• Ann Christ­in01
    Äldre 20 Oct 20:21
    2013 visningar
    3 svar
    3
    2013

    Vigsel i Karibien, vilken resebyrå är bäst?? Hjälp!!

    Hej alla bröllopssugna,

    Jag och min fästman tänker fly familj, släkt och vänner och gifta oss i hemlighet någonstans på en sandstrand i karibien.
    Vi har suttit nu i dagar och letat lämpliga resebolag, och platser, hotell med mera.
    Men vi blir inte klokare. Alla är ju "bäst" som dom säljva säger.
    Vad gör vi?
    Någon som har erfarenhet?

    Vi vill gifta oss på en sandstrand i solnedgången. Vigseln ska då vara laglig.
    Vi bor gärna på ett all inklusive 4-5-stjärnigt hotell.  14 dagar tänkte vi vara borta.

    Vi vill inte råka ut för massvigsel, som vi hört talas om. Utan vi vill känna oss unika.

    Vart vänder vi oss? Någon?

     

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-23 12:40
    HEj,

    Kan tillägga att vi tänkt oss St Lucia, Punta Cana eller Antigua. Dominikanska republiken...Erfarenhet någon?

  • Svar på tråden Vigsel i Karibien, vilken resebyrå är bäst?? Hjälp!!
  • aniara
    Äldre 21 Oct 10:15
    #1

    Det beror lite på vart i Karibien ni vill. När jag och mitt ex åkte till Kuba bokade vi via cubatravel.se. Vi var väldigt nøjda med dem och med vår resa. De kan enligt deras hemsida hjälpa till att ordna brøllop. Se här:
    http://www.cubatravel.se/index.php?page=View:GenPage&cont=20 
    Dock är kanske inte Kuba främsta resmålet før lyx. De flesta lyxhotell ligger hopklumpade i turistorter som t.ex. Varadero, som inte alls är representativa før Kuba som land (som är ganska fattigt).


    På Bahamas finns det massor med lyxhotell och många superfina stränder. Jag tyckte det var lite tråkigt där før det var så amerikaniserat och kulturløst, men då var jag fattig student när jag var där.

  • MilaBe­lla
    Äldre 23 Nov 22:00
    #2

    Vad tråkigt att folk är så snåla med att ge råd, jag önskar jag kunde hjälpa dig för att jag behöver själv hjälp med exakt liknande frågor:) 

    Kram Mila
     

  • aniara
    Äldre 24 Nov 11:32
    #3

    Eftersom majoriteten som hænger hær ær ogifta, och de allra flesta som har gift sig har gift sig i Sverige ær det kanske inte så konstigt att det inte kommer så mycket råd. Ett tips till dig MilaBella, om du faktiskt vill ha råd, ær att inte kalla folk snåla.

Svar på tråden Vigsel i Karibien, vilken resebyrå är bäst?? Hjälp!!