• drumel­z
    Äldre 23 Aug 10:11
    85856 visningar
    632 svar
    632
    85856

    Fler som gifter sig i maj 2012?

    Jag gifter mig den 19 maj 2012 i Östra Karups kyrka, strax utanför Båstad. Har precis kommit igång med planeringen och undrar hur det går för andra majbrudar.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-25 20:44
    FruJ83 5 maj, Värmland
    Guffi, 5 maj, Växjö
    Zandi, 5 maj, Göteborg
    Tinzi 12 Maj Rävlanda
    Khiraliii 12 maj
    Egalia, 12 maj, Stockholm
    DollyP 19 Maj, Nybro
    Watermelon 19 maj
    Drumelz 19 maj, Båstad
    Emilie o Jonas 19 maj, Enköping
    Havsglimt 19 maj, Österlen
    Mcony 26 maj Göteborg
    Jazzily 26 maj Bromma

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-06 15:52
    Jonke 12 maj
    Karin Vackmyr 5 maj, Jönköping

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-12 19:11
    specccial 5 maj utanför Jönköping
    smultron 74 7 maj Las Vegas
    070831 12 maj
    MrsSilfverblad2b 12 maj Särö
    Lena Sander 12 maj
    Lilla smulan 19 maj utanför Eslöv
    Sessan67 25 maj Sigtuna
    Fästmö 26 maj utanför Linköping
    JochH2012 26 maj
    kaju 26 maj
    Anneli256 26 maj Kropps Kyrka, Helsingborg

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-22 19:57
    Hemajo13 5 maj
    Sofie e 19 maj Utanför Hudviksvall
    Minitoker 19 maj
    IhjärtaJ 19 maj
    Strawberry 19 maj Kungsängen
    Juliaalexandra 26 maj
    Endlesslove85 26 maj Mariefred
    Syrinx 26 maj utanför Vadstena

  • Svar på tråden Fler som gifter sig i maj 2012?
  • FruJ83
    Äldre 23 Aug 10:47
    #1

    Hej här är en som gifter sig i maj, Drömmer Va roligt att följas åt. 
    Denna månad ska jag köpa klänningen, denna månad startar allt på allvar är jätte nervig Skrattande Planeringen går i högvarv.
    Vi gifter oss (inget spikat datum) men det lutar åt den 5maj i en kyrka på vår ort  i Värmland. (Tyvärr hemligt för övriga familjen ännu ifall någon skulle läsa som kan känna igen)

     

  • waterm­elon
    Äldre 23 Aug 10:54
    #2

    Jag ska också gifta mig den 19 maj 2012  :) jag har bokat kyrkan, beställt klänningen och börjat med inbjudningarna. Alla tycker att  jag har för brottom med planeringen men jag vill förbereda så mycket som möjligt nu så att jag slipper sista minuten stressen :)
    på söndag ska vi till en festlokal/ gammal herrgård för att prata priser och förhoppningsvis boka in festen.
    vad ska du börja med?

  • KhiraL­ii
    Äldre 23 Aug 11:04
    #3

    2012-05-12! Glad Har annars inte sett så många majbrudar. Finns några i den här tråden www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m4029267.html men det har inte skapats en officiell Maj 2012 i "Vår månad". Man kanske skulle göra det

  • Jazzil­y
    Äldre 23 Aug 11:22
    #4

    Jag ska också gifta mig i maj 2012.
    Den 26e i Bromma =)

    Lokal är bokat och jag har börjat pilla i planeringen för allt annat. Tänker som dig Watermelon - att vara ute i god tid o slippa stressen senare.

    Har gjort en grov plan för varje månadfram tills maj och denna månad ska jag ha bokat fotograf och vigselförrättare. Tyvärr inte lyckats med det ännu.... men hoppas få det klart i veckan.

     

  • Äldre 23 Aug 16:07
    #5

    Hej majbrudar!
    Vi gifter oss också i maj, på pingstafton den 26e utanför Vadstena! Hurra! Solig  Vad kul att se fler som gifter sig i maj! Som KhiraLii säger så har man inte sett till så många andra hittills. Men nu blir detta kanske vår officiella majtråd?

    Vad gäller vår planering:
    - Kyrka och festlokal är bokade sedan länge
    - Boende för våra gäster är förhandsbokat, så får de boka själva vad de vill av det
    - Tärna och marskalkar tillfrågade och glada
    - Präst tillfrågad och glad
    - Gästlistan klar (typ)
    - Min mammas brudklänning hänger i garderoben och ska sys om
    - Fästmannen ska ha mörkgrå kostym - vi letar för fullt!
    - All musik är bestämd förstås, vi är båda musiker så detta är en viktig del!
    - Fotograf är ordnad - en släkting med fotografutbildning
    - Min brudbukett ska bestå av blåklint, pioner, rosa kvistrosor, rågax och en myrtenkvist från min mammas myrten
    - Tårtan ska min mammas man, som älskar att både äta och baka tårtor, göra
    - Vi har beställt ett foto på kyrkan som vykort, och ska skicka det som en "På spåret"-resa som något slags "save the date" 
    - Vår supersöta caketopper, två små fåglar i bröllopskläder, ligger här hemma
    - Mina brudskor, knallrosa!, ska jag beställa så snart jag fått kläm på amerikanska skostorlekar
    - Har varit i kontakt med guldsmeden som ska göra min vigselring och ska boka in en tid

    Så vi har många tankar klara. Båda tycker det är roligt att fundera och planera, och det är bara mysigt att sitta och klura på hur man vill ha saker. Skönt att slippa eventuell stress när bröllopet närmar sig.

    Här är förresten en (dålig) bild på när jag provband brudbuketten, fast utan rågax och myrten:



    Vad tycker ni?  
  • drumel­z
    Äldre 23 Aug 18:25
    #6
    Syrinx skrev 2011-08-23 16:07:12 följande:
    Här är förresten en (dålig) bild på när jag provband brudbuketten, fast utan rågax och myrten:


    Vad tycker ni?  
    Jag tycker att den är jätte snygg! Själv så har man inte kommit så långt än. Men det som är fixat än så länge är:
    - Kyrka
    -Festlokal
    -Präst ( min styvpappa, och han är jätte glad att det äntligen blir av :)
    -Tärna ( Min lilla syster)
    -Har börjat och göra olika förslag på¨inbjudningskort, men har inte bestämt mej riktigt än
    - Har börjat och titta lite på klänningar och hittat jätte fina på casablancabridal.com. Men dom har tyvärr ingen återförsäljare i Svergie. Men funderar på om man ska ta och beställa en från kina?



    den här gillade jag jätte mycket...jag har funderat på och prova nåt liknade och sedan skicka iväg en beställning till Kina. Då vet man ju iaf att man passar i den....det är många tankar man har i huvudet hela tiden. Känns nästan som om man tänker på bröllop 24h/7 =)

     

  • FruJ83
    Äldre 23 Aug 18:30
    #7
    drumelz skrev 2011-08-23 18:25:13 följande:
    Jag tycker att den är jätte snygg! Själv så har man inte kommit så långt än. Men det som är fixat än så länge är:
    - Kyrka
    -Festlokal
    -Präst ( min styvpappa, och han är jätte glad att det äntligen blir av :)
    -Tärna ( Min lilla syster)
    -Har börjat och göra olika förslag på¨inbjudningskort, men har inte bestämt mej riktigt än
    - Har börjat och titta lite på klänningar och hittat jätte fina på casablancabridal.com. Men dom har tyvärr ingen återförsäljare i Svergie. Men funderar på om man ska ta och beställa en från kina?


     



    den här gillade jag jätte mycket...jag har funderat på och prova nåt liknade och sedan skicka iväg en beställning till Kina. Då vet man ju iaf att man passar i den....det är många tankar man har i huvudet hela tiden. Känns nästan som om man tänker på bröllop 24h/7 =)

     


     


    Wow vilken underbar klänning Glad
    Och jätte fin bukett, så vacker. 
  • M oony
    Äldre 23 Aug 18:32
    #8

    Vi gifter oss 26.e maj i Göteborg. Har bara bokat kyrka än så länge. Vi har börjat titta på lokal och mat samt funderat kring fotograf. Vi ska ta tag i planeringen på allvar nu när sommaren är över

  • Äldre 23 Aug 18:46
    #9

    Hej,
    Va roligt!
    Vi gifter oss också den 19 maj 2012 :)
    Perfekt med långhelg! :)

    Vi har:
    Bokat kyrka och lokal
    Frågat prästen-väntar besked
    Gjort ett första gästlista
    Bestämt temafärger- rosa och grönt
    Bestämt att vi ska ha bufffé, måste kolla priser.
    gjort ett första utkast på bordsplacering om alla skulle komma.

    Ska fundera på klänning, tänkte budgetköpa från Kina :)
    men ska väl prova en i butik först.
    Måste hitte inspiration till inbjudningskorten som ska skickas ut i början av januari :)

    Vad har ni för budget?
    Vi har 30-35 000 för ca 50 gäster.

  • drumel­z
    Äldre 23 Aug 20:30
    #10
    emelie och Jonas skrev 2011-08-23 18:46:01 följande:
    Hej,
    Va roligt!
    Vi gifter oss också den 19 maj 2012 :)
    Perfekt med långhelg! :)

    Bestämt temafärger- rosa och grönt
    Va roligt att det är långhelg de helgen...det viste jag faktiskt inte. =) Vi ska också ha rosa och grönt hade vi tänkt...riktiga vårfärger tycker jag =)

    Budgeten har vi inte bestämt än då min m2b är fullt sysselsatt med trösket....

    Vi (jag) funderar oxå på att ha buffe. Eller kanske helgrillad vildsvin...med alla dess tillbehör. =)
    Vi håller på och spånar på gästlistan och med familjen och dom närmsta vännerna så blir vi runt 70 personer med barn.!! så det blir en hel del =)
Svar på tråden Fler som gifter sig i maj 2012?