• Hanna0­5
    Äldre 12 Sep 08:34
    826218 visningar
    2012 svar
    +1
    2012
    826218

    GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

    Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))

  • Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
  • Äldre 24 Feb 22:25
    Kotten skrev 2015-02-24 20:37:24 följande:

    Jag funderar på att pyssla servettringar, dock ska det vara vita servetter men jag hade inga såna hemma. Vad tror ni? Smala eller bredare? Det kommer vara något större vita pappersservetter som vi använder.


    Nu vet jag ju inte vilket stil ni har i övrigt gällande stilrent, pryttligt, robust osv ? men för egen del delade jag 1 toalettrulle i 3 delar. Varje del klädde jag in i tapet. Det blev lagom, tyckte jag! Flört 
    (Tapeten har lite granna mönster, så det bidrog också då det krävdes såpass brett för att man skulle se det diskreta vita bladmönstret över den ljusgröna bakgrunden.)
  • Kotten
    Äldre 25 Feb 05:48

    Vårt tema är vitt, grönt och norrländskt. Det här är toarulle klädd i tyg.

  • Äldre 25 Feb 08:05

    Jag håller också på att göra servettringar av toarullar, jag delar min toarulle på mitten så de blir ganska breda. Målar de vita, limmar på spetstyg, ett rött smalt satinband runt och en vit pärla Glad
    Jag personligen tycker om när de blir lite bredare!!

  • Äldre 25 Feb 08:18

    Vi skalld ela dessa fjädrar på mitten och göra servetteringar av


    Live free, ride free
  • Kotten
    Äldre 25 Feb 10:12
    Dreaming81 skrev 2015-02-25 08:05:46 följande:

    Jag håller också på att göra servettringar av toarullar, jag delar min toarulle på mitten så de blir ganska breda. Målar de vita, limmar på spetstyg, ett rött smalt satinband runt och en vit pärla
    Jag personligen tycker om när de blir lite bredare!!


    Det låter också väldigt fint. Det är himla pilligt att få dit tyg på något vettigt sätt, jag har limmat med limpistol och det är klurigt att få det jämnt. Jag delar varje rulle i fyra lika stora delar och sätter ihop dom för att få lite mer stadga. 

    Det kanske skulle vara enklare att måla dom gröna och göra någon vit spetsvariant på. Svårt det här att bestämma sig. 


    Jag har också funderat på att virka en enkel servettring och sen typ stärka domf ör att få dom hårda. Men jag har svårt att bestämma mig för vad jag tror blir finast. 

  • Äldre 25 Feb 21:16
    Haaby skrev 2014-09-21 17:50:29 följande:

    Äntligen kan jag lägga ut bild på våra inbjudningskort som jag pysslade ihop! :)

    Många många timmar tog det, men riktigt nöjd blev jag allt :)

    vilka underbara kort!

    kul idé att lägga dem i en ask. Vart har du köpt dem?

    Skriver du adressen rakt på asken eller hur tänker du där?


  • Äldre 27 Feb 13:57
    lantgrodan skrev 2015-02-25 21:16:32 följande:

    Tack! :) Askarna köpte jag på ebay har jag för mig, fick vika ihop dem själv ;)


    Askarna stoppade vi i vadderade kuvert så att de inte skulle skadas i postgången och så skrev vi adresserna på kuverten :)


     

  • Camill­aForsg­ren
    Äldre 23 Mar 01:26
    Haaby skrev 2015-02-27 13:57:38 följande:

    Tack! :) Askarna köpte jag på ebay har jag för mig, fick vika ihop dem själv ;)


    Askarna stoppade vi i vadderade kuvert så att de inte skulle skadas i postgången och så skrev vi adresserna på kuverten :)


     


    Hur mycket betalade du för askarna? Har du någon länk till säljaren/annonsen?


    Är nämligen också sugen på att skicka i askar, men visst gick de ner i postlådan så ni inte var tvungna att betala för "paket"?


    Wedding#2 6:e augusti 2016
  • Äldre 30 Mar 16:09

    #5 st sånna här blev ihoppysslade idag :D 

  • Äldre 30 Mar 16:10

    35 ska det stå....-.-

  • Äldre 14 Apr 13:38
    +1

    Håller på med sockerblommorna till tårtan (kände att det kanske blir billigare med tårta om man inte köper till dekoration.

    Här är starten i alla fall


    Tanken är att "rosorna" ska slingra sig ner så jag har en del kvar att göra :P

  • Äldre 15 Apr 17:31
    Miss BW skrev 2015-04-14 13:38:31 följande:

    Håller på med sockerblommorna till tårtan (kände att det kanske blir billigare med tårta om man inte köper till dekoration.

    Här är starten i alla fall

    Wow. Ser helt fantastiska ut- herrejösses vad duktig du är.

    Tanken är att "rosorna" ska slingra sig ner så jag har en del kvar att göra :P


Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)