• Brud12­08
    Äldre 26 Oct 23:22
    16580 visningar
    112 svar
    112
    16580

    Vi gifter oss den 25/8 2012, någon mer???

    Vi håller på att planera för fullt (eller jag iall fall) Skrattande Jag har en fundering om inbjudningskorten. Vi ska beställa en stämpel med våra namn, någon som kan rekomendera en bra snabb och billig stämpel tillverkare?!

    Ska man skicka ut save the date i januari och de "riktiga" lite senare. eller kan man skicka ut dom direkt? Vi kommer nämligen ge en del inbjudningar till släkten i julklapp "årets julklapp" och det blir då den färdiga inbjudan. Känns konstigt att skicka ut save the date till resten av gästerna i så fall.

    En egen hemsida har jag läst att man kan ha under planeringen och för gästerna. Erfarenheter och tankar mottages gärna. Eller ska man lägga idet klassiska infobladet med inbjudan om tex boende, presenter mm.

  • Svar på tråden Vi gifter oss den 25/8 2012, någon mer???
  • Fröken Emma
    Äldre 11 Dec 15:30
    #31

    När jag provade klänningar här om dagen fans det ett extra knäpper i ryggen för att strama åt och lyfta bysten. Sen kom tyg plattan och snörningen. Men det är nog lite svårt om men ska ha en helt öppen klänning. Ska nog titta på lite detaljer innan jag beställer.

  • polkap­inne
    Äldre 11 Dec 19:52
    #32
    Fröken Emma skrev 2011-12-10 19:51:15 följande:
    Boka tid reda nu om du vill till Lilly i sthlm. Dom har fullbokat fram till slutet av jan!

    Jag "förlosrar" över 2 månader av mina förberedelser. Först jul och alla helger o sen en månad i mexico. Så mars först blir jag aktiv igen. Så jag funderar på att skicka iväg beställningen på en kläning innan jul så får vi se hur den blir....
    Nej, jag bor i sthlm.
    Men jag ska ändå ringa och boka tid. Får göra det i veckan kanske.
  • Jennie­2012
    Äldre 11 Dec 21:34
    #33

    Har kollat klänningar i helgen. Var på bröllopshuset i Linköping då jag var där och hälsade på min lillasyster. Jag fick ett mycket trevligt bemötande och en tjej var med mig och hjälpte till att välja ut klänningar/fixa snörningen mm utan att jag hade bokat tid innan. Jag provade en klänning som jag verkligen gillade från Lilly, dock i lite fel storlek. Men jag kommer nog gå runt på lite fler ställen innan jag bestämmer mig för vilken klänning jag ska ha. 

  • Jennie­2012
    Äldre 31 Dec 11:31
    #34

    Jag vet inte hur det gick till men jag hittade klänningen som jag gillade på blocket, OCH det var helt rätt storlek . It was meant to be. Så nu har köpt klänning och den är helt fantastisk!! Hur går det för Er andra?

  • zoolin
    Äldre 31 Dec 11:45
    #35

    Jag ska också gifta mig den 25e augusti med min sambo. Vi har egentligen inte kommit någonstans med planeringen förutom bokat kyrka och lokal. Men nu verkar det som att vi "bara" får ihop en gästlista på ca 30 personer (de som vi gärna allra helst ska vara med) och det gör att vår lokal kommer bli för stor. Vi funderar och diskuterar hur vi kan lösa det men kommer inte på någon lösning.
    Vi har sagt att vi vill skicka ut inbjudningarna i januari då en del kommer få resa rätt långt så att de ska få möjlighet att planera in det i god tid.  Det känns faktiskt lite jobbigt då vi inte har hittat någon lagom stor lokal som passar oss där vi kan få ordna det mesta själv och vara ett trevligt ställe.

    Kanske har ni några tips. Vi ska gifta oss utanför Malmö.

  • Äldre 31 Dec 13:40
    #36
    Jennie2012 skrev 2011-12-31 11:31:29 följande:
    Jag vet inte hur det gick till men jag hittade klänningen som jag gillade på blocket, OCH det var helt rätt storlek . It was meant to be. Så nu har köpt klänning och den är helt fantastisk!! Hur går det för Er andra?
    Vilken tur! Roligt att du redan har din klänning! Vad blev det för nån?
    Jag har fått hem min ifrån Milly. Jag har inte sett den ännu då jag är hemma i Sverige över jul och den blev levererad hemma i Italien. Ska bli såå spännande att äntligen få prova den och se om den är OK. Jag var lite missnöjd med en del av spetsen jag sett på foto som dem skickade, men resten verkar super bra.

    Vi har inte gjort så mycket mer nu på senaste. Inbjudningarna skickar vi ut i slutet på Januari. Dem är i princip färdiga nu.
    Lokal, restaurang, fotografen, klänningen är fixade. Killens kläder,musik, blommor är påtänkt men inte bestämt. Tittat lite på hotell till gästerna, transport för oss bokat. Hår/make up måste hittas, menyn måste bestämmas (mer frammåt våren då råvarorna finns). 
  • Jennie­2012
    Äldre 1 Jan 17:38
    #37

    Det blev en klänning från Lilly. Ganska enkel men jättefin. Måste dock fortfarande fixa underkjol så att den kommer ut litegrann. Hur har ni gjort? tyll eller ringar? 

    Nästa steg kommer vara att fixa fotograf och att få ut save-the-dates i januari. Har redan fått hem dom (kylskåpsmagneter)  men vi har inte helt gjort klart med gästlistan ännu. 

  • Äldre 1 Jan 18:11
    #38
    Jennie2012 skrev 2012-01-01 17:38:08 följande:
    Det blev en klänning från Lilly. Ganska enkel men jättefin. Måste dock fortfarande fixa underkjol så att den kommer ut litegrann. Hur har ni gjort? tyll eller ringar? 

    Nästa steg kommer vara att fixa fotograf och att få ut save-the-dates i januari. Har redan fått hem dom (kylskåpsmagneter)  men vi har inte helt gjort klart med gästlistan ännu. 
    Tyll underkjol är det allra bästa tycker jag. Med ringar syns det ibland igenom att det är vissa ettapper, och står någon vid ens sida, trycks det ut på andra sidan, och det är ju inte så snyggt. Desutom mer otympligt när man ska sitta ner och så. Så jag tycker helt klart att tyll är bäst! 
    Jag ska ha det isydd i min klänning, men på fotona de skickade ser det inte ut som att de har gjort det. I så fall köper jag en tyll underkjol på nätet bara. De kostar ju inte så mycket. 
  • sanjoh­83
    Äldre 4 Jan 23:23
    #39

    vi bestämde oss igår och idag bokade vi svenska kyrkan den 25 augusti i new york. Lite wild and crazy och planeringen har väl knappt börjat. Närmsta släkten och eventuellt några vänner kommer följa med oss.
    Sitter just nu och funderar om vi ska skicka ut kort till dem som kommer bika resan med oss...
    färger och tema ingen aning, det känns som man har en del att stå i!

  • zoolin
    Äldre 9 Jan 09:24
    #40

    Idag ska vi ut och titta på material till inbjudningskorten. Vi ska pussla ihop korten själva och göra det enkelt och smidigt så det blir inte några flådiga saker med olika band eller påklistrat glitter men jag tror det blir fint ändå. Detta är första "bröllopssaken" vi gör efter ha bokat lokal och kyrka så det är lite kul.

Svar på tråden Vi gifter oss den 25/8 2012, någon mer???