• goann
    Äldre 8 Sep 13:45
    41149 visningar
    37 svar
    37
    41149

    Någon som vill dela med sig av sitt tal till brudgummen?

    Jag funderar på att hålla tal under middagen till min man, men jag vet inte vad man ska säga... kommer på massa pluttinuttiga saker men det kanske inte är jätteskoj

    Vill någon dela med sig av sina tal här? så andra kan få tips!

  • Svar på tråden Någon som vill dela med sig av sitt tal till brudgummen?
  • Fröken Emma
    Äldre 8 Sep 21:20
    #1

    Har varit på bröllop där dessa tal har varit så otroligt fjantiga! Så dom andra gästerna sitter o gäspar.
    Därför har vi valt att inte hålla tal till varandra, utan jag kommer hålla ett till gästerna ist


     


    Jag kommer däremot skriva ett personligt kort brev o lägga i en låda tillsammans med lite bilder på mig själv och en kall öl som han får 30 min innan det är dags att åka till kyrkan. Best man ska få ansvaret att ta med honom till en avsides plats, beroende på vädret, och ge honom paketet.
    Kommer bli så mycket mer uppskattat än ett tal. ;)

  • goann
    Äldre 9 Sep 15:00
    #2

    Emma ja det kanske är trvligare. Har inte varit på ngt bröllop själv så jag vet nte vad som är mesigt eller inte.


    smart idé att skriva ner något fint innan, då slipper man orosmomentet att hålla tal..

  • Marys
    Äldre 9 Sep 15:04
    #3
    Fröken Emma skrev 2011-09-08 21:20:42 följande:

    Har varit på bröllop där dessa tal har varit så otroligt fjantiga! Så dom andra gästerna sitter o gäspar.
    Därför har vi valt att inte hålla tal till varandra, utan jag kommer hålla ett till gästerna ist


     


    Jag kommer däremot skriva ett personligt kort brev o lägga i en låda tillsammans med lite bilder på mig själv och en kall öl som han får 30 min innan det är dags att åka till kyrkan. Best man ska få ansvaret att ta med honom till en avsides plats, beroende på vädret, och ge honom paketet.
    Kommer bli så mycket mer uppskattat än ett tal. ;)


    Va fint !!!! Min blivande vägrar tal...så jag har hyrt in en tjej som kommer sjunga en sång från mig till honom efter vigselakten. Texten i den sången säger allt Tungan ute Tränar på att lyssna redan nu..för jag kommer grina ihjäl mig GråterSkrattande
  • Fröken Emma
    Äldre 10 Sep 15:10
    #4
    goann skrev 2011-09-09 15:00:51 följande:

    Emma ja det kanske är trvligare. Har inte varit på ngt bröllop själv så jag vet nte vad som är mesigt eller inte.


    smart idé att skriva ner något fint innan, då slipper man orosmomentet att hålla tal..


    Ja men visst. Är man inte en van talar så är det ingensom förväntar sig att du ska hålla tal alls.
    Men det är fint att visa att man uppskattar varandra ändå!

    Marys
    Smart drag! Jag har oxå lite tanke på det att ha nån sjunga presic innan vi ska sätta oss till bords.
    O smart oxå att lyssna ett par gånger, kan tänka mig att det komer bli en hel del tårar ändå! Iaf från min sida :)
  • Hanna0­5
    Äldre 10 Sep 16:11
    #5

    Jag kommer sätta ihop ett bildspel med massa bilder på oss tillsammans med lite text och sång som jag kommer visa upp under festen :)

  • Aylas
    Äldre 10 Sep 16:37
    #6

    Vi höll tal till varandra, det varuppskattat av gästerna, tror jag. Många tårar och stora applåder...
     
    Jag talade om för min man vad som gör att jag älskar honom, inget långt och puttinuttigt tal, utan två minuter ren kärlek. Jag tror att det är viktigt att tala ur hjärtat istället för massa floskler, men det är lätt att säga och svårare att göra

    Jag skickar gärna mitt tal, men lägger ogärna ut det till världen att se, skicka ett mail bara. Tänk på att det är rätt svårt att få fram orden när man väl står där, det är en ganska stor stund

  • marina­o
    Äldre 19 Sep 15:41
    #7

    Aylas: Exakt vad jag har tänkt att göra Men jätte svårt att få ihop det. Får man vara så fräck och be om att få tjuv tjika på ditt?? Isf så har jag mail; marinao@live.se. Tusen tusen tack på förhand

  • Viccan
    Äldre 19 Sep 15:56
    #8
    Aylas skrev 2011-09-10 16:37:03 följande:
    Vi höll tal till varandra, det varuppskattat av gästerna, tror jag. Många tårar och stora applåder...
     
    Jag talade om för min man vad som gör att jag älskar honom, inget långt och puttinuttigt tal, utan två minuter ren kärlek. Jag tror att det är viktigt att tala ur hjärtat istället för massa floskler, men det är lätt att säga och svårare att göra

    Jag skickar gärna mitt tal, men lägger ogärna ut det till världen att se, skicka ett mail bara. Tänk på att det är rätt svårt att få fram orden när man väl står där, det är en ganska stor stund
    Det är precis så som jag vill göra för min kärlek.
    Tala från hjärtat något som verkligen berör honom.

    Men gud vad detta kommer vara svårt. Jag som har så himla svårt att uttrycka kärlekstal för de man verkligen älskar och som betyder mkt för en.

    Men jag skulle verkligen uppskatta om jag fick titta lite på ditt tal så jag kommer igång med hur mitt ska se ut.
    (victoria.castro@live.se)

    Tack snälla
  • Hanna0­5
    Äldre 19 Sep 16:10
    #9

    Love_Hanna05@hotmail.com

    Dela med dig !

  • drumel­z
    Äldre 19 Sep 20:47
    #10

    jag säger som Hanna85:

    laijna@live.com

    Tack!!!

Svar på tråden Någon som vill dela med sig av sitt tal till brudgummen?