• Hanna0­5
    Äldre 12 Sep 08:34
    826183 visningar
    2012 svar
    +1
    2012
    826183

    GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

    Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))

  • Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
  • Annika­611
    Äldre 16 Sep 22:21
    #31
    BlomAnna skrev 2011-09-16 21:15:28 följande:
    Nej bruden skall sitta till höger. Man har alltid sin bordsdam till höger.

    Att bruden går in i kyrakn på vänster sida tror jag har att göra med att förr satt alltid kvinnorna till vänster i kyrkan (har även hört att det därför kvinnors knappar på skjortor etc knäpps åt det hållet)
    Ja? vad det inte just det jag sa?
  • Lisa20­1109
    Äldre 16 Sep 22:23
    #32

    Undrar vad uttrycket vänsta kommer ifrån? När man är otrogen alltså. Kan det ha något med hur man har sin nyblivna fru till höger när man går ut från kyrkan. Den icke-tillåtna finns allstå till vänster... Inget men pysselämnet att göra... men än då=)

  • Fröken Emma
    Äldre 17 Sep 08:50
    #33

    Man man byter ju sida i kyrkan.
    Eller snarara INTE byter sida...av gången
    Man går in på vänstersidan av både gången och m2b, sedan vänder man sig bara om och då blir det ju på sin mans högersida och högersidan av gången när man går ut.
    Bruden går både in och ut på sin släkts sida.


    Lisa: tack för den, mycket smart och intressant!! :)

  • Hanna0­5
    Äldre 17 Sep 12:21
    #34
    Annika611 skrev 2011-09-16 22:21:37 följande:
    Ja? vad det inte just det jag sa?
    Nej, du skrev att bruden skulle sitta på den vänstra sidan :)
  • Annika­611
    Äldre 17 Sep 12:26
    #35
    Hanna05 skrev 2011-09-17 12:21:06 följande:
    Nej, du skrev att bruden skulle sitta på den vänstra sidan :)
    Hur fasen kan "...då blir bruden alltså på hans högra sida, och så ska man också sitta" betyda att jag säger att hon ska sitta till vänster?!!
  • Hanna0­5
    Äldre 17 Sep 12:37
    #36
    Annika611 skrev 2011-09-17 12:26:37 följande:
    Hur fasen kan "...då blir bruden alltså på hans högra sida, och så ska man också sitta" betyda att jag säger att hon ska sitta till vänster?!!
    Läste helt fel. Sorry.

    Behöver inte bli så arg, herregud :)
  • Annika­611
    Äldre 17 Sep 12:44
    #37

    Jag blev helt förvirrad! Eftersom två personer påpekade att jag hade fel och korrigerade mig genom att saga samma sak som jag sagt så blev jag helt förvirrad och undrar om jag skriver någrot annat än det jag menar. Men då är vi överens alltså!  =)

  • Hanna0­5
    Äldre 17 Sep 12:52
    #38
    Annika611 skrev 2011-09-17 12:44:31 följande:
    Jag blev helt förvirrad! Eftersom två personer påpekade att jag hade fel och korrigerade mig genom att saga samma sak som jag sagt så blev jag helt förvirrad och undrar om jag skriver någrot annat än det jag menar. Men då är vi överens alltså!  =)
    Ja :)
  • Fröken Emma
    Äldre 17 Sep 22:38
    #39

    Glimten i ögat tjejer okej?
    Men nu får ni ge er!! :)
    Varenda gång jag går in här på BT och ser denna tråd fetmarkerad blir jag så ivirg att se nytt pyssel!!!
    Så kom igen nu ALLA o hjälp mig på vägen tack

    <3

  • Äldre 18 Sep 13:49
    #40

    Jag kan dela med mig av våra gamla Save The Dates. Har tyvärr inga bättre bilder än de här just nu, men vår tanke bakom dem var "enkelt, rustikt, boho, natur". Vi (jag) övergav idén efter ett tag då det tog alldeles för lång tid att göra korten i kombination med litet barn och studier, men hade vi haft tillgång till skrivare så hade vi nog fortfarande kört på dessa! Nu handstämplade jag alla kort, bokstav för bokstav, och det blev lite too much.

    Jag använde mig i alla fall av:

    - Lite grövre kort i naturfärg (finns på Bokia, Akademibokhandeln & i pappersaffärer i en uppsjö av färger).
    - Mindre "tags" i samma naturfärg (finns på samma ställen).
    - Clearstamps Alfabet + akrylblock.
    - Naturfärgad bast.
    - Tealfärgade fjädrar (från Panduro).
    - Brunsvarta minifjädrar (från Panduro).
    - Tealfärgade kuvert (från samma ställe som korten & tagsen).

    Idén var att hela Save The Date-kortet handstämplat skulle framlägga meddelandet:

    "SAVE THE DATE
    for the wedding of
    Pete & Em
    July 14 2012
    City, Sweden"

    Därefter skulle jag binda basten några varv runt kortet, peta ner fjädrarna i "rosetten" och knyta fast en tag på varje med adressen till vår bröllopshemsida. Nu valde vi istället att fixa ihop en digital version som skickas ut på CD, men som sagt - hade det inte tagit upp för mycket av min tid och jag hade fått tag på en skrivare istället så hade vi nog kört på dessa ändå :)


Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)