• drumel­z
    Äldre 23 Aug 10:11
    85880 visningar
    632 svar
    632
    85880

    Fler som gifter sig i maj 2012?

    Jag gifter mig den 19 maj 2012 i Östra Karups kyrka, strax utanför Båstad. Har precis kommit igång med planeringen och undrar hur det går för andra majbrudar.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-25 20:44
    FruJ83 5 maj, Värmland
    Guffi, 5 maj, Växjö
    Zandi, 5 maj, Göteborg
    Tinzi 12 Maj Rävlanda
    Khiraliii 12 maj
    Egalia, 12 maj, Stockholm
    DollyP 19 Maj, Nybro
    Watermelon 19 maj
    Drumelz 19 maj, Båstad
    Emilie o Jonas 19 maj, Enköping
    Havsglimt 19 maj, Österlen
    Mcony 26 maj Göteborg
    Jazzily 26 maj Bromma

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-06 15:52
    Jonke 12 maj
    Karin Vackmyr 5 maj, Jönköping

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-12 19:11
    specccial 5 maj utanför Jönköping
    smultron 74 7 maj Las Vegas
    070831 12 maj
    MrsSilfverblad2b 12 maj Särö
    Lena Sander 12 maj
    Lilla smulan 19 maj utanför Eslöv
    Sessan67 25 maj Sigtuna
    Fästmö 26 maj utanför Linköping
    JochH2012 26 maj
    kaju 26 maj
    Anneli256 26 maj Kropps Kyrka, Helsingborg

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-22 19:57
    Hemajo13 5 maj
    Sofie e 19 maj Utanför Hudviksvall
    Minitoker 19 maj
    IhjärtaJ 19 maj
    Strawberry 19 maj Kungsängen
    Juliaalexandra 26 maj
    Endlesslove85 26 maj Mariefred
    Syrinx 26 maj utanför Vadstena

  • Svar på tråden Fler som gifter sig i maj 2012?
  • Egalia
    Äldre 10 Oct 21:30
    emelie och Jonas skrev 2011-10-10 20:51:22 följande:
    Nu har jag bokat tid för klänningsprovning till nästa helg!
    Så spännnade det ska bli, att äntligen få testa en brudklänning, undrar hur man ser ut och hur det känns att ha något så fint på sig! :)

    NI som redan köpt klänning, har ni några tips?
    Ett tips är att ha på dig vita underkläder (om du nu gifter dig i vitt!). Inte jätteviktgt men det underlättar lite, tycker jag, att se bättre hur det ser ut på scen så att säga. Sedan är det förstås bra att ha med sig ett smakråd (gärna andra gången, så att man kan sålla lite själv först) och inte frestas att köpa första bästa. Man hinner nog ändra sig ett par gånger (titta bara hur många det är på BT som köpt två klänningar). Bli inte ledsen om det tar tid att hitta din drömklänning och ha gärna ett öppet sinne (vissa klänningar ser bäst ut på bild medan andra ser bättre ut på så prova gärna sådant som du kanske inte riktigt tycker är din stil)  och till sist ha roligt, lycka till och njuuut av stunden!  Glad
  • Egalia
    Äldre 10 Oct 21:33

    Jag är förövrig ny i tråden. Jag gifter mig i Stockholm, 12 maj 2012 (någon annan samma dag? Eller i Stockholm?)

    Snart är det bara ett halvår kvar tjejer!!!! Glad

  • Äldre 10 Oct 22:14
    Dianna skrev 2011-10-07 16:07:07 följande:
    Min syster gifte sig nu i augusti. Jag hade ordnat massa lekar men sedan kom syrran och jag i tjafs/ bråk att jag hoppade av spelen veckan innan bröllopet. Bröllopet kom och först ut kom maten. Alla satt knäpptysta och dem enda som pratade var dem personer som kände varandra. Så syrran frågade om jag inte kunde åka hem och hämta spelen/ lekarna eftersom hon sa med egna ord- dött! Så jag bor bara 3 km , hämtade lekarna och drog igång och det fick igång folket! med lekar menar jag som tex frågor om paret som folk får svara på eller frågor mellan paret själva.
    Oj, ja då förstår jag verkligen att det var bra med möjligheten till något som livade upp! Den typen av "lekar" tycker jag förresten är jättetrevligt - jag trodde du menade lekar som i tipspromenader och hela havet stormar! Flört 

    Välkommen till tråden, Egalia! Apropå det med vilka som gifter sig när, jag undrar om det går att lägga till i trådstarten? Drumelz, visst går det att göra det?  

    På torsdag ska vi till guldsmeden, David Butler här i Malmö, för att komma igång med vigselringen! Vi har redan varit där på möte för att diskutera designen och det känns superbra! Nu har vi fått en guldbrosch som min mamma fick från min farmor när jag föddes, och denna ska nu bli min vigselring. Så jag kommer att behöva lämna in min förlovningsring till honom, så att vigselringen blir precis likadan i skenan. Jag tror att jag måste köpa någon billig ring på Glitter bara för att ha något på fingret!

    Det låter som att det är fler som också är på g med vigselringen, vad spännande! Vad ska ni ha för ringar, tjejer (och killar, om vi har några såna i tråden?)? 
  • MalinÄ­lskarA­ndreas­91
    Äldre 11 Oct 07:40

    Jag och min sambo ska ha en liknande silverring som den vi har nu. Jag Läääääängtar så jag vet inte vad jag ska bli av :P

  • Dolly P
    Äldre 11 Oct 12:20

    Vi ska ha titan ringar. Ska in till stan och kolla storlek i helgen. sen ska vi nog beställa rätt snartSkrattande

  • Dianna
    Äldre 11 Oct 13:46

    Jag har hittat ringar åt oss på indo Nordic. Båda ringarna är det både guld och silver i och i min ring ser ut som mannens men dem har lagt till tre diamanter på den! Får ta våra gamla förlovningsringar och gå in och kolla storlekarna så dem blir rätt. Ett tips jag kom på innan var att kanske vänta till alla hjärtans dag då dem oftast har bra erbjudande på ringar :)

  • Mandel­massa
    Äldre 11 Oct 17:07

    Halloj alla majbrudar! Majbrud, visst låter det fint!?
    Vi har satt datum till 26 maj, ett år efter vår sons namnfest :) Vi gifter oss i Stockholm i Stockholms Stadshus! Blir lycklig bara jag tänker på det, och varje gång jag ser stadshuset!

    Vi håller just nu på och berättar för familj och vänner att vi ska gifta oss, äntligen! Har varit hemligt ett tag nu. Vi kommer ha ett litet familjebröllop med temafärg Lila :)
    Jag har börjat kolla på klänningar, såklart, men längtar tills jag ska ut och prova. Ska ha en kort klänning. Min blivandes kläder är i stort klara, så enkelt för män haha.
    Har bokat hår och smink och preliminärbokat lokal för efterföljande middag. Det är bröllopsnatten som är nästa stora grej att fixa, speciellt som vi inte kommer ha bröllopsresa utan lägger extra krut på bröllopsnatten, vi har ju ingen stor fest.
    Ja just, vet vilken ring jag vill ha oxå, en Schalins, vet inte vad den heter, men våra förlovningsringar är schalins, rundade rödguld så den matchar hoppas jag. Min blivande ska putsa upp sin ring och gravera med datum.

    Läääängtar!!!

  • Dianna
    Äldre 11 Oct 21:31

    Ja sommjag skev innan skulle vi köpa ringarna på indo Nordic. Men efter att ha suttit här på bt och kollat fastnade vi för ett par titanringar so Vi egentligen varit ute efter innan. Så nu har vi hittat rätt ringar. Och jag har hittat den rätte klämningen. Och den rätte lokalen är bokad :) Igår satt jag och gjorde litet festhäfte så nu vet jag hur det kommer se ut. Var inom floristeb idag och hörde om priser på rosor. Tänkte köpa lösa rosor i olika nyanser och binda själv. Sen gick jag inom kläderuthyrningen för herrar. Står mellan smoking och kostym med väst. Vad ska era män ha på sig? :)

  • Tinzi
    Äldre 11 Oct 21:59

    OJ insåg just att det inte är såååå många månader kvar till bröllopet 12 Maj.

    Idag har jag iaf kollat ut en snygg svart kostym åt blivande på Dressman, vi har nog inte råd med mer, men den va snygg och för 1500:- för ALLT blir det toppen. Den 25:e nu ska min klänning beställas, så vi kommer framåt iaf :)

    Men gud vad MYCKET det är  som ska HINNAS inser jag...

  • Dolly P
    Äldre 12 Oct 11:51
    Dianna skrev 2011-10-11 21:31:37 följande:
    Ja sommjag skev innan skulle vi köpa ringarna på indo Nordic. Men efter att ha suttit här på bt och kollat fastnade vi för ett par titanringar so Vi egentligen varit ute efter innan. Så nu har vi hittat rätt ringar. Och jag har hittat den rätte klämningen. Och den rätte lokalen är bokad :) Igår satt jag och gjorde litet festhäfte så nu vet jag hur det kommer se ut. Var inom floristeb idag och hörde om priser på rosor. Tänkte köpa lösa rosor i olika nyanser och binda själv. Sen gick jag inom kläderuthyrningen för herrar. Står mellan smoking och kostym med väst. Vad ska era män ha på sig? :)
    vart ska ni köpa era titanringar?
Svar på tråden Fler som gifter sig i maj 2012?