• drumel­z
    Äldre 23 Aug 10:11
    85879 visningar
    632 svar
    632
    85879

    Fler som gifter sig i maj 2012?

    Jag gifter mig den 19 maj 2012 i Östra Karups kyrka, strax utanför Båstad. Har precis kommit igång med planeringen och undrar hur det går för andra majbrudar.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-25 20:44
    FruJ83 5 maj, Värmland
    Guffi, 5 maj, Växjö
    Zandi, 5 maj, Göteborg
    Tinzi 12 Maj Rävlanda
    Khiraliii 12 maj
    Egalia, 12 maj, Stockholm
    DollyP 19 Maj, Nybro
    Watermelon 19 maj
    Drumelz 19 maj, Båstad
    Emilie o Jonas 19 maj, Enköping
    Havsglimt 19 maj, Österlen
    Mcony 26 maj Göteborg
    Jazzily 26 maj Bromma

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-06 15:52
    Jonke 12 maj
    Karin Vackmyr 5 maj, Jönköping

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-12 19:11
    specccial 5 maj utanför Jönköping
    smultron 74 7 maj Las Vegas
    070831 12 maj
    MrsSilfverblad2b 12 maj Särö
    Lena Sander 12 maj
    Lilla smulan 19 maj utanför Eslöv
    Sessan67 25 maj Sigtuna
    Fästmö 26 maj utanför Linköping
    JochH2012 26 maj
    kaju 26 maj
    Anneli256 26 maj Kropps Kyrka, Helsingborg

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-22 19:57
    Hemajo13 5 maj
    Sofie e 19 maj Utanför Hudviksvall
    Minitoker 19 maj
    IhjärtaJ 19 maj
    Strawberry 19 maj Kungsängen
    Juliaalexandra 26 maj
    Endlesslove85 26 maj Mariefred
    Syrinx 26 maj utanför Vadstena

  • Svar på tråden Fler som gifter sig i maj 2012?
  • Äldre 27 Aug 12:14
    #21

    Önskar oxå tips och inspiration på inbjudningskort! :)

  • Äldre 27 Aug 13:52
    #22
    Drumelz och FruJ83 - tack för komplimangerna om buketten!
    drumelz skrev 2011-08-24 20:48:14 följande:
    har börjat och titta på lite sånger som solisten ska sjunga i kyrkan. Min svärfar gick bort i en tragisk traktor olycka i början av året och jag vill ha nåt som han hade gillat med i kyrkan och då hittade jag denna:

    Vilar glad. I din famn av Benny andersson Orkester.
    Åh, den är så vacker! Bra val tycker jag! 
    Kattkvinnan skrev 2011-08-25 18:12:31 följande:
    Det jag är mest stressad över är musiken till vigseln. En kompis är tillfrågad men hon har inte tackat ja än. Sen har vi ingen som kompar henne.
    Jag tror inte alls du behöver vara stressad! Det är ju lååång tid kvar och de flesta musiker är definitivt inte uppbokade i maj redan Kolla med musiklinjen på gymnasiet i Karlstad, där finns det säkert någon som kan kompa din vän. 

    Norrlandsljus och
    www.calligraphen.se/ har ju mycket inbjudningskort, om man vill beställa färdiga. Om man vill pyssla ihop själv finns det ju "finare" och lite kraftigare papper i de flesta bokhandlar, som man kan köpa styckevis. Panduro brukar ha såna grejer också, och förstås allt (och lite till...) som man kan tänkas vilja ha till att smycka inbjudningskorten.
    Vad hade ni tänkt för stil på inbjudningskorten? 
  • Äldre 27 Aug 13:53
    #23

    Oj, vad konstigt! Jag skrev ju Emelie och Jonas också före länken till Calligraphen, men det verkar ha försvunnit när jag postade. Det stod ju där innan jag tryckte på "posta inlägget"! 

  • Äldre 27 Aug 14:57
    #24

    Jag vill pyssla själv, tycker det är roligt och lite av ela grejen, gör smycken som hobby annars så :)
    Men har inte så mycket erfarenhet av just Scrapbooking, och det finns ju så mycket olika fint så hur ska man kunna begränsa sig!? :)

    Ska nog vara lite rosa/grönt eftersom det är färgtemat, sen tycker jag det är fint emd en bakgrund å sen ett mindre papper i fint mönster/annan färg på det, så det under blir som en ram typ...
    sen ska det stå all info, och kanske något fint band/rosett och små halvpärlor som finns på panduro.

    Men sen vill jag ha info om andra saker med oxå, som man kan skriva på en hemsida, men då kan ju inte de äldre (utan datavana) se den informationen:/

    Antingen ska man ha den extra infon med till alla och ingen hemsida, elelr så ska man endast lägga till det till de gamla, och de andra får gå in på bröllopssidan...?

  • kaju
    Äldre 28 Aug 18:48
    #25

    Kul att läsa om er andra som också ska gifta er i maj. För oss är det den 26:e som gäller. Kyrka, präst, festlokal, fotograf och musik/band är bokade. Klänning är köpt, värdpar tillfrågade och glada, färgtema blir vitt och grönt. Hmm, det är nog allt som är klart. Planeringen har avstannat lite sedan semestern tog slut, men shit vad kul det är att fundera hit och dit om olika lösningar. Än så länge känns det ganska lugnt.
    Jag längtar att få berätta för alla om bröllopet, men än så länge vet bara de närmsta det, samt våra bästa vänner.
    Jag kommer att följa era planeringar och hoppas på tips om stort och smått. Kram på er!

  • drumel­z
    Äldre 29 Aug 21:08
    #26

    hejsan allaihopa!

    Jsut nu så står det lite stilla här hos mej...väntar på att min kära samno ska få klart skörden. Så att han kan vara med lite mer.  Han har nämlingen i uppdrag att betämma om vi ska ha ett band som heter Ezzex på vår fest, så att jag kan boka dom.
    Fotograf har jag lite svårt att bestämma mej om. Jag vill gärna att den persoen ska kunna vara där hela dagen, för att man vill ju ha så många kort som möjigt. Hur har ni löst det hela?

    har en kompis som är frisör som jag har tänkt att höra med om hon vill sätta upp mitt hår, men är det för tidigt för att fråga henne det?

  • Äldre 30 Aug 07:47
    #27

    Drumelz- vi har oxå funderat på det där med fotograf! Har inte budget för fotograf och bilder för flera tusen och några i släkten nhar riktiga systemkameror man vet inte om jag litar på att det blir bra bilder....under festen och så räcker det, men man vill ju ändå ha några riktiga fotografbilder på bara oss! Jag frågade en vän (ganska nybliven) som är frisör om hon ville hjälpa mig med håret och vad det skulle kosta,hon sa ca 500 kr brukade hon ta när det är utanför jobbet typ! Då skulle hon prova sätta upp håret ett par gånger innan så hon vet hur mitt hår fungerar och vad som blir snyggt! Så vi får väl se nästa punkt blir att fråga en granne oö hon vill sjunga i kyrkan! 6oppas hon kan göra det gratis då hon tycker det är roligt,sen köper vi en liten grej till henne ist!

  • lilly7
    Äldre 30 Aug 09:00
    #28

    Vi gifter oss 5 maj. Har bokat festlokal och fixat dekorationer + placeringskort. Har också en preliminär gästlista.

  • Guffi
    Äldre 30 Aug 11:19
    #29

    Åh, vi är ett par stycken som gifter oss samma dag:) Kul!! Vilken tid har ni bokat? Jag har fortfarande inte fått bekräftelse från kyrkan att vi är bokade, trots att jag mailat och frågat.. Blir nog ett samtal i eftermiddag.. :)
    Vi vill hur som helst ha ett eftermiddagsbröllop.. Vad tror ni - kl 14, 15 el 16 ? Vad blir bäst?

    Vi ska ha middag och fest i församlingshemmet tvärs över gatan så det går inte åt nån spilltid för transport eller så för gästerna och fotograferingen görs innan vigseln.

    Uppdatering på vad som är gjort
    - frisör tillfrågad, ska boka en tid efter årsskiftet

  • lilly7
    Äldre 30 Aug 11:24
    #30

    Vi har inte bokat någon tid än. Lokalen får vi ha 18-02. Men med möjlighet till tillträde kl 16. Dock kan middagen serveras tidigast kl 18. Så vi tänkte att det blir lagom om gästerna kommer dit vid 17 för att drikca champagne. Så vigsel vid 16-tiden kanske. Vi ska ha borgerligt och kommer att ha bussar som tar folk från vigseln till festlokalen.

Svar på tråden Fler som gifter sig i maj 2012?