• Hanna0­5
    Äldre 12 Sep 08:34
    826263 visningar
    2012 svar
    +1
    2012
    826263

    GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

    Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))

  • Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
  • Lisa20­1109
    Äldre 13 Sep 17:19
    #21

    Korgen är köpt för länge sen i en butik i Uppsala. Men det går säkert att hitta billiga korgar typ på bauhouse, rusta, jula kanske Ica Maxi, cleas olsson... Sen dekorarerade jag med en löpare, samma som vi ska ha på borden under middagen. Banden som är knutna är av samma band som vi hade på våra inbjudningskort. 
     

  • MochR
    Äldre 13 Sep 20:13
    #22

    gillar :) ska lägga upp bilder så fort ja börjat!

  • Fröken Emma
    Äldre 13 Sep 20:33
    #23
    Ailurus skrev 2011-09-13 10:09:18 följande:
    Tack för komplimangerna! =)

    Det blev jättebilligt. Gardinen är Flyn Lill för 19 kr styck och jag behövde 2 st. Organzaband kostar ca 20 kr för en förpackning och det räckte med en eller kanske två. Vi hade 60 gäster och rundlarna var 17 cm, jag använde en assiett som mall. Bandet sitter på plats mha skåror i tyget, ca 4 cm från kanten mitt emot varann.

    Tapeterna fick jag gratis från en färgbutik, det är från stora böcker med tapetprover som inte säljs längre och som de ändå skulle slänga. De som inte var för glatta gick utmärkt att klippa till A4-storlek och stoppa i skrivaren.

    Godiset var gröna och vita ahlgrens bilar, strong mint och vita och grå mentos (jag hittade inte nåt silvergodis när jag letade några dar innan, jag vet att det finns här och var annars!).
    Idag har jag varit på ikea o införskaffat lite blåa gardiner ;)
  • Pinkgr­ape
    Äldre 13 Sep 20:49
    #24
    millan skrev 2011-09-13 11:22:57 följande:
    Jätte fint ! Men ang. placerings tavlan, ska inte bruden sitta på brudgummens vänstra sida ? Eller är jag ute och cyklar...
    Så vitt jag vet, så sitter bruden på brudgummens högra sida. Bordsdamen sitter alltid till höger :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • car102­1
    Äldre 16 Sep 16:26
    #25

    Hanna05: Ja de är köpta på IKEA. Riktigt fina och bra kvalité. Tror jag ska ha de men vi får se. De kostar bara 15 kr för 50 st!

  • Annika­611
    Äldre 16 Sep 17:03
    #26
    Pinkgrape skrev 2011-09-13 20:49:23 följande:
    Så vitt jag vet, så sitter bruden på brudgummens högra sida. Bordsdamen sitter alltid till höger :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Man går in i kyrkan så att bruden går på brudgummens vänstra sida, när man går ut vänder man ju bara på sig och då blir bruden alltså på hans högra sida, och så ska man också sitta. 
  • Annika­611
    Äldre 16 Sep 17:17
    #27

    Vi har inte pysslat så mycket eftersom vi har så litet bröllop. Men här kommer vårt inbjudningskort och vår gästbok i alla fall. 



     

  • Äldre 16 Sep 19:27
    #28
    Lisa201109 skrev 2011-09-13 11:57:10 följande:


    har precis gjort klart en korg med 100små såpbubbelflaskor som toastmadamerna kommer att ha i kyrkan och dela ut en flaska till varje gäst. 


     
    Jättefint..
    Får jag fråga hur du har gjort?
    Gjorde du egen såpbubblorsblandning?
    Och vart har du köpt de små flaskorna?
  • Lisa20­1109
    Äldre 16 Sep 19:51
    #29
    emelie och Jonas skrev 2011-09-16 19:27:25 följande:
    Jättefint..
    Får jag fråga hur du har gjort?
    Gjorde du egen såpbubblorsblandning?
    Och vart har du köpt de små flaskorna?
    Tack! Vad roligt att höra! Jag köpte flaskorna via calliografen. Bandet köpte jag i en pappersbutik i uppsala, sen var det bara att börja knyta. Det tog inte superlång tid. Sen la jag en av våra organzabordslöpare i botten på korgen och sedan alla små flaskor ovanpå=) 
    Tycker själv att det var värt pengarna och tiden, det blev så mycket finare än att ha kvar flaskorna i kartongerna som dom kom i. 

    Flaskorna var fyllda när jag fick dom.  
  • BlomAn­na
    Äldre 16 Sep 21:15
    #30
    Annika611 skrev 2011-09-16 17:03:43 följande:
    Man går in i kyrkan så att bruden går på brudgummens vänstra sida, när man går ut vänder man ju bara på sig och då blir bruden alltså på hans högra sida, och så ska man också sitta. 
    Nej bruden skall sitta till höger. Man har alltid sin bordsdam till höger.

    Att bruden går in i kyrakn på vänster sida tror jag har att göra med att förr satt alltid kvinnorna till vänster i kyrkan (har även hört att det därför kvinnors knappar på skjortor etc knäpps åt det hållet)
Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)