• drumel­z
    Äldre 23 Aug 10:11
    86568 visningar
    632 svar
    632
    86568

    Fler som gifter sig i maj 2012?

    Jag gifter mig den 19 maj 2012 i Östra Karups kyrka, strax utanför Båstad. Har precis kommit igång med planeringen och undrar hur det går för andra majbrudar.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-25 20:44
    FruJ83 5 maj, Värmland
    Guffi, 5 maj, Växjö
    Zandi, 5 maj, Göteborg
    Tinzi 12 Maj Rävlanda
    Khiraliii 12 maj
    Egalia, 12 maj, Stockholm
    DollyP 19 Maj, Nybro
    Watermelon 19 maj
    Drumelz 19 maj, Båstad
    Emilie o Jonas 19 maj, Enköping
    Havsglimt 19 maj, Österlen
    Mcony 26 maj Göteborg
    Jazzily 26 maj Bromma

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-06 15:52
    Jonke 12 maj
    Karin Vackmyr 5 maj, Jönköping

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-12 19:11
    specccial 5 maj utanför Jönköping
    smultron 74 7 maj Las Vegas
    070831 12 maj
    MrsSilfverblad2b 12 maj Särö
    Lena Sander 12 maj
    Lilla smulan 19 maj utanför Eslöv
    Sessan67 25 maj Sigtuna
    Fästmö 26 maj utanför Linköping
    JochH2012 26 maj
    kaju 26 maj
    Anneli256 26 maj Kropps Kyrka, Helsingborg

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-22 19:57
    Hemajo13 5 maj
    Sofie e 19 maj Utanför Hudviksvall
    Minitoker 19 maj
    IhjärtaJ 19 maj
    Strawberry 19 maj Kungsängen
    Juliaalexandra 26 maj
    Endlesslove85 26 maj Mariefred
    Syrinx 26 maj utanför Vadstena

  • Svar på tråden Fler som gifter sig i maj 2012?
  • Äldre 30 Aug 19:52
    #31

    Vi har bokat vigsel till kl 14, för säga tt det är klart 15, sen kramar utanför kyrkan..så tror inte alla är på plats i lokalen som ligger ca 1 mil från kyrkan förrän tidigast 15.45, sen tänkte vi nog fota oss liten snabbis innan vi åker till lokalen, så gästerna bjuds på snittar och champangemingel, ev en tipsrunda, innan vi kommer vid 16, 1630 någonting, då kan middagen serveras vid 17 tiden....sen kankse middagen (förrätt+middagsbuffe) tar mellan 17-19, 19. 30 beroende på tal och lekar , sen en liten paus innan tårtan vid 20- 20.30 typ..allt klart vid 21, då börjar dans och bar....

    Drar ju lätt ut på tiden och vet mångas om knappt kommit igång med festen förrän man ska gå hem...

  • ElinT
    Äldre 31 Aug 19:31
    #32

    Hej på er! Vi ska också gifta oss 19 maj Skrattande Kyrka och festlokal blev bokade nu i veckan. Klockan 15 ska vi ha vår vigsel. Hur gör ni med exempelvis mat? Vi tänkte ha buffé, ev dessert och sedan tårta.

  • Äldre 31 Aug 20:39
    #33

    Vi kommer nog ha förrätt, en kalll relativt enkel som dukas fram innan gästerna kommer, sen en varmrättsbuffé och sen kör vi paus en stund innan tårtan..tycker det blir mycket med både dessert och tårta...

    Funderar på ett godit/snacksbord ist för dessert! :)
    Till varmrättsbuffé funderar jag på beställa från tex maxi och sen dixa lite enkla saker själv, som tillägg...

  • ElinT
    Äldre 1 Sep 11:07
    #34

    Ja vi tänker också att det kanske blir för mycket med både dessert och tårta... Din idé om ett godis/snacksbord låter väldigt trevligt Glad

  • Äldre 1 Sep 12:48
    #35

    Finns jättemånga fina bilder på godisbord på google, och i vissa trådar här, man får massa inspiration! :)
    Då ska vi såklart leta godisar i grönt och rosa så det passar temat :)

  • Always And Foreve­r87
    Äldre 1 Sep 17:14
    #36

    Ni som gifter er den 18 maj vad har ni tänkt ha för tid? Det är ju en klämfredag så vissa tar säkert ledigt, men lägger ni vigseln sent så alla hinner hem från jobb eller tänker ni att de lyckas sluta tidigare?

  • mrs pitt
    Äldre 1 Sep 20:43
    #37

    Wiheee här är en till maj-brud!


    Vi gifter oss på Stora Holms Säteri i Göteborg den 26 maj 2012, vilket är bokat sedan länge då det är ett såpass populärt ställe. Mina tärnor är redo, likaså fästmannens bestmen. Vigselförrättare är preliminärbokad, gästlistan finns också (preliminär) och så har jag ju köpt ett hårsmycke! Men längre än så har vi inte kommit. Tänker en massa på det hela tiden men kommer inte fram till några beslut, varken gällande färgteman, dekorationer, toastmasters eller upplägg på vigseln.


    Vissa grejer önskar jag att någon annan bestämde åt mig - saknar inspiration för att fixa till ett tjusigt tema och allt krimskrams. Och fästmannen är ju... ja, man.

  • Äldre 1 Sep 20:55
    #38

    Jag har köpt hem ett vitt papperskort, ett grönt pappersark och ett fint vitt paper, så ska prova göra ett inbjudningskort av det och se om det blir bra! :)
    Även börjat fundera på texten till inbjudningskorten,vad tycker ni om detta?
    Det ska ju stå i en fin stil och själva inbjudan mitt på kortet och informationen längre ner.
    Ni får se sen när kortet är färdigt vad jag menar :)

    Vad tycker ni om texten/formuleringarna?


    Hjärtligt välkommen att övervaka vigselakten mellan


    Emelie xxxxx
    &
    Jonas xxxx


    i xxxxxx kyrka
    19 Maj 2012 kl. 14.00


    Samt att därefter intaga middag


    I xxxxx bygdegård

    Osa.  Senast den 15 april till Brudparet
    glöm inte anmäla ev. specialkost.

    Klädsel: Kavaj


     


    Vi älskar småbarn men ber er lämna barn under 15år hemma, ammande bebisar är såklart välkomna.


    Tal och annat spex anmäls till toastmaster
    Ola xxxx på tel. 070-1112233

    Efter middagen öppnar baren,
    där endast kontanter fungerar.

  • Bellap­ea
    Äldre 1 Sep 20:56
    #39

    Vi gifter oss också 19 maj i Stockholm.

    Vigsel- och festplats är bokade.
    Brudklänning köpt.
    Vigselring köpt.
    Tema bestämd.
    Tärnor utsedda.

    Håller på med inbjudningarna för fullt. Sedan ska mat (catering) bestämmas och vad för dryck som ska köpas in, men lite tidigt än.

     Hur många gäster ska ni ha? 


  • waterm­elon
    Äldre 2 Sep 22:06
    #40

    Idag har vi fått offerten från festlokalen vi gillar mest och det ser bra ut! :) Det är en gammal supermysig herrgård, inte så stor men perfekt för en 50 pers bröllop. Vi ska ha två rätters middag (skippar efteretten) med egen tårta, min egen fixade godisbuffe (hoppas att de godkänner det) och vickning. Jag kommer att åka dit på lördag morgon (bröllopsdagen) och göra mig i ordning i lugn o ro, vill inte vara hemma med all folk (det kommer vara en hel hög med mina släktningar) dessutom så får inte min blivande se mig i min klänning förrän kyrkan Cool
    ja, vad har jag gjort då? jag har pysslat med inbjudningskort en hel del... här kommer mina testkort.



    och den här tror jag blir the one...





    E&F ska vara stämplade...det svåra är att hitta rätt stämpel i rätt storlek så den enda utvägen är att beställa egendesignade. Har någon förslag på vart det är smidigast att beställa stämplar? 
    i mitten ska vi ha själva inbjudningstexten och till höger ska vi ha info om festlokalen, priser för övernattning, klädkoden o sånt...

    Men men jag har ändrat mig 8ggr hittils angående hur kortet ska vara, jag kanske ändrar mig 8 ggr till :D det är därför det är så bra att börja tidigt ;)

     


     

Svar på tråden Fler som gifter sig i maj 2012?