• drumel­z
    Äldre 23 Aug 10:11
    86670 visningar
    632 svar
    632
    86670

    Fler som gifter sig i maj 2012?

    Jag gifter mig den 19 maj 2012 i Östra Karups kyrka, strax utanför Båstad. Har precis kommit igång med planeringen och undrar hur det går för andra majbrudar.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-25 20:44
    FruJ83 5 maj, Värmland
    Guffi, 5 maj, Växjö
    Zandi, 5 maj, Göteborg
    Tinzi 12 Maj Rävlanda
    Khiraliii 12 maj
    Egalia, 12 maj, Stockholm
    DollyP 19 Maj, Nybro
    Watermelon 19 maj
    Drumelz 19 maj, Båstad
    Emilie o Jonas 19 maj, Enköping
    Havsglimt 19 maj, Österlen
    Mcony 26 maj Göteborg
    Jazzily 26 maj Bromma

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-06 15:52
    Jonke 12 maj
    Karin Vackmyr 5 maj, Jönköping

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-12 19:11
    specccial 5 maj utanför Jönköping
    smultron 74 7 maj Las Vegas
    070831 12 maj
    MrsSilfverblad2b 12 maj Särö
    Lena Sander 12 maj
    Lilla smulan 19 maj utanför Eslöv
    Sessan67 25 maj Sigtuna
    Fästmö 26 maj utanför Linköping
    JochH2012 26 maj
    kaju 26 maj
    Anneli256 26 maj Kropps Kyrka, Helsingborg

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-22 19:57
    Hemajo13 5 maj
    Sofie e 19 maj Utanför Hudviksvall
    Minitoker 19 maj
    IhjärtaJ 19 maj
    Strawberry 19 maj Kungsängen
    Juliaalexandra 26 maj
    Endlesslove85 26 maj Mariefred
    Syrinx 26 maj utanför Vadstena

  • Svar på tråden Fler som gifter sig i maj 2012?
  • Guffi
    Äldre 26 Oct 08:13
    Tinzi skrev 2011-10-25 23:06:57 följande:
    ÅH!  Det går så fort!

    Jag gjorde just en budget lista m. allt som skall fixas och köpas varje månad,fick PANIK NU! SÅ mkt kvar & ändå har jag fixat mkt. MYCKET att betala då menar jag!

    Jag har inbjudningarna klara, allt till dukningen, festhäftet i datorn (skriver ut sista 2  veckorna) pynt till lokalen klart, min klänning bet & beställd, barnens kläder (ej skor ) tärnklänningarna, allt som ska bokas är klart.

     Det är bara att det dessa månader som är kvar är så mkt som ska BETALAS (lokalen, maten, sprit, bilen osv) *URK* Vi gifter oss i mitten på Maj, och i April bara har vi utgifter på 7500:- för bröllopet just för att det är så mkt som man inte kan betala i förskott.

    Däremot har vi börjat köpa in presentkort på Blomsterlandet, CityGross mm för att slippa ha så mkt att betala denna sista månaden (blir ändå 7500:- dock till annat)

    Ni andra då? Mkt kvar? 6 månader kvar nu! :)
    Men ni har ju kommit riktigt långt! :)

    Vad vi har kvar...
    Sambons och marskalkens kläder, grejer till dukningen (fixas denna månaden), mat o dryck, musik till festen (spotify), bestämma musik i kyrkan, bestämma och beställa blommor, boka frisör...

    Just nu känns det som att det mest är de praktiska detaljerna som ska lösas och det ekonomiska kommer lite längre fram. Maten går ju inte att köpa nu;) Så jag känner mig rätt lugn måste jag erkänna..

    Just det ja, gåvor till alla som hjälper till ska också fixas, men det tänkte jag nog göra i mellandagarna - brukar ju alltid vara rea då :)

    Presentkort var ju kalasbra! Gissar att tanken är att ni ska utnyttja dem sen för inhandling av blommor till dekoration..??
  • Tinzi
    Äldre 26 Oct 09:12
    Guffi skrev 2011-10-26 08:13:37 följande:
    Men ni har ju kommit riktigt långt! :)

    Vad vi har kvar...
    Sambons och marskalkens kläder, grejer till dukningen (fixas denna månaden), mat o dryck, musik till festen (spotify), bestämma musik i kyrkan, bestämma och beställa blommor, boka frisör...

    Just nu känns det som att det mest är de praktiska detaljerna som ska lösas och det ekonomiska kommer lite längre fram. Maten går ju inte att köpa nu;) Så jag känner mig rätt lugn måste jag erkänna..

    Just det ja, gåvor till alla som hjälper till ska också fixas, men det tänkte jag nog göra i mellandagarna - brukar ju alltid vara rea då :)

    Presentkort var ju kalasbra! Gissar att tanken är att ni ska utnyttja dem sen för inhandling av blommor till dekoration..??
    Jo ganska långt, men känns ändå som att det blir riktigt tufft att få ihop det rent ekonomiskt. Hade jag haft pengarna nu hade allt varit klart idag :)

    Jo precis, vi köper in presentkort här & var redan nu (b.la ett till barnvakten för massage osv) citygross där vi skall bet. tårtorna mm. Toppen känner vi, då minskar vi den enorma ekonomiska pressen i April där :)
  • Dolly P
    Äldre 26 Oct 14:01

    Fasen så mysko. När jag går in på favoriter så kan jag inte klicka på denna tråd, för det står att den är stängd. Men när jag letade reda på den i forumet, så kommer jag in nu..Mysko.

  • Äldre 26 Oct 15:31

    Samma här dolly B....skumt...

  • Dolly P
    Äldre 26 Oct 16:06
    emelie och Jonas skrev 2011-10-26 15:31:39 följande:
    Samma här dolly B....skumt...
    Kanske skulle starta en ny tråd?
  • Äldre 26 Oct 19:22

    Lite, trist för då försvinner ju allt i denna,
    Kan man inte höra av sig till bröllopstorget eller något?

    Är det fler med samma problem eller fungerar det för er andra?

  • Dolly P
    Äldre 26 Oct 19:23
  • drumel­z
    Äldre 26 Oct 22:13

    min funkade nu.......

    Började på att göra olika beskrivningar av gästerna....Gud va kul det är...kan knappt slita mej. Måste tyvärr gå å lägga mej för att jag har en tuff dag imorron....

  • Tinzi
    Äldre 27 Oct 06:10
    Dolly P skrev 2011-10-26 19:23:33 följande:
    Gjorde en till annars.

    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m4081195.html
    samma för mig, men verkar vara löst nu...
  • Tinzi
    Äldre 27 Oct 06:11
    drumelz skrev 2011-10-26 22:13:48 följande:
    min funkade nu.......

    Började på att göra olika beskrivningar av gästerna....Gud va kul det är...kan knappt slita mej. Måste tyvärr gå å lägga mej för att jag har en tuff dag imorron....
    Visst är det kul! :) tills man kommer till dem man inte känner...dvs blivandes farbrors tjej man aldrig träffat ;) osv...
Svar på tråden Fler som gifter sig i maj 2012?