• Hanna0­5
    Äldre 12 Sep 08:34
    826178 visningar
    2012 svar
    +1
    2012
    826178

    GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

    Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))

  • Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
  • Emmma
    Äldre 5 Apr 11:22
    drumelz skrev 2012-04-05 08:59:53 följande:
    Emma: hur gjorde du kuvertlådan och cdfodralen? Hade gärna velat ha nåt liknande på mitt bröllop.
    Kuvertlådan gjorde jag av IKEAS PAPPIS för 5 kr som jag bara sprayade vit och
    cdfodralen köpte jag på ebay.se (finns om du söker på cd envelopes) sen stämplade vi hjärtan på dem.
  • Tveket
    Äldre 5 Apr 12:33

    Herregud va ni är duktiga!! Jag blir alldeles mållös!! Förvånad

  • Tinzi
    Äldre 6 Apr 19:04
    sollan skrev 2012-04-03 13:37:52 följande:
    Denna skylt fixade jag igår. Ramen är från Ikea och sen skissa jag bara med fri hand.


    120414 <3
    fin! Vart ska ni ha den?
  • sollan
    Äldre 6 Apr 19:52
    Monstertjejen skrev 2012-04-05 08:05:29 följande:
    Vad fick du betala för bubblorna?
    bra säljare? hur lång tid tog det innan ni fick hem sakerna?
    Kommer tyvärr inte ihåg va de kostade men vet att de iallafall vart betydligt billigare än andra affärer. Tog nog inte mer än ett par veckor att får hem. Va förra våren jag köpte dem.
    120414 <3
  • sollan
    Äldre 6 Apr 19:54
    Tinzi skrev 2012-04-06 19:04:36 följande:
    fin! Vart ska ni ha den?
    Tack. Vi skall sätta upp skylten utanför entredörren till lokalen vi ska ha middan/festen i .
    120414 <3
  • Tinzi
    Äldre 6 Apr 20:11
    sollan skrev 2012-04-06 19:54:07 följande:
    Tack. Vi skall sätta upp skylten utanför entredörren till lokalen vi ska ha middan/festen i .
    120414 <3
    okej, kul :)
  • Wirre 81
    Äldre 6 Apr 23:06

    Jag måste tipsa om en sak jag ska göra inom en snar framtid.
    Vi gifter oss inte fören dec -13 så vi ska skicka ut save-the-date kort (så fort kyrka och lokal är bokad)
    Men man vill ju inte att den kortet försvinner bland alla andra papper så vi ska göra megneter.
    visst kan man göra på vistaprint eller andra sidor men där får man betala från 25:- styck
    Vi ska köpa magnetpapper på Kjell och Co. Kostar 40:- för 5 st 10x15 cm papper. Det räcker till typ 20 stycken save-the-date magneter...
    http://www.kjell.com/sortiment/kontor/papper/ovrigt/plexgear-magnetpapper-p25777



     
  • Wirre 81
    Äldre 6 Apr 23:16
    Emmma skrev 2012-04-05 07:32:02 följande:
    Här kommer delar av mitt pyssel

    Vi har färgtemat Vitt, guld och grönt
    Ljusen


    Köpte IKEAs MJÖD ölglas till ljusen och har köpt transferpapper och
    skrivit ut vårt monogram


     


    Kuvertlåda
    Vi önskar oss pengar och eftersom vi inte ska ha festen hemma så känns det viktigt att
    alla kuvert kommer hem säkert.


     Cd skivor



    Köpte en korg på loppis som jag sprayade vit, där vi ska ha cd skivor som gästerna
    kan ta med hem och bränna ut bilderna från dagen och sen ge tillbaka till oss.


     


     


     


     


     


    Vad fina saker du gjort...
    och gud vad smart med ljusen. Jag har funderat på hur man ska kunna ha levande ljus utan att dom välter atter att någon bränner upp något (man har ju en tendens till att bli lite oförsiktig när man fått i sig lite alkohol)
    Tänker nog sno idén rakt av om det blir så att vi har levande ljus

    Har inte tänkt så lång att man ska ha en kuverlåda på bröllopet. Jag tänkte nog att man skulle ha/öppna ett speciellt bröllopsrese-konto som folk får sätta över pengar på. Men man kanske ska ha en låda för kort ändå, folk lär ju vilja skriva ett kort och tala om att dom satt in pengar på kontot...

    Och en kanonide med korgen och cdskivorna med. Enkel men elegant. 
    Min tanke var att lägga ut en skiva vid varje tallrik men det här var nog en mycket bättre ide.

    Hoppas det är okey att jag stjäl dina idéer... =D 
  • Emmma
    Äldre 7 Apr 08:54
    Wirre 81 skrev 2012-04-06 23:16:58 följande:
    Hoppas det är okey att jag stjäl dina idéer... =D 
    Tack, självklart ska man stjäla idéer det har jag gjort massor här. Flört
  • Söta Wiol
    Äldre 7 Apr 19:15
Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)