera men undrar om du kan skicka mig en länk ;) Och tack för tipset!!

  • Äldre 24 Feb 12:44
    #60
    Sandra och Joakim skrev 2012-02-23 21:07:34 följande:
    Brudar! På lördag är det exakt ett halvår kvar tills vi gifter oss!! Det kommer ivf vi fira med skumpa =)
    Oj men det har du ju rätt i! Jag gifter mig iof den 18/8 så det är alltså redan MINDRE än ett halvår! YAY!!!!!!
     
    Emmisenn skrev 2012-02-23 22:04:17 följande:
    Pulmonte: jag kan inte citera men undrar om du kan skicka mig en länk ;) Och tack för tipset!!
    Oj, jag menade ju Asos (inte Esos).
    Du kan bl.a. söka på just färg. Eftersom jag inte vet vilken smak du har så skickar jag den generella länken på rosa klänningar!
    http://www.asos.com/Women/Dresses/Cat/pgecategory.aspx?cid=8799#state=Rf-200%3D9&parentID=Rf-200&pge=0&pgeSize=20&sort=-1
    Flera dö-snygga från 20 euro.
    Jag beställde två klänningar där i dagarna och fick precis reda på att de är i "stan" men de har inte kommit hem till mig än! Jag ska på Bolognas Film Festival o presentera min killes film ikväll, så det hade ju varit kul o ha en ny klänning!!! Oskyldig Jag köper så sällan något till mig själv annars. 
Svar på tråden Vi gifter oss den 25/8 2012, någon mer???