• Brud12­08
    Äldre 26 Oct 23:22
    16578 visningar
    112 svar
    112
    16578

    Vi gifter oss den 25/8 2012, någon mer???

    Vi håller på att planera för fullt (eller jag iall fall) Skrattande Jag har en fundering om inbjudningskorten. Vi ska beställa en stämpel med våra namn, någon som kan rekomendera en bra snabb och billig stämpel tillverkare?!

    Ska man skicka ut save the date i januari och de "riktiga" lite senare. eller kan man skicka ut dom direkt? Vi kommer nämligen ge en del inbjudningar till släkten i julklapp "årets julklapp" och det blir då den färdiga inbjudan. Känns konstigt att skicka ut save the date till resten av gästerna i så fall.

    En egen hemsida har jag läst att man kan ha under planeringen och för gästerna. Erfarenheter och tankar mottages gärna. Eller ska man lägga idet klassiska infobladet med inbjudan om tex boende, presenter mm.

  • Svar på tråden Vi gifter oss den 25/8 2012, någon mer???
  • Jennie­2012
    Äldre 7 Dec 22:13
    #21

    Nu har vi beställt våra save-the-date! Det blev små kylskåpsmagneter med bild på oss samt datumet på från vistaprint. Håller tummarna för att dom blir bra. Tror dom kommer dimpa ner i brevlådan om ett par dagar. Sen måste vi bara se till att få klart gästlistan så man kan skicka ut dom också. =)

    i helgen är det dax att prova brudklänningar för första gången. Jag längtar sååå!!  

  • Fröken Emma
    Äldre 10 Dec 19:22
    #22

    har provat klänning på Lilly!! Vulken kanon sevice och vackra klänningar. Helt ensam i butiken och fick prova precis vilka jag ville. Tog kort och provade tillbehör.
    Nu står det mellan två....vil har lite av båda....Ska man våga sig på en kina klänning för att kunna kombinera båda?


    Sen har vi tittat på ringar i dag. Skit kass service!! Götgatan....
    Ingen jag tyckte så mycket om..så här kommer jag defenetivt leta vidare nån annan stans...Nån som kan rekomendera nån bra OCH trevlig?

  • polkap­inne
    Äldre 10 Dec 19:31
    #23
    Fröken Emma skrev 2011-12-10 19:22:00 följande:

    har provat klänning på Lilly!! Vulken kanon sevice och vackra klänningar. Helt ensam i butiken och fick prova precis vilka jag ville. Tog kort och provade tillbehör.
    Nu står det mellan två....vil har lite av båda....Ska man våga sig på en kina klänning för att kunna kombinera båda?


    Sen har vi tittat på ringar i dag. Skit kass service!! Götgatan....
    Ingen jag tyckte så mycket om..så här kommer jag defenetivt leta vidare nån annan stans...Nån som kan rekomendera nån bra OCH trevlig?


    Åh, vad kul. Jag vill också prova klänningar. Känner att det börjar bli dags men jag får nog vänta till januari. Mycket som ska hinnas med innan nyår.
  • Fröken Emma
    Äldre 10 Dec 19:51
    #24
    polkapinne skrev 2011-12-10 19:31:44 följande:
    Åh, vad kul. Jag vill också prova klänningar. Känner att det börjar bli dags men jag får nog vänta till januari. Mycket som ska hinnas med innan nyår.
    Boka tid reda nu om du vill till Lilly i sthlm. Dom har fullbokat fram till slutet av jan!

    Jag "förlosrar" över 2 månader av mina förberedelser. Först jul och alla helger o sen en månad i mexico. Så mars först blir jag aktiv igen. Så jag funderar på att skicka iväg beställningen på en kläning innan jul så får vi se hur den blir....
  • Äldre 10 Dec 22:27
    #25
    Fröken Emma skrev 2011-12-10 19:22:00 följande:

    har provat klänning på Lilly!! Vulken kanon sevice och vackra klänningar. Helt ensam i butiken och fick prova precis vilka jag ville. Tog kort och provade tillbehör.
    Nu står det mellan två....vil har lite av båda....Ska man våga sig på en kina klänning för att kunna kombinera båda?


    Sen har vi tittat på ringar i dag. Skit kass service!! Götgatan....
    Ingen jag tyckte så mycket om..så här kommer jag defenetivt leta vidare nån annan stans...Nån som kan rekomendera nån bra OCH trevlig?


    Jag beställde en kinaklänning just av den anledningen att jag ville kombinera två klänningar. Jag älskade ovandelen av en klänning och underdelen av en annan. Så jag photoshoppa ihopa dessa klänningar och la till en detalj av en tredje klänning så blev det min drömklänning! Jag har beställt ifrån Milly och borde få den i mitten på Januari. Det är ju en risk, men samtidigt så kostar de ju ganska lite (2500kr inkl. frakt gick min på) så jag känner att det är värt risken. Jag hoppas verkligen att den blir exakt som jag har önskat! *håller tummarna*. 
  • Fröken Emma
    Äldre 10 Dec 23:00
    #26
    pulmonate skrev 2011-12-10 22:27:28 följande:
    Jag beställde en kinaklänning just av den anledningen att jag ville kombinera två klänningar. Jag älskade ovandelen av en klänning och underdelen av en annan. Så jag photoshoppa ihopa dessa klänningar och la till en detalj av en tredje klänning så blev det min drömklänning! Jag har beställt ifrån Milly och borde få den i mitten på Januari. Det är ju en risk, men samtidigt så kostar de ju ganska lite (2500kr inkl. frakt gick min på) så jag känner att det är värt risken. Jag hoppas verkligen att den blir exakt som jag har önskat! *håller tummarna*.
    Å så spännande. nu har jag oxå pusslat i hopp två klänningar. Men hur går jag tillväga? Vem kontaktar jag?
  • Fröken Emma
    Äldre 10 Dec 23:01
    #27

    ska jag beställa en storlek eller specefika mått?

  • Äldre 10 Dec 23:12
    #28
    Fröken Emma skrev 2011-12-10 23:00:22 följande:
    Å så spännande. nu har jag oxå pusslat i hopp två klänningar. Men hur går jag tillväga? Vem kontaktar jag?
    Jag beställde efter specifika mått. Jag tror Milly la till 19 dollar för att det ska vara efter dina mått. Sen skickade jag bilden till  service@millybridal.com och fick svar ganska så snabbt om pris. De var ganska så nogranna med att fråga om de inte förstod hur en detalj på klänningen skulle vara. Var så specifik du bara kan i din beskrivning för att undvika besvikelse. Material, längd, detaljer, veck, mm. Jag skickade bilder fram och bak på klänningen och även några zoomade detaljer på spetsen. Jag skickade med en massa mått men egentligen behövdes inte så många. De berättar vilka de behöver. Tror det är: bröst, midja, höft, längd (hela), hollow to hem (gropen på halsen till golvet). 
    Jag är nyfiken på vad du kommer fram till och att se bilder på klänningen!
    Lycka till. 
  • Fröken Emma
    Äldre 11 Dec 10:21
    #29

    Ja den extra kostnaden är nog bra. Måste se till att det går att sy in den ifall att. Kan man beställa med byst näppe eller vad man nu ska kalla det. O så en underkjol

  • Äldre 11 Dec 15:13
    #30

    Vad är en byst näppe? Försöker komma på vad du kan mena? Body Shaper, möjligtvis? 
    Underkjol beställde jag också ja. Man kan antingen ha inbyggd eller avtagbar. Jag tog inbyggd så att jag var säker på att de gav mig en som passade klänningen. Men det kan vara bra att ha avtagbar om man kanske vill byta ut den eller ta av den.
    Jag vill nog ha en sorts body shaper under min klänning. Men det får bli typ en kjol i så fall, för det ska ju inte synas något i ryggen där min är öppen. Klänningen är öppen till naturliga midjan, så kjolen kan i så fall gå upp dit. Men det är ju inte sexigt för 5 öre! Hur gör ni med underkläder?? Dvs man vill ju att det ska både vara snyggt, men även praktiskt, och att det gör att klänningen ser så bra ut som möjligt. Man kanske får gå in på toa innan bröllopsnatten och ta av bodyn  


Svar på tråden Vi gifter oss den 25/8 2012, någon mer???