• teddy6­6
    Äldre 19 Oct 17:03
    2308 visningar
    2 svar
    2
    2308

    p-dator

    Efter att ha gått på p-piller i ett antal år och vill fortsätta "ha koll" på kroppen vill jag nu skaffa en p-dator. JAg och min man planerar inte att skaffa barn aktivt utan vill ändå "skydda oss" Skulle det bli barn är det ingen fara om man säger som så.

    Har spanat in Persona men hittar ingen sida som sälger den till Sverige längra. Vill inte ha Ladycomp då den mäter endast temp och jag är orolig över det då jag ALLTID är skållhet när jag sover. Hittade Clearblues fertillitetsmonitor men funkar den även om man inte vill ha barn!? På hemsidan står det bara att den visar de dagar då man har som störst chans att bli gravid.

    Någon som vet en hemsida som säljer Persona till Sverige?  Eller finns det något annat vettigt alternativ? 

  • Svar på tråden p-dator
  • Dejli
    Äldre 19 Oct 17:40
    #1

    Jag har bara Ladycomp, och jag tror inte du behöver vara orolig över att du är varm när du sover eftersom den räknar ut din normaltemp och sedan avvikelser ifrån den.

    Jag läste när jag letade i våras att Persona inte säljs i Sverige alls längre.

  • Hormon­fri
    Äldre 14 Aug 16:44
    #2

    Lady-Comp är byggd så att man ska mäta när man vaknar. Alla har olika kroppstemperaturer och den anpassar sig till det. Så det behöver du nog inte vara orolig över. Dessutom är lady-comp 99,3% säker medan Persona endast är 94% säker. Persona har dessutom inte sålts i Sverige på ett par år. Endast lady-comp och Pearly nuförtiden.

    Clearblues fertilitetsmonitor är till för dem som vill bli gravida, man kan inte använda den som preventivmedel.

Svar på tråden p-dator