• Hanna0­5
    Äldre 12 Sep 08:34
    826171 visningar
    2012 svar
    +1
    2012
    826171

    GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

    Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))

  • Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
  • anneli­e1981
    Äldre 18 Mar 15:59
    purpleflower skrev 2012-03-18 10:22:47 följande:
    Åh vilka fina inbjudningskort!! Är det stora arket en tapet? Riktigt snygg :)
    Har använt mig av ett vanligt vitt kort i botten, som jag sedan klistrat på tapet på och sedan har jag tagit vitt akvarellpapper till "överlappningen". På den har jag embossat injudan och swirls....väldigt enkelt men jag är nöjd med slutresultatet. Bandet är mer åt det vinröda i verkligeheten.
  • fröken­kröger
    Äldre 18 Mar 22:29
    emelie och Jonas skrev 2012-03-16 20:05:23 följande:


    Jätte fint! Vart har du köpt såpbubblorna?
  • Äldre 19 Mar 12:48

    Tack :)
    På internet, på en sida som hette Celebrations eller liknande, de har massa olika saker och en egen flik för bröllop.

  • MissBr­occoli
    Äldre 19 Mar 23:45

    Jag testade lite pyssel idag och det blev så bra :)


    Stämplade och förde över det på ljus och testade att embossa på servetter å jag är nöjd med resultatet!


    Min sambo har gjort ett monogram för oss och det ska vi beställa som stämpel (eventuellt i 2 storlekar) så vi kan fixa blockljus och servetter själva. här kommer bilder på det jag testade med andra stämplar.



    Har stämplat med svart och grön stämpeldyna. Monstren är stämplade med svart och sedan färglagda innan jag fäste dem på ljuset


    Embossat på Ikeas servetter. Har använd watermark dyna och silver och pärlemo embossing pulver.

    Jag tycker att pärlemon är snyggast! den skimmrar lite men kontrasten är inte jätte stor. Silverfärgen blev lätt matt nrä man körde lite för länge med fönen så det var svårt att få hela mönstret bra. Ska nog testa lite andra färger med men jag gillar framförallt päremon på det vita!



    Vårt inbjudningskort och monogrammet. Här är det utskrivet på vanligt kopieringspapper för att kolla storlek och placering. Vi kommer skriva ut på 2 sidor, en färgad utsida ( i nån grön färg) och sedan en insida i vitt/cremevit. Infon blir "bara" på mitt uppslaget och de båda sidorna ska nog sättas ihop med ett band som vi knyter runt vid vikningen.

     


    Kan inte vänta tills jag får sätta igång och dekorera ljusen till resten! det var så roligt!!


     

  • Äldre 20 Mar 12:23
    annelie1981 skrev 2012-03-18 15:59:46 följande:
    Har använt mig av ett vanligt vitt kort i botten, som jag sedan klistrat på tapet på och sedan har jag tagit vitt akvarellpapper till "överlappningen". På den har jag embossat injudan och swirls....väldigt enkelt men jag är nöjd med slutresultatet. Bandet är mer åt det vinröda i verkligeheten.
    Tycker de är väldigt stora (?) Hur skickas de iväg? Får de verkligen plats i ett kuvert?
  • anneli­e1981
    Äldre 20 Mar 12:53
    agjzut skrev 2012-03-20 12:23:19 följande:
    Tycker de är väldigt stora (?) Hur skickas de iväg? Får de verkligen plats i ett kuvert?
    Korten har måtten 15X15 och ja de går ner i vanligt kuvert, mina är iväg skickade =)
  • Äldre 20 Mar 13:11
    annelie1981 skrev 2012-03-20 12:53:01 följande:
    Korten har måtten 15X15 och ja de går ner i vanligt kuvert, mina är iväg skickade =)
    Okej, såg bara stora ut på bilden då :)
  • Monste­rtjeje­n
    Äldre 20 Mar 14:22

    Här kommer bild på våra inbjudningar.. fast inslagna!


  • Monste­rtjeje­n
    Äldre 20 Mar 14:25

    Här är en bild från insidan.


    Det är ett litet informationshäfte som är fast satt inne i inbjudan.


  • Monste­rtjeje­n
    Äldre 20 Mar 14:26

    Här är en bild på det lilla informationshäftet när det är ihopvikt


Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)