• drumel­z
    Äldre 23 Aug 10:11
    85893 visningar
    632 svar
    632
    85893

    Fler som gifter sig i maj 2012?

    Jag gifter mig den 19 maj 2012 i Östra Karups kyrka, strax utanför Båstad. Har precis kommit igång med planeringen och undrar hur det går för andra majbrudar.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-25 20:44
    FruJ83 5 maj, Värmland
    Guffi, 5 maj, Växjö
    Zandi, 5 maj, Göteborg
    Tinzi 12 Maj Rävlanda
    Khiraliii 12 maj
    Egalia, 12 maj, Stockholm
    DollyP 19 Maj, Nybro
    Watermelon 19 maj
    Drumelz 19 maj, Båstad
    Emilie o Jonas 19 maj, Enköping
    Havsglimt 19 maj, Österlen
    Mcony 26 maj Göteborg
    Jazzily 26 maj Bromma

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-06 15:52
    Jonke 12 maj
    Karin Vackmyr 5 maj, Jönköping

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-12 19:11
    specccial 5 maj utanför Jönköping
    smultron 74 7 maj Las Vegas
    070831 12 maj
    MrsSilfverblad2b 12 maj Särö
    Lena Sander 12 maj
    Lilla smulan 19 maj utanför Eslöv
    Sessan67 25 maj Sigtuna
    Fästmö 26 maj utanför Linköping
    JochH2012 26 maj
    kaju 26 maj
    Anneli256 26 maj Kropps Kyrka, Helsingborg

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-22 19:57
    Hemajo13 5 maj
    Sofie e 19 maj Utanför Hudviksvall
    Minitoker 19 maj
    IhjärtaJ 19 maj
    Strawberry 19 maj Kungsängen
    Juliaalexandra 26 maj
    Endlesslove85 26 maj Mariefred
    Syrinx 26 maj utanför Vadstena

  • Svar på tråden Fler som gifter sig i maj 2012?
  • lilly7
    Äldre 7 Sep 15:39
    #41

    Jag har hittat min drömklänning. Hoppas på att kunna prova den i oktober då jag ska åka till Stockholm där klänningsaffären finns. Annars har jag köpt lite dekorationer till bordet och bordsplaceringskort. Känns bra att sprida ut inköpen lite. Vi har även bokat lokal och ska åka och titta på den igen på måndag. Och i helgen ska vi titta på ringar. Mysigt!

  • Veroni­caFerr­eira
    Äldre 7 Sep 16:30
    #42

    Hejsan! Hade själv missat den här tråden. Jag gifter mig också i maj, på Pingstafton blir det (26.05.2012) Flört   Vi gifter oss i Ljusnarbergskyrkan i Kopparberg och har fest i närhet av kyrkan.

    Så långt har vi kommit i planering:
    kyrkan, festlokal är bokade,
    vi har valt präst, som med glädje har tackat "ja"
    fotograf är bokad
    antal gäster är bestämd ( 60 gäster) och gästlistan är också klar
    bröllopsfärg är bestämd ( rött och vit)
    inbjudingskort, tackkort, save the date och en lite tack present till gästerna är redan beställda ( vi gör inte de själva)
    brudgummens kläder är köpta

    min klänning är ännu inte beställd, men jag vet vilken jag vill ha.

    just nu håller vi på diskutera/ välja mat till festen och musik till kyrkan/fest

    jag tycker vi ligger bra till med planering.. Det kommer säkert att bli fint för oss ALLA!!!  Hjärta

     
     

     

  • Veroni­caFerr­eira
    Äldre 7 Sep 17:05
    #43
    Smurfie skrev 2011-08-24 13:03:47 följande:
    Hej!

    Vi gifter oss den 18e maj!

    Falsterbokyrka och lokal i Höllviken är bokat. Vi har gjort en preliminär gästlista. Sen har vi inte gjort mer! Oj vad långt ni andra har kommit! Vet inte riktigt vad vi ska göra härnäst men börja kolla klänning tänkte jag göra i höst. Längtar!

    Hur långt i förväg bokar ni fotografen? Ska man börja kolla det redan nu?

     
    Hej "Smurfie".. jag har redan bokat fotograf.. Det var svårt att hitta ( de flesta var redan upptagna) , iallafall i mitt fall som skall gifta sig på Pingstafton.. Sedan var de flesta så otroligt dyra ( mellan 35-40 000).  Men nu har jag hittat en som var bra oich inte så himla dyr..  Det kanske är bättre om du börjar kolla nu, tycker jag, så att du inte behöver till sista minut boka någon som du inte alls kilckat med.  Lycka till! Glad
  • lilly7
    Äldre 8 Sep 07:40
    #44

    Bra tips om fotograf - det ska jag tänka på att börja leta redan nu! Måste boka en DJ också.

  • Äldre 8 Sep 07:58
    #45

    Jag har gjort ett prov-inbjudningskort, fast utan text..
    Hade tänkte försöka ta en bild och visa er vad ni tycker, men har inte hunnit...det kommer :)

    Texten finns för övrigt i tidigare inlägg..någon som har några komentarer på den?

  • sandi
    Äldre 8 Sep 08:51
    #46

    Vad kul med massa andra majbrudar. Vi gifter oss den 5 maj i Göteborg. Tänkte ha vigsel utomhus vid havet så jag håller tummarna redan nu att det inte regnar den dan.
    Festlokal är bokad och där ska vi också ha vigseln.
    Ringar är köpta, både jag och m2b behåller våra förlovningsringar.
    Har börjat kolla på klänning, fundera på inbjudningskort och placeringskort.
    Har även börjat handla lite dekorationer och annat smått för att inte behöva handla allt på en gång sen.
    Annars börjar jag få lite smått panik över att vi inte har bokat vigselförrättare än så det är nästa grej på listan som måste fixas.
    Annars känns det som vi ligger hyfsat till i planeringen.

  • Smurfi­e
    Äldre 8 Sep 18:27
    #47

    Oj ja då får man nog ta o börja leta efter fotograf!

    Tycker det är svårt att veta hur långt före allt ska fixas! Vi har bokat lokal o kyrka. Inbjudningar fixar vi under hösten med hjälp av m2b's systers man som e art director (tror jag det heter...) vi vill ha nåt som liknar vintage hawaii inbjudan men istället inslag som passar svensk kust. Om det går!

  • lilly7
    Äldre 12 Sep 11:27
    #48

    Hittade drömringen i helgen! Så den ska inhandlas snarast

  • lilly7
    Äldre 14 Sep 09:10
    #49

    Nu är vi på G med fotograf också

  • endles­slove8­5
    Äldre 14 Sep 12:03
    #50

    Hejsan! Jag gifter mej oxå den 26 Maj (26.05.2012), har knappt kommit nån vart.. kollat upp lite lokare o kläder. resten står helt still :/.


    bröllopsfärgen komme bli ljus lila


    inbjudninskorten har jag beställt så de är klart.


    sen står de dock still, o även fast de är 8mån kvar så börjar man bli nervös över att hinna med allt


    VeronicaFerreira skrev 2011-09-07 16:30:20 följande:
    Hejsan! Hade själv missat den här tråden. Jag gifter mig också i maj, på Pingstafton blir det (26.05.2012) Flört Vi gifter oss i Ljusnarbergskyrkan i Kopparberg och har fest i närhet av kyrkan.

    Så långt har vi kommit i planering:
    kyrkan, festlokal är bokade,
    vi har valt präst, som med glädje har tackat "ja"
    fotograf är bokad
    antal gäster är bestämd ( 60 gäster) och gästlistan är också klar
    bröllopsfärg är bestämd ( rött och vit)
    inbjudingskort, tackkort, save the date och en lite tack present till gästerna är redan beställda ( vi gör inte de själva)
    brudgummens kläder är köpta

    min klänning är ännu inte beställd, men jag vet vilken jag vill ha.

    just nu håller vi på diskutera/ välja mat till festen och musik till kyrkan/fest

    jag tycker vi ligger bra till med planering.. Det kommer säkert att bli fint för oss ALLA!!! Hjärta
Svar på tråden Fler som gifter sig i maj 2012?