• Äldre 14 Oct 12:21
    2572 visningar
    5 svar
    5
    2572

    Bröllopsresa på vintern?

    Vi gifter oss i september nästa år, men eftersom det är precis i början på en termin så kan vi inte åka på semester då, det finns helt enkelt inte tid. Budgeten ligger på mellan 20 000 och 30 000kr för oss två.

    Så vi tänkte ta en eller två veckor i december/januari. All inclusive är viktigt för oss, jag tänker åka dit, stänga av hjärnan och bara njuta och för vår del så känns det helt klart smidigast (och bäst) med all inclusive då. Men det ska vara varmt också! Runt 25-30grader på dagarna och helst t-shirt varmt på kvällarna (men nu är jag rädd att kraven är för höga för budgeten).

    Så vart åker man? Hans förslag är egypten, han har varit där förut, men det var i november - så blir inte det lite kallt i december/januari?

    Förslag?

  • Svar på tråden Bröllopsresa på vintern?
  • Äldre 15 Oct 13:06
    #1

    *puff*

  • baby freeze
    Äldre 15 Oct 13:19
    #2

    Egypten är väl iaf varmare än kanrieöarna på vintern, så det kan nog vara en bra idé ändå. Kap Verde ska annars vara rätt varmt då och kanske passar er budget? Dom jag känner som har varit där har dock tyckt att det varit lite tråkigt, men då har det inte varit allinclusive-resenärer, så om man bara vill koppla av och ligga i solen och äta glass så kanske det är toppen?

  • Äldre 15 Oct 14:37
    #3
    baby freeze skrev 2011-10-15 13:19:55 följande:
    Egypten är väl iaf varmare än kanrieöarna på vintern, så det kan nog vara en bra idé ändå. Kap Verde ska annars vara rätt varmt då och kanske passar er budget? Dom jag känner som har varit där har dock tyckt att det varit lite tråkigt, men då har det inte varit allinclusive-resenärer, så om man bara vill koppla av och ligga i solen och äta glass så kanske det är toppen?
    Ja mycket att göra behöver det verkligen inte vara - sånna resor kan vi åka på senare, det här blir den riktig ligga vid poolen och dricka drinkar resa. Jag har aldrig varit på en sån (i min familj gör man helt enkelt inte det). Jo, egypten verkar varmare än kanarieöarna. Dagsmedel i december på kanarieöarna ska tydligen vara typ 24 och i Hurghada ligger det på 26. Kap Verde ligger lite lägre (men jag vet inte om det är dagsmedel eller dygnsmedel på den sidan jag kollar på...Dock är Kap Verde lite dyrare än Egypten och Kanarieöarna (har mest kollat på teneriffa dock..).

    Vi pratade om det igårkväll och alternativet är att ta en vecka redan i november nästa år, sticka en vecka efter att alla har haft höstlov (så att det blir billigare). Då missar vi en vecka i skolan, men å andra sidan lär det vara mindre folk där också... Alla dessa val.
  • Aniara­4
    Äldre 15 Oct 16:17
    #4

    Vi hade en jättefin och prisvärd novembervecka på det här hotellet på Teneriffa förra året:
    www.sandos.com/en/sandos-san-blas-reserva-ambiental-resort-tenerife.html

    Men visst, några 25-30 grader är det ju inte fråga om. Men det gick att sola och att bada i de uppvärmda poolerna, och när vi åkte bort till Las Americas gick det att bada i havet.

    Finns ingen charter dit, man får leta billigt flyg själv (vi brukar använda skyscanner.se). Bäst om man hittar flyg till södra flygplatsen, det gjorde inte vi utan vi fick hyra bil och köra någon timme.

  • Äldre 15 Oct 18:42
    #5

    Kan kanske vara intressant. Ska kika närmare på det imorgon. Annars lutar det nog åt Egypten trots allt (då kan det bli en liten utflyt till Kairo eller Luxor också, jag har alltid älskat pyramider).

Svar på tråden Bröllopsresa på vintern?