• Moi mokula­t
    Äldre 19 Sep 20:03
    5373 visningar
    39 svar
    39
    5373

    Bästa tipset bröllopsresa.

    Min man och jag gifte oss augusti 2010, men det blev ingen resa då.


    Båda hade nytt jobb och kände att vi inte kunde ta ledigt. Sen så kom vår andra son 9 månader efter bröllopet, men nu har vi börjat att diskutera bröllops resa.


    Men vi vet absolut inte vart. Vi har pratat om Grekland och Italien. Men jag behöver verkligen tips. Men Grekland känns som vi kan åka till någon annan gång.


    Vill inte Turkiet, Egyptien. Vi vill inte ligga på hotellrummet utan se lite och inte bo utanför i någon pytte pytte stad eller by där det finns en butik. Vi vill nog bara åka en vecka. känns jätte konstigt att lämna en 1 åring och 3 åring längre. Eller är jag bara fånig? God mat är viktigt.


     


    Berätta om er bröllopsresa eller någon annans som var toppen.

  • Svar på tråden Bästa tipset bröllopsresa.
  • Kattpo­et
    Äldre 22 Sep 15:31
    #11

    Jomen särkhets vakter har inte kpist i London svenskar som bor i Sverige är inte vana vid sådant.

  • Mahy
    Äldre 22 Sep 16:25
    #12
    Kattpoet skrev 2011-09-22 15:31:55 följande:
    Jomen särkhets vakter har inte kpist i London svenskar som bor i Sverige är inte vana vid sådant.
    Fast K-pist har inte säkerthetsvakter i Israel heller. De har pistoler.
  • Moi mokula­t
    Äldre 22 Sep 16:42
    #13

    Åhhh detta är ett jätte bra förslag i min smak!


    Tipsar gärna mera. Känner ingen som varit där.


    Kattpoet skrev 2011-09-21 20:09:10 följande:
    Ni kan åka till Skottland, Edingburgh är en bra start punkt, det finns god mat ( Oink är underbar) och man kan kolla upp for dagsturer norr över, vägen upp till Inverness är vackrast på hösten enligt maken. Eller så kan ni hyra bil och köra till St Andrews, helt underbart mysig stad och mycket att se och golfens ursprung och ska ni ha fish and chips, så är Anstruthers fishbar, de är Skottlands bästa fish n Chip ställe. Prova Oak leaf wine, det är helt underbart.

    Det finns så finns Peat Inn if Fife området, www.thepeatinn.co.uk/ sägs vara helt underbart men man måste beställa bord innan. Jag har bara stått utanför och luktat på det hela... dräggla...
  • Moi mokula­t
    Äldre 22 Sep 16:44
    #14

    Är detta ett bra weekend äventyr eller ska man vara där längre?


    1 vecka på samma ställe är det för mkt?


    Aleta skrev 2011-09-22 07:23:21 följande:
    Dublin är jättefint!
    Det är dessutom musik överallt känns det som.
    Jag har varit där flera gånger nu på weekendresor och det är bra shopping, finns en massa att se och man kan ta turer ut på landet.
    Rekommenderar det här hotellet. Lite dyrare, men det är ju bröllopsresa. www.hotels.com/ho140751/brooks-hotel-dublin-i...#description
    Det ligger bra till, mitt i stan fast på en liten bakgata, puben på hörnet har jättegod mat.
    Den här guidade turen var jättebra också.
    www.dublinpubcrawl.com/
    Hit åkte vi också en kväll, bra musik och dans.
    www.mpbpub.com/

    Åh, nu längtar jag tillbaka till Dublin.
  • Moi mokula­t
    Äldre 22 Sep 16:45
    #15
    Kattpoet skrev 2011-09-22 10:17:36 följande:
    Om Ni åker till Jerusalem kom ihåg att täcka knäna, gärna axlarna och ha något som täcker håret som tjej, för då kan ni ta er in på en hel del fler museum. Kom ihåg att på vissa ställen är det och tabu att hålla handen som man och kvinna. Jag vet dock inte om detta gäller Telaviv. Och Jersualem är inte ett gulligt turist land konstant, det ligger fortfarande i konflikt med Palestina och Gaza remsan så beväpnade vakter är något ni kommer att se.

    Låter inte som någon för oss!


    Vi vill inte till ett land i bråk

  • Moi mokula­t
    Äldre 22 Sep 16:48
    #16

    När är det som bäst att åka till Irland och skottland?

  • Anna89
    Äldre 22 Sep 17:35
    #17

    Någon som kan tipsa om guldkorn i grekland eller thailand? 

  • Kattpo­et
    Äldre 22 Sep 18:17
    #18

    Moi,   jag säger maj eller juni  , maken som är skotte säger  hösten på höglandet är den vackraste tiden.

  • Bruden 01
    Äldre 22 Sep 18:24
    #19

    Vi har också ingen aning var vi ska på smekmånaf! Argentina har varit en favorit men har hört mkt om att det inte är säkert i Buenos Aires. Även om vi planerat att vi ska runt i landet men det känns tråkigt att inte känna sig trygg i huvudstaden. Vi har också tänkt på Japan som är hur vackert som helst med kontraster, kultur, historia, god mat, vacker natur, fantastiskt folk men vi har redan varit där! Så vi ör helt vilse nu! Vi vill inte ha sol och bad utan en blandning av ovan! Några tips?

  • Kattpo­et
    Äldre 22 Sep 18:57
    #20

    SKOTTLAND!  Det har historia, kultur, god mat, vacket natur och trevliga människor, så länge man undviker Glasgow kvällstid.

Svar på tråden Bästa tipset bröllopsresa.