• Brud12­08
    Äldre 26 Oct 23:22
    16678 visningar
    112 svar
    112
    16678

    Vi gifter oss den 25/8 2012, någon mer???

    Vi håller på att planera för fullt (eller jag iall fall) Skrattande Jag har en fundering om inbjudningskorten. Vi ska beställa en stämpel med våra namn, någon som kan rekomendera en bra snabb och billig stämpel tillverkare?!

    Ska man skicka ut save the date i januari och de "riktiga" lite senare. eller kan man skicka ut dom direkt? Vi kommer nämligen ge en del inbjudningar till släkten i julklapp "årets julklapp" och det blir då den färdiga inbjudan. Känns konstigt att skicka ut save the date till resten av gästerna i så fall.

    En egen hemsida har jag läst att man kan ha under planeringen och för gästerna. Erfarenheter och tankar mottages gärna. Eller ska man lägga idet klassiska infobladet med inbjudan om tex boende, presenter mm.

  • Svar på tråden Vi gifter oss den 25/8 2012, någon mer???
  • Doris
    Äldre 29 Oct 11:56
    #11

    Har provat tårta i dag!! Den var jättegod men behövs modifieras lite..... Vi tänker provsmaka på lite fler ställen så man kan jämföra men det är väldigt kul att vi äntligen har kommit igång med de roliga sakerna :)

    Vi kommer ha våra föräldrar som värdpar. De ska ansvara för osa (vi kommer inte ha något krav på skriftilg osa), ta emot i kyrkan, sätta ut blomdekorationerna i lokalen osv. Det är oxå dem som restaurangpersonalen får vända sig till om det skulle behövas. Vi vill inte störas av något sådant på själva dagen och inte höra om ev. saker som blivit fel.....

    När det gäller planering och arrangemang kommer vi nog att göra i princip allt själva. Jag tycker det är jättekul och vill inte släppa det till någon annan.

    Vi har valt vitt och grönt som färgtema. 

  • Fröken Emma
    Äldre 29 Oct 12:43
    #12

    för mig gör det inte så mycket om allt inte går som planerat.Men jag vill att mina föräldrar ska ha en lika skön datg som jag, och så tycker syrran sånt är så himla kul så därför får det bli hon och min bästa kompis. Dom tvåjag litear allar mest på i hela världen.Och dom som känner mig mest!
    Dom kommer fixa det mesta. Sen har vi två tostmasters som tar emot i kyrkan och underhåller under minglet osv.


     


    Är så tacksam för att min syster är en sån otroligt duktig frisör, så jag har henne innan vi går in i kyrkan, under fotograferingen o resten av kvällen.

  • Brud12­08
    Äldre 29 Oct 22:30
    #13

    Doris, vi har också valt grönt och vitt eller ljus puderbeige som vår färg. Har du gjort några inbjudningar? Eller dekoration ännu? Jag är lite sugen på att köpa gröna och vita rislampor för att pynta med i lokalen.

  • Äldre 31 Oct 21:25
    #14

    Hej allihopa!
    Jag gifter mig näästan samtidigt som er. Den 18/8..så det är ju ganska nära! Får jag också vara med här? ;)

    Det vi har gjort är: Bokat och betalat handpenning på ceremoniplatsen (ett slott vid gardasjön,i Italien) och restaurangen.  (Vi bor här, så det låter kanske mer crazy än vad det egentligen är!).
    Jag har bestämt vilken klänning jag ska ha. Gjorde lite last-minute ändringar och ska beställa den imorgon tänkte jag! Jag har själv designat den och ska få den uppsydd på Milly Bridal. 
    Restaurangen är i en jätte fin gammal fort med tegelbågar och med utsikt över sjön och Verona på andra hållet. Det blir lite lantligt tema och jag ska göra många dekorationer själv då jag tycker det är superkul att planera och pyssla! Bordsdekorationerna, inbjudningskorten, klänningen, o lite till har jag ganska klart för mig hur jag vill ha det!  
    Färgtema kommer att vara champagne, mörk blå-grå och vitt. Sen kommer där även vara mycket grönt i form av växter! Alla blommorna kommer att vara Australiska då jag är halv australisk/halv svensk. Min M2B är italienare. Så det blir ett internationellt bröllop. Ska försöka att hålla det mesta till engelska! Italienarnas engelska är ju inte den bästa men hoppas att det funkar! Att stå o prata 3 språk under kvällen blir ju lite schizofrenetiskt!
     
    Så, nu får jag sluta babbla!  

  • Doris
    Äldre 1 Nov 11:59
    #15

    Brud1208: Vi har ännu inte gjort våra inbjudningar. Vi har köpt material till dem dock. Vi kommer har vita skimrande kort med lite upphöjt mönster på. Vi kommer sätta grönt sidenband runt. Sen har vi inte bestämt om insidan ska vara vit eller grön.

    Vi har inte heller gjort något pynt än..... Vi har köpt höga gröna (i rätt nyans!) vaser som vi ska ha som centerpiece och gardiner som vi ska sy om till löpare.

    Jag tror det kan bli jättefint med rislampor som dekoration. De ger ett väldigt mysigt ljus.

  • johgus kga
    Äldre 1 Nov 19:39
    #16

    Hej!

    Jag och min kille har precis börjat planera vårt bröllop. Vi väljer just nu mellan den 18:e och 25:e augusti 2012 men det lutar åt den 25:e. Jag har massor av idéer för hur jag vill att bröllopet skall vara men vi har inte 100 procentigt spikat så mycket ännu.

    Vi kommer skicka ut inbjudningskorten ganska snart för att vara säkra på att så många som möjligt kan komma. Som färgtema vill vi ha vinrött, vitt och någon mer färg som matchar, tips?

    Jätte kul tycker jag att läsa om hur ni andra tänker och planerar inför era bröllop eftersom tidsramen är den samma.

  • Jennie­2012
    Äldre 28 Nov 16:24
    #17

    Vi har precis preliminärbokat en lokal den 25e... så lycklig att vi äntligen har hittat en ställe som vi gillade. 

    Nu inser jag att jag har mycket annat att ta tag i... det blir nog save the dates i januari, och även dax att börja kolla runt efter bröllopsklänningar. Någon som har bra tips på ställen att prova i Stockholm?
     

  • Jennie­2012
    Äldre 1 Dec 20:42
    #18

    Har börjat kolla lite mer på det här med Save-the-Dates.. Tänkte att det kanske skulle va en rolig grej att trycka upp magneter med bild på oss och bröllopsdatum som dom inbjudna kan ha tex på kylskåpet. 
    Någon annan som har några erfarenheter av detta?  

  • Äldre 2 Dec 19:42
    #19

    Vad roligt det är att läsa om vad ni andra gör för något och NÄR ni gör det! När jag började planera märkte jag hur mycket det är att göra och sååå långt innan man måste göra allt! När vi bokade vår ceremoniplatts var det allra sista dagen ledigt på hela nästa sommar (maj - september). Men är alla galna som gör det så långt i förväg? haha. 
    Vi har hamnat lite back i inbjudningskortsplaneringen. Ville skicka ut dem till jul men det blir nog i Januari istället. De flesta vet ju om bröllopet ändå, så de kan ju titta efter resor ner ändå fast än de inte har inbjudning än.

    Jennie: Magnet låter ju som en rolig idè! Praktiskt också att man just har det på kylskåpet.


    johgus kga skrev 2011-11-01 19:39:51 följande:

    Vi kommer skicka ut inbjudningskorten ganska snart för att vara säkra på att så många som möjligt kan komma. Som färgtema vill vi ha vinrött, vitt och någon mer färg som matchar, tips?

    Jätte kul tycker jag att läsa om hur ni andra tänker och planerar inför era bröllop eftersom tidsramen är den samma.


    Jag kan tipsa om hemsidan: http://www.theperfectpalette.com Gå till "search by colour" och klicka sen på till exempel på Vinrött. Sen kommer det upp en massa jätte fina färgkombinationer som man kan ha till "din färg". 
    Jätte bra sida för inspiration! 
  • Fröken Emma
    Äldre 3 Dec 17:36
    #20

    hej på er!

    Har haft superstrul med festlokalen. första drömstället avbokade för ett tag sedan. letade som en galning efter en likvärdig men det var svårt. Så vi fick ändra lite på våra "krav". Så hittade vi en ny för några månader sedan var o tittade och nämde tilltänkt datum säkert 100 gånger. O så för några veckor sedan hörde dom av sig att dom hade råkat dubbelbokat. Tydligen var dom andra före...tror dom fick mer pengar, för när jag erbjöd mig att betala mer så vacklade hon i sitt svar, men sedan bestämde sig för att hon inte kunde göra så. Det var helt plötsligt inte jyst mot det andra paret...Suck


    Men nu har vi några ställen prelbokade, oxå betalat dep. Men vi kommer bestämma oss efter årsskiftet då vi väntar svar på några andra som inte kan lämna besked innan dess.

    Dem flesta i vår omgivning vet ju nu om att vi ska gifta oss. Så det var tänkt att std korten skulle följa med i julkorten, men jag tror inte jag hinner det i all julstök. Så det blir nått litet utskick i jan och inbjudan kommer nog inte ut är än i april. Lite tidigt ändå men det är för att gästerna ska hinna boka in sig på övernattningar ( som oxå dom redan är prelbokade och behöver inte bokas för än 1a juni.


     


    På lördag ska jag till Lilly o prova klänningar. Hoppas jag iaf hittar modellen jag vill ha. Sen vet jag inte om jag ska beställa eller köpa i butik...

    Åker till mexico den 26 jan. Vi funderar på att köpa ringar där. Vi vill ha i volrfram/tungsten så om nån har nått bra tips på det blir vi väldigt glada. Tydligen ingen i stockholm som säljer det.

Svar på tråden Vi gifter oss den 25/8 2012, någon mer???