• Annika­611
    Äldre 4 Sep 18:53
    6824 visningar
    25 svar
    25
    6824

    Brud 8 oktober!

    Hej! Finns det fler som gifter sig 8 oktober? Har ni mycket kvar att fixa med? Är ni stressade, nervösa eller bara förväntansfulla?

  • Svar på tråden Brud 8 oktober!
  • Annika­611
    Äldre 5 Sep 18:55
    #1

    Finns det faktiskt inga fler än vi som valt 8 oktober 2011 som bröllopsdatum?

  • Bluppe­n
    Äldre 5 Sep 20:02
    #2

    Går det bra med den 15 oktober? :)

  • Annika­611
    Äldre 5 Sep 20:45
    #3

    Jo, det går alldeles utmärkt! =) Hur går det för er? Mycket kvar att fixa med?

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 5 Sep 21:33
    #4

    1 oktober här! :) Vi är klara med det mesta, ska bara fixa skor till honom, göra bordsplaceringstavlan och baka en del. Och så lämna caketoppern hos tårttjejen och festhäften på restaurangen osv så klart :) Däremot håller mamma som är toastmadame på jättemycket och ordnar så att bröllopsmiddagen ska flyta på bra, men det är hennes bekymmer, jag behöver bara godkänna saker hon säger så det är rätt lugnt :)


  • Bluppe­n
    Äldre 5 Sep 21:47
    #5

    Det flyter på riktigt bra! Just nu håller vi på lite med menyn, testar viner! Vi har hittat rött vin, men det är klurigare med det vita vinet då vi inte är så mkt för vitt vin. Har du något att rekomendera? Vi kommer att vara på ett ställe där vi kommer att ta mat och alkohol från så det måste var ganska så prisvärt. Köpte min klänning på tradera och en sömerska ska sy in, av och ändra den  utseendemässigt...kul tycker jag! Hur går det för dig?

  • Annika­611
    Äldre 6 Sep 08:16
    #6

    Jag känner mig lite stressad. Mest för att det är mycket på jobbet, vilket gör att jag varken orkar eller hinner göra nåt åt bröllopesförberedelserna inne i veckorna, utan det mesta gör jag på helgerna. Men idag ska jag hur som helst gå och titta på underkläder. Jag har t.o.m brudklänningen med idag, för att kunna testa att underkläderna och klänningen passar ihop. Jag ska gå till en riktig underklädesaffär där jag förhoppningsvis på experthjälp för att hitta den ultimata bh:n. =) I vanliga fall köper jag underkläder på Lindex och liknande så det ska bli lite kul faktiskt.

    En annan sak som stressar mig lite är att vi inte har bokat någon träff med prästen. Han är en bekant till oss så det känns som om han tar det lite mera slappt än vad han förmodligen gör i vanliga fall. Att ringa honom och boka en tid är nog det som står följande i tur på to-do-listan.

    Bluppen: Jag kan nog inte rekommendera något vitt vin, men det måste dom väl kunna göra på stället ni ska äta på?

  • Lisa20­1109
    Äldre 6 Sep 08:39
    #7

    Jag ska gifta mig 8e oktober, precis som du Annika611! 
    Roligt med underkläder! Köper inte heller underkläder på fina affärer annars, men nu gjorde jag jag det=) och fästmannen som endast köper rena nya kalsonger får helt enkelt stå för hotellnatten.  Idag blir det provuppsättning. Yeah va kul det ska bli. Hoppas hon är duktig bara=) Sen ska jag sätta koppartråd på 100st fjärilar som kommer att pryda vår tårta. En helt okej to-do-list tror jag, framför allt med tankte på att min kurslitteratur ännu inte har dykt upp än.

    Vitt vin vet jag inte heller någonting om. Vi dricker nästan alltid rött, men vi provade vita viner oxå till vår mat och fick ett fantastiskt vitt vin rekommenderat av hotellet som fixar vår middag. Kommer dock inte ihåg vad det heter. Ett amerikanskt, typ något med Barbara med smak av päron...
    I helgen ska jag föreslå att vi åker till svärföräldrarna med några goda lite torrare cidrar. De dricker inte alkohol, men man vill ju gärna bjuda på något festligare alternativ än coca cola.  

  • queene­lin
    Äldre 6 Sep 09:57
    #8

    8 oktober för oss också!

    Jag känner mig ganska lugn, trots att jag i fredags fick veta att mina två kontaktpersoner på vårt festställe har slutat med kort varsel, att ingen ny person finns utsedd, att köket saknar arbetsledare och att detaljerna kring vår bokning följde med dem som slutade...
    Allt ordnar sig!

    Igår provade jag alla mina komponenter till klädseln ihop, det var så fiiiint! Jag kände mig jätte, jättefin! I köket står en kruka med glycerol, vatten och nyponkvistar för konservering så att jag kan duka med dem. Rönnbär ska jag ut och plocka nu i veckan och konservera på samma sätt.

    Kvar att göra är tårtan (2 veckor innan och ställa i kylen), mannen ska köpa kostym, svärmor ska göra tårtdekorationer och jag ska göra små "festprogram". Men allt som är kvar att göra på listan är kärt besvär.

    Alla vi oktoberbrudar får hänga oss kvar här och uppdatera efter bröllopen, bilder och tankar. Förlovadflicka blir väl först ut?

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 6 Sep 11:19
    #9

    Japp, först ut... 25 dagar kvar!!!!! 25 dagar, det är ju ingenting!!!


  • queene­lin
    Äldre 6 Sep 12:34
    #10
    förlovadflicka skrev 2011-09-06 11:19:02 följande:
    Japp, först ut... 25 dagar kvar!!!!! 25 dagar, det är ju ingenting!!!
    Det kommer att gå bra! Härligt att kunna räkna ner på riktigt, eller hur?
Svar på tråden Brud 8 oktober!