• Äldre 15 Sep 23:58
    11979 visningar
    35 svar
    35
    11979

    Luleåbrudar

    Jag har inte hittat någon tråd för oss som planerar bröllop i Luleå, så jag tänkte att det kunde vara dags att starta en sådan! Det spelar ingen roll när ni ska gifta er! Det vore kul och praktiskt att ha några att bolla idéer med och att kunna tipsa varandra om guldsmeder/florister/frisörer/fotografer med mera! Alltid bra att kunna dela sin surt förvärvade kunskap med några andra och slå sina kloka huvuden ihop.

    Vi gifter oss i Gammelstads kyrka den 7 juli 2012.

    Alltså, någon fler som planerar Luleåbröllop?

  • Svar på tråden Luleåbrudar
  • Äldre 18 Oct 11:06
    #21

    Vad skönt :) Hur verkade Enströms? Florist står högt upp på min att-göra-lista nu!

    Jag har varit i USA nu i tre veckor och bröllopsskörden blev mycket lyckad. Vi har köpt vigselringar till oss båda, kostym till min kille samt brudklänning och skor till mig.

  • Junibr­ud12
    Äldre 18 Oct 12:13
    #22

    Kul med en Luleå-tråd! :)

    Jag letar efter en lada att ha festen i, nån som vet nån bra att tipsa om? Jag har kollat med Hägnan, dom har en loge, men då måste man köpa all mat och dryck från dom vilket blir sjukt dyrt. Vi skulle gärna vara i någon bygdegård, men alla jag kollat på är så himla fula och tråkiga inuti... Vill hellre pynta och fixa själv. Vi vill helst ha en del av festen utomhus så därför önskar vi oss en lokal med en stor gräsmatta utanför.

    Tips mottages tacksamt!! :)

  • lepaus
    Äldre 18 Oct 12:20
    #23
    Berlan skrev 2011-10-18 11:06:52 följande:
    Vad skönt :) Hur verkade Enströms? Florist står högt upp på min att-göra-lista nu!

    Jag har varit i USA nu i tre veckor och bröllopsskörden blev mycket lyckad. Vi har köpt vigselringar till oss båda, kostym till min kille samt brudklänning och skor till mig.
    Fick ett bra intryck av Enströms, men har ju bara pratat med en tjej över telefon. Bokade i alla fall in datumet och vi bestämde att jag ska komma in runt påsk (då jag planerar att åka hem till Luleå i vilket fall som helst). Valde väl mest Enströms för att mamma tyckte att de är den bästa floristen haha :p

    Oooh! Va kul! Var i USA har ni varit? Hurdan klänning blev det?

    Jag har också köpt klänning faktiskt, hittade en på rea på Lillys hemsida, så gjorde en chansning och beställde den. Den sitter nästan perfekt, kan behöva lite ändring, men ingenting stort. Mycket nöjd :)
  • Äldre 19 Oct 12:28
    #24

    Jag ska också åka upp till Luleå någon gång, förhoppningsvis innan jul, och höra mig för bland floristerna. Undra vilken florist min mamma kommer rekommendera? ;)

    Vi bilade från Chicago till Las Vegas och stannade sedan där ett tag och gjorde inköpen, solade och badade.
    Klänningen jag köpte var denna, http://www.davidsbridal.com/Product_Sweetheart-Organza-Gown-with-Pick-Up-Skirt-PK3226_Bridal-Gowns-Shop-By-Designer-Galina. Jag förälskade mig i den direkt trots att jag fick prova den i fel storlek, så de fick skicka efter den från sin butik i Washington till mig. Jag var väldigt nervös över att den inte skulle hinna fram innan vi skulle åka hem, men det löste sig! Kommer också behöva göra några små ändringar, sy in och lägga upp den då den är för lång, men det gör ingenting.

    Vad roligt att du också hittat din klänning, och på rea dessutom! Vilken valde du? 

  • Äldre 19 Oct 12:30
    #25

    Välkommen hit Junibrud12! 

    Var ska ni gifta er? Och när?

    Den enda lada jag känner till är privatägd i Alvik, min pappa var där på fest i somras och det var tydligen hur fint som helst.Tror absolut att fest i lada är ett vinnande koncept, det kan verkligen bli mysigt. 

    Är inte Rutviks bygdegård ganska fin inuti har jag för mig? 

  • lepaus
    Äldre 19 Oct 20:08
    #26
    Berlan skrev 2011-10-19 12:28:03 följande:
    Jag ska också åka upp till Luleå någon gång, förhoppningsvis innan jul, och höra mig för bland floristerna. Undra vilken florist min mamma kommer rekommendera? ;)

    Vi bilade från Chicago till Las Vegas och stannade sedan där ett tag och gjorde inköpen, solade och badade.
    Klänningen jag köpte var denna, www.davidsbridal.com/Product_Sweetheart-Organ.... Jag förälskade mig i den direkt trots att jag fick prova den i fel storlek, så de fick skicka efter den från sin butik i Washington till mig. Jag var väldigt nervös över att den inte skulle hinna fram innan vi skulle åka hem, men det löste sig! Kommer också behöva göra några små ändringar, sy in och lägga upp den då den är för lång, men det gör ingenting.

    Vad roligt att du också hittat din klänning, och på rea dessutom! Vilken valde du? 
    Wow, vilken resa! Flög ni hem från Las Vegas sen? Vilken fin klänning! Tur att den hann fram :) Hur kom det sig att ni valde att åka just Chicago - Las Vegas?

    Jag köpte den här http://www.lilly.dk/Default.aspx?ID=119&ProductID=PROD773&GroupID=GROUP53&VariantID=VO64 

    Berlan skrev 2011-10-19 12:30:31 följande:
    Är inte Rutviks bygdegård ganska fin inuti har jag för mig? 
    Jag tycker Rutviks Bygdegård är rätt fin! Här finns det ett par bilder http://bramsa.se/bilder.asp. För oss var det praktiskt med Rutviks Bygdegård för att det är rätt nära kyrkan och inte alltför långt från stan då vi har rätt många långväga gäster som bor på hotell. Var först sugen på Meldersteins eller Rosfors herrgård, men det är ju rätt långt till stan och blir lite bökigt och så. Dessutom är Rutviks bygdegård väldigt bra utrustad med allt vad man kan tänkas behövas till servering och annat. 

    Det finns någon sorts träkåta i Storforsen vill jag minnas, men det kanske är för långt bort?
     
  • Junibr­ud12
    Äldre 20 Oct 17:37
    #27
    Berlan skrev 2011-10-19 12:30:31 följande:
    Välkommen hit Junibrud12! 

    Var ska ni gifta er? Och när?

    Den enda lada jag känner till är privatägd i Alvik, min pappa var där på fest i somras och det var tydligen hur fint som helst.Tror absolut att fest i lada är ett vinnande koncept, det kan verkligen bli mysigt. 

    Är inte Rutviks bygdegård ganska fin inuti har jag för mig? 
    Tack! Vi gifter oss den 29/6 nästa år. Vigseln kommer att vara ute vid vår sommarstuga vid havet, men tyvärr saknar den el och rinnande vatten så det blir lite för meckigt att ha festen därute. Jag hade gärna haft det ändå eftersom jag vill ha en enkel och levande fest, ingen stel sittande middag. Folk får gärna sitta på filtar för min del, men min sambo är helt emot idén då han tror att det blir för mycket jobb, så jag försöker hitta alternativ som ändå känns bra. En lada i Alvik vore toppen, har du nån mejl eller telefon till ägaren? Mejla till brideinjune@hotmail.com i såna fall så är du superbussig! :)
  • lepaus
    Äldre 1 Feb 17:09
    #28

    Hej brudar! Hur går det för er?

    Vi pysslar just nu med inbjudningskorten, har bråkat med skrivaren ett par kvällar men nu har jag äntligen fått till det :) Funderar fortfarande hur jag ska göra med frisör, kan inte bestämma mig! 

  • Junibr­ud12
    Äldre 3 Feb 20:59
    #29

    Just nu händer det inte så mycket här, förutom att jag funderar på olika pyssel och smågrejer typ hela tiden. Har klurat lite på bordsplacering, den känns hyfsat klar. Borde börja ta tag i festprogrammen snart känner jag. Men nu är det ju så jäkla kallt så all energi går ju åt till att överleva... :)

  • Äldre 5 Feb 12:13
    #30

    Vi tänkte skicka ut inbjudningskorten så att de dyker upp hos gästerna på Alla hjärtans dag. Vi har gjort dem klara nu. Jag funderar också över frisör, och det är svårt när man inte bor på orten. Min mamma hade hört gott om salongen Blond, så jag funderar på att boka där. Angående florist känner jag att det är dags att boka det också, och vi var inne och pratade med Enströms/Interflora och jag fick ett väldigt bra intryck av dem så jag kommer nog att boka dem i dagarna :)

  • lepaus
    Äldre 5 Feb 12:55
    #31
    Berlan skrev 2012-02-05 12:13:01 följande:
    Vi tänkte skicka ut inbjudningskorten så att de dyker upp hos gästerna på Alla hjärtans dag. Vi har gjort dem klara nu. Jag funderar också över frisör, och det är svårt när man inte bor på orten. Min mamma hade hört gott om salongen Blond, så jag funderar på att boka där. Angående florist känner jag att det är dags att boka det också, och vi var inne och pratade med Enströms/Interflora och jag fick ett väldigt bra intryck av dem så jag kommer nog att boka dem i dagarna :)
    Min brors sambos frisör (på Gossip, som inte gör bruduppsättningar) rekommenderade Blond eller Lockrop. Det skulle nog kännas lättare om man bara kunde gå in och prata lite (eller ha en klipptid) innan man bokar så att man får träffa personen och så. Men om din mamma har hört gott om Blond så kanske jag också satsar på det! Glad 

    Har du/ni några resor planerade hem till Luleå? 
  • jennif­aer
    Äldre 5 Feb 13:28
    #32

    Hej brudar!

    Jag har ju inte skrivit här inne sen början av den här tråden men nu när det börjar närma sig är jag tillbaka. Angående florist ska jag som sagt ha Bellis, eftersom jag har arbetat i samarbete med dem och på så sätt känner dem och tycker att de är väldigt duktiga!

    Frisör lutar åt blond för mig också. Har hört mycket gott om dem och är även bekant med en av de som gör bruduppsättningar där.

    Annars känns det som att det går framåt med planeringen. Save the dates skickades ut med julkorten och jag har börjat så smått med inbjudningskorten. Vi åker upp till Luleå vid påsk men jag tror inte att det är något vi måste fixa till bröllopet då... Måste fundera på detGlad

  • Äldre 5 Feb 16:54
    #33

    Mycket positivt om Blond alltså, det tycker jag låter lovande! Jag tror jag väljer dem faktiskt :) Jag åker också upp till påsk. Då ska jag prova min brudklänning som varit inlämnad på Kläder & Form och blivit insydd och kortad nedtill, hoppas verkligen att den passar perfekt nu. 

  • Odium
    Äldre 15 Mar 06:21
    #34

    Hej hej:) Jag gifter mig och har festen på melderstein i råne den 11/8. Jag har det mesta klart, men jag är lite stressad över skor och blommor. Skönast att ha bokat tårtbakerska:)

  • AnnL
    Äldre 15 Mar 08:20
    #35

    Hej tjejer! Jag gifter mig 21/7 i Råneå kyrka och har festen i Melderstein :) Är mest stressad över att sy om min klänning som blivit för stor (har tappat 14cm i midjan) är rädd att det inte blir bra....Någon som har tips på en bra skräddare i Luleå/Piteå/Boden??

Svar på tråden Luleåbrudar