• Anonym
    Äldre 23 Oct 20:46
    32407 visningar
    6 svar
    6
    32407

    Jag älskar honom men sexlusten är totalt borta..HJÄLP!

    Vi har varit ett par i 8 år och planerar bröllop om 2 år. Jag älskar honom verkligen men vårt sexliv är katastrof. Jag har noll lust. Det var likadant i mitt förra långa förhållande..efter första förälskelseåret/åren så tröttnar jag och får ont vid samlag, som en brännande känsla. Jag blir inte ens upphetsad av att han rör vid mig. Jag vill tycka om sex, känns vansinnigt att planera bröllop med någon jag inte vill ha sex med. Jag har sagt till honom att jag behöver bekräftelse, att jag behöver känna mig uppskattad. Han är tyvärr dålig på att prata. (det vet han och han har bara sagt att så är det med det...typ). Han frågar aldrig mig hur min dag har varit eller hur jag haft det om jag varit iväg och gjort nåt. Handlar jag kläder till mig och jag frågar vad han tycker, eller om han är med som smakråd, så säger han bara att han "inte förstår sig på sånt". För en tid sedan var vi på fest och när det var tryckare och vi dansade flamsade han och höll på med alla runtomkring. När han dansade med en annan tjej där smekte han henne på ryggen och "gosade in" sn näsa i hennes hår. Jag var ledsen dagen efter och berättade det för honom men han verkar inte förstå. jag tror verkligen att han älskar mig men han är så himla dålig på att visa det. jag tror att detta är en bidragande orsak till vårt bristande sexliv...Han försöker inte ha sex med mig speciellt ofta. Vi har pratat om det med och han har börjat ta mer på mig "i vardagen". men han fattar inte att det inte är det jag behöver...

    VAD ska vi göra? vad ska jag säga för att han ska förstå..och hur hittar man tillbaka? Vi har två barn som är 5 och 3 år gamla..

  • Svar på tråden Jag älskar honom men sexlusten är totalt borta..HJÄLP!
  • Anonym (Man)
    Äldre 23 Oct 20:59
    #1

    Jag ska vara helt ärlg mot dig..
    Och jag tycker att han är riktigt respektlös,
    att inte på något sätt lyssna på dig när du försöker
    öppna upp för att ni ska få det bättre är under all kritik!
    Vill du verkligen leva med någon som avfärdar problemet med
    "så är det med det"?

    Att han visar mer ömhet mot första random brud på dansgolvet är ju skandalöst kasst!
    Jag skulle verkligen lägga bröllopsplanerna på is, han får väl visa att
    han är villig att jobba på relationen, i annat fall så kan du hitta bättre...

  • Anonym
    Äldre 24 Oct 05:52
    #2
    Anonym (Man) skrev 2011-10-23 20:59:08 följande:
    Jag ska vara helt ärlg mot dig..
    Och jag tycker att han är riktigt respektlös,
    att inte på något sätt lyssna på dig när du försöker
    öppna upp för att ni ska få det bättre är under all kritik!
    Vill du verkligen leva med någon som avfärdar problemet med
    "så är det med det"?

    Att han visar mer ömhet mot första random brud på dansgolvet är ju skandalöst kasst!
    Jag skulle verkligen lägga bröllopsplanerna på is, han får väl visa att
    han är villig att jobba på relationen, i annat fall så kan du hitta bättre...
    Ja, jag vill ha en ändring...men hur ska jag ta upp det? Han verkar ju inte lyssna. Har skrivit typ brev förr till honom när jag inte fått fram det jag vill via samtal men han har inte ens kommenterat det efteråt. Jag vet inte när och hur jag ska börja. Vi bråkar i princip aldrig. Men allt är kanske lite för dött på nåt vis. Jag tror som sagt att han älskar mig men är extremt dålig på att prata och visa uppskattning och jag orkar inte leva så här...Var börjar man??
  • Anonym (känne­r samma)
    Äldre 24 Oct 10:32
    #3

    Jag känner igen mig så himla mycket i detta. Skillnaden är att vi är 23 respektive 29 år och har varit gifta i ett år, men bott tillsammans i 2 år. Under första året var allting galet och såååå passionerat, det kunde hända att vi hade sex en gång om dagen varje dag MINST! Men allt eftersom vet jag inte vad som hände, jag har tappat lusten eller orkar inte och min man säger sig försöka ta initiativ till sex, men jag tycker inte det är tillräckligt. När vi pratar om det, så får jag alltid skulden och han menar på att jag inte alls är intresserad, vilket jag är. Ett annat problem är att min man jobbar natt 02.00-06.00 och går sedan till skolan  12.00-17.00, och vi brukar lägga oss för att sova kl 23.00 vilket är sent för honom, så när han då försöker göra något så säger jag ifrån, just för att jag tycker synd om honom för att han måste få sova lite. Ibland säger jag nej också när jag är oduschad, inte har rakat benen, luktar svett osv. Känner mig inte sexig då lixom och vill inte göra något då. Det har också hänt att jag går med på att ha sex fastän jag inte vill.

    Jag har tänkt på det här jättemycket och det börjar skena iväg. Nu har vi inte haft sex på en månad nästan och jag blir ledsen av det. Jag vet faktiskt inte vad det kan bero på, om det är så pga min självbild, eller pga hans beteende och att han just inte visar sin bättre sida. jag själv har gått upp lite i vikt, jag har inte fetma, jag är mullig men jag känner mig annorlunda, och just nu känner jag mig inte sexig alls. När jag provar kläder i affären och frågar hur de sitter, brukar min man säga "fint, men lite för tajt...din mage syns" och han brukar säga att: "ojj du har gått upp i vikt" Så jag känner inte att jag är lika fin i hans ögon som jag var och därför kan jag inte känna mig säker i sexet. Så det är nog en blandning av min självbild och hans sätt att bete sig på och sakerna han säger fel.

    Vad man ska göra vet jag inte, kanske prata igenom det? för mig funkar det inte med prat särskilt bra, eftersom jag alltid får skulden för allt. Men det kanske funkar för dig?

  • Äldre 24 Oct 12:11
    #4

    Jag villbörja med att säga att det här är inte kritik utan råd.


    Jag tror att sexlivet i de flesta förhållande går i vågor, ibland har man mer lust ibland mindre.


    I vårt förhållande så har vi försökt att aktivt ta bort all press från sex och göra det till en helt positiv upplevelse utan prestationskrav. Vi har fört in lite leksaker bland annat en vibrator som gör att alla ställningar fungerar och som gör att det inte gör något om han kommer först.


    I vårt sexliv så har vi ibland svackor, av olika skäl så har min sambo ganksa låg sexlust men när vi inte haft sex på ett tag så känner jag att min lust behöver kickstartas ibland.


    Då brukar jag inte försöka vända mig till min sambo för att han ska få mig sugen utan jag inser att det är hos mig något behöver ändras. I sådana lägen tycker jag att leksaker, erotiska noveller m.m kan hjälpa till. Lek med dig själv och starta upp din egen sexlust. Man kan inte lägga sin egen lust som en börda på sin partner. Naturligtvis behöver man respektera varandra och samtala, men båda behöver ändå ta ansvar i den situationen.


    Han kan inte vara respektlös men samtidigt så är sex viktigt i ett förhållande och man kan inte vänta sig att lust kommer utan att man jobbar med sig själv.


    Som sammanfattning så skulle jag vilja råda dig att hitta saker som fungerar för att tända din lust. Var inte rädd för att testa nya saker.


    Lycka till!


     


     


     

  • Äldre 18 Jul 14:11
    #5

    Det gör ont i mig när jag läser dina rader, jag upplevde mycket liknande det du berättar, jag var gift med den mannen i tio år, två barn, jag gick ifrån honom och träffade så småningom en mycket mjuk o fin man, vi går inte ens för att hämta posten utan att hålla varandra i handen, vi har varit gifta i 23 år nu....kram

  • Okänd
    Äldre 13 Jan 11:18
    #6
    Meddelande borttaget
Svar på tråden Jag älskar honom men sexlusten är totalt borta..HJÄLP!