• Annika­611
    Äldre 4 Sep 18:53
    6821 visningar
    25 svar
    25
    6821

    Brud 8 oktober!

    Hej! Finns det fler som gifter sig 8 oktober? Har ni mycket kvar att fixa med? Är ni stressade, nervösa eller bara förväntansfulla?

  • Svar på tråden Brud 8 oktober!
  • förlov­adflic­ka
    Äldre 6 Sep 12:35
    #11
    queenelin skrev 2011-09-06 12:34:31 följande:
    Det kommer att gå bra! Härligt att kunna räkna ner på riktigt, eller hur?
    Ja, fast jag började räkna ner när det var över 300 dagar kvar ;)
  • Annika­611
    Äldre 6 Sep 20:56
    #12

    Nu har jag köpt underkläder och bokat in träff med prästen. Nöjd! Skönt att få pricka av något på listan. Nästa punkt blir att få tag på kantorn. Jag mailade henne för några dagar sen och berättade vad vi har för önskemål för in-och utmarschen, men hon har inte svarat nåt. Har dessutom hört att hon är nyutbildad som kantor, så det gör mig en smula orolig. Jag är extremt kräsen när det gäller musik, det måste vara bra helt enkelt, så om hon inte klarar av våra marscher så vill jag ha en annan kantor... Återstår att se.

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 6 Sep 21:23
    #13
    Annika611 skrev 2011-09-06 20:56:50 följande:
    Nu har jag köpt underkläder och bokat in träff med prästen. Nöjd! Skönt att få pricka av något på listan. Nästa punkt blir att få tag på kantorn. Jag mailade henne för några dagar sen och berättade vad vi har för önskemål för in-och utmarschen, men hon har inte svarat nåt. Har dessutom hört att hon är nyutbildad som kantor, så det gör mig en smula orolig. Jag är extremt kräsen när det gäller musik, det måste vara bra helt enkelt, så om hon inte klarar av våra marscher så vill jag ha en annan kantor... Återstår att se.
    Äsch, det behöver du nog inte vara orolig för, då har hon övat jättemycket senaste åren och är mer tränad en en gammal räv ;)
  • svalan­75
    Äldre 6 Sep 21:30
    #14

    Jag gifter mig också den 8 oktober - i Rom. Fast vi gifter oss borgerligt först här hemma, så vi blir gifta rent juridiskt också. Att vi valde den 8/10 är för att det är vår dag, den dagen vi träffades.
    Vi gör det helt hemligt, bara vi och barnen är med, så barnen kommer få veta strax innan. Och sedan bjuder vi in till stor fest när vi kommer hem. Och det är väl då den riktiga planeringen startar Festen blir till våren, så det är ett tag kvar, men det ska bli SÅ kul.
    I Rom är det ju en välsignelseceremoni bara för oss, men det går till på samma sätt som en vanlig kyrklig vigsel - vi kan skriva egna löften och välja musik som vi vill ha. Största oron är att få med sig klänningen (och även de andras kläder såklart, men jag är lite kär i min klänning så därför är jag mest orolig för den... ) hel och ren både dit och hem. Många detaljer att tänka på - men det är kärt bekymmer!

  • Annika­611
    Äldre 13 Sep 12:06
    #15

    Nu har alla gäster tackat ja till bröllopet (vi blir 20 pers totalt). det som vi nu måste sätta oss ner och knåpa med är maten. Vi har bestämt vilken meny vi ska ha, men bland dess 20 pers finns det en vegetarian, 4 allergiker (som alla är allergiska för olika saker; ägg, mjölk, nötter i olika kombinationer) Dessutom har vi en gravid med oss, och i alla rätter ingår något som finns på listor över sånt som gravida inte bör äta. Jag vet inte hur vi ska få ihop det, så att alla får något ätbart. Men det är väl bara att sätta igång och skriva någon typ av lista. 

    För övrigt har vi nu bokat tid för träff med prästen och fått kontakt med kantorn. Dessutom har jag bokat tid för manikyr och färgning och plockning av ögonbryn Jag håller ännu på och knåpar med gästboken, men snart är den nog klar.  

    Mindre än 4 veckor kvar nu... =) 

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 13 Sep 12:29
    #16
    Annika611 skrev 2011-09-13 12:06:29 följande:
    Nu har alla gäster tackat ja till bröllopet (vi blir 20 pers totalt). det som vi nu måste sätta oss ner och knåpa med är maten. Vi har bestämt vilken meny vi ska ha, men bland dess 20 pers finns det en vegetarian, 4 allergiker (som alla är allergiska för olika saker; ägg, mjölk, nötter i olika kombinationer) Dessutom har vi en gravid med oss, och i alla rätter ingår något som finns på listor över sånt som gravida inte bör äta. Jag vet inte hur vi ska få ihop det, så att alla får något ätbart. Men det är väl bara att sätta igång och skriva någon typ av lista.

    För övrigt har vi nu bokat tid för träff med prästen och fått kontakt med kantorn. Dessutom har jag bokat tid för manikyr och färgning och plockning av ögonbryn Jag håller ännu på och knåpar med gästboken, men snart är den nog klar.

    Mindre än 4 veckor kvar nu... =)
    Oj, vilken otur ni har, vi har blir nästan dubbelt så många och enda överkänsliga är svågern som är lite laktosintolerant, men han kan bara ta en tablett innan :P
  • tvåbar­nsmamm­a
    Äldre 13 Sep 12:50
    #17

    Hej, Det var tänkt att vi skulle gifta oss den 8:eoktober men vi fick ändra till 9:e Ovanligt att gifta sig på en söndag men det blir ingen stor bröllopsfest så det gör inte så mkt. Jag är ändå föräldraledig och min sambo tar ledigt några dagar.


    Vi är färdiga med det mesta, bara bordsplaceringen kvar och festmusiken.


    Hur har ni det med nervositeten? Jag har börjat få mardrömmar... och det är så jobbigt!

  • Annika­611
    Äldre 13 Sep 12:53
    #18

    Jag känner mig lugn än så länge. Men jag drömde en natt att jag hade en liten romans med en kille (som i verkligheten är gay). Det kanske är ett tecken på lite nervositet. Men mest tyckte jag att det var lustigt. =)

  • queene­lin
    Äldre 19 Sep 12:31
    #19

    Härligt att höra att det är fler som drömmer... Jag känner mig egentligen inte stressad, men har flera näter i rad drömt saker, som att allt på bröllopet går fel, att jag skriker och beter mig som en barnrumpa, att jag blir ihop med mitt ex (jag blev så lycklig att jag nästan började gråta när jag vaknade och min fantastiska M2B låg bredvid mig, jag skulle inte byta ut honom mot någonting i hela världen!)

    Vad jag är på jakt efter nu är batteridrivna ljusslingor, billiga ska de vara, för att vi inte får ha levande ljus i lokalen. Tips emottages tacksamt! De behöver inte vara vitt ljus, de kan vara i varma färger, rött, orange, gult, men inte blått eller grönt.

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 19 Sep 12:33
    #20

    Själv drömde jag att min blivande hade börjat röka (och det är verkligen det värsta jag vet, jag hatar cigaretter som både tagit min morfar och farmor ifrån mig och tycker det är det mest idiotiska som finns) så jag sa till honom att jag inte kunde gifta mig med honom. Det var fruktansvärt verkligen, blev så glad när jag vaknade och insåg att det var en dröm!


  • Annika­611
    Äldre 23 Sep 18:18
    #21

    Danna vecka har vi kunnat pricka av några grejer på to-do-listan. Igår tväffade vi prästen och övade lite i kyrkan. Då blev jag plötsligt väldigt nervös. Inte för äktenskapet, utan för att göra fel i kyrkan. Typ knäböja på fel ställe, tappa ringen och sånt... Men prästen k'ndes verkligen helrätt. Skönt! 

    Idag har jag varit till en kosmetolog och färgat och plockat ögonbrynen och så har vi haft kontakt med restaurangen om alla detaljer kring middagen. Känns skönt att saker framskrider. 

  • Lisa20­1109
    Äldre 24 Sep 09:32
    #22

    Bra jobbat där Annika611! 
    Jag blir oxå nervös över att jag ska råka göra fel i kyrkan... Säga fel sak av ren nervositet...

    Vi har börjat skriva ihop vår låtlista till vår DJ. Sen ska jag maila restaurangchefen de sista detaljerna. Min blivande ska köpa bälte och maschettknappat idag.

    På måndag ska min kör som jag sjunger i börja öva inför bröllopsmiddagen, då de ska komma och överraskningssjunga för min blivande och gästerna.
    En av  våra solister kan inte vara med och dirigenten har föreslagit att jag ska sjunga. Haha!! Jag sa att det skulle kanske vara kul. Aldrig ska jag sluta älska dig av Jonas Gardell=) Så himls söt sång, och man behöver inte ha någon Celin Dion- röst för att sjunga den.

    På torsdag ska jag till frisören och trimma topparna och slinga håret...
    Helgen efter blir det att sätta ihop festprogrammet. 

    Snart är vi i mål!
     

  • svalan­75
    Äldre 30 Sep 22:28
    #23

    Vi ska gifta oss i Rom den 8/10 - jösses snart är det dags! Vi valde att smita iväg för att göra vårt bröllop till något eget och lite "ovanligt". Vi tar med våra två barn och kommer efter några veckor bjuda först släkten på lunch och sedan stor fest för kompisarna till våren. Roligt att dela upp festligheterna tyckte vi - och jättebra för plånboken Vi har inte sagt något till någon (inte ens barnen vet ännu) så detta blir verkligen vårt eget. Vi gifte oss borgerligt för någon vecka sedan, men det datumet betyder inte så mycket - det är dagen i Rom som vi räknar som "på riktigt".
    Vi kör hela kitet med brudklänning och en ganska enkel brudbukett. Enda problemet vi inte löst är fotograferandet i Rom. Hade varit kul med ett bröllopsfoto med Colosseum i bakgrunden! 

    Lycka till alla ni andra 8 oktober-brudar!

  • Annika­611
    Äldre 2 Oct 13:50
    #24

    Igår provade jag hela utstyrseln med underkläder, klänning, skor. Jag konstaterade att eftersom jag gått ner någr kilon  den senaste månaden, så sitter klänningen nu helt perfekt! Blev så lycklig! Dessutom fick jag låna en cape i fuskpäls av en kollega och även den satt helt perfekt. 

    På tal om capen, min ursprungliga plan var att bara ha en vit, stickad sjal som ytterplagg. De senaste vecckorna har jag dock blivit mer och mer bekymrad övar att det faktiskt börjar bli lite kyligt ute. Eller rättare sagt, vissa dagar är kyliga. det var en lördag som det var soligt men vinden var helt svinkall och då insåg jag att en stickad sjal med stora hål i inte kommer att värma ett dugg. Råkade nämna saken för en kollega och hon sa," Jag har en cape i fuskskinn som du får låna om du vill." Om jag vill! Det känns så skönt att inte behöva oroa mig över att jag ska frysa ihjäl.

    Nu är det inte många dagar kvar! 

  • Lisa20­1109
    Äldre 2 Oct 14:58
    #25

    Härligt att du får låna capen. 

    Nu är det mindre än en vecka kvar! Har precis gjort klart vår bordsplaceringstavla. Är mycket nöjd, den blev finare än vad jag trodde att det skulle bli. Igår skrevs vigselprogrammen ut och i veckan skriver vi ut festprogrammen.
    Sen ska vi bara knyta ihop favoraskarna...

    Hummm. inte så mycket kvar att göra=) 

Svar på tråden Brud 8 oktober!