• Anonym (Längt­ar)
    Äldre 20 Aug 12:25
    77013 visningar
    34 svar
    34
    77013

    Ångrar sterilisering

    Gjorde en sterilisering för ca 6 år sedan, levde då i ett väldigt osunt förhållande där min dåvarande pojkvän behandlade mig väldigt illa. Har lyckats ta mig ifrån honom och träffat världens underbaraste man, vi är nygifta och vill så gärna ha ett barn tillsammans. Undrar om det finns nån där ute som gjort en re-operation och om det var lyckat. Vi har tre barn tillsammans nu, jag har två barn på 14 och 11 år och min man har en dotter på 3½ år. Men längtan är så stor för oss båda efter en liten till. 

  • Svar på tråden Ångrar sterilisering
  • Anonym (Längt­ar)
    Äldre 23 Aug 12:50
    #11
    Anonym (Längtar) skrev 2011-08-23 12:47:34 följande:
    Min läkare är gynekolog och det var han som steriliserade mig också, så jag känner mig väldigt säker på att han är den som kan hjälpa mig i det här. Bör kanske tillägga att när jag gjorde sterilisering så mådde jag väldigt dåligt psykiskt, levde under stor press från min dåvarande och han ville absolut inte ha fler barn. Min son var då 8 månader gammal och han var verkligen ett väldigt påfrestande barn, skrek alltid och skulle ha min uppmärksamhet dygnet runt och hade då även en dotter på 3 år. Fick absolut ingen hjälp av deras pappa utan han var mest tjurig och rent av elak mot både mig och barnen för att dom tog så mycket av min tid. Min son har fått diagnosen ADHD/Asbergers så det förklarar ju varför han behövde mig så mycket. Tror och hoppas att min läkare kommer att förstå min sits och att det inte är försent för mig att bli gravid.
    En rättelse på detta inlägg. Gjorde en abort när min son var 8 månader och gjorde steriliseringen när han var ca 5 år.
  • Anonym (Längt­ar)
    Äldre 30 Aug 14:34
    #12

    Åååhhhhh gud vad nervös jag är nu, ska till KK på tisdag 6/9 på mitt första besök. Hoppas hoppas hoppas att allt går vägen........

  • Silket­uss
    Äldre 30 Aug 20:39
    #13

    Vad bra att du fick en tid så snabbt! Lycka till!

  • Anonym (bror)
    Äldre 1 Sep 20:45
    #14

    Min mamma steriliserade sig och "återställde" det efter att hon gifte om sig och hon blev gravid med min bror ganska omgående och var då i din ålder så i det fallet var det inga problem. Lycka till!

  • Silket­uss
    Äldre 1 Sep 20:51
    #15
    Anonym (bror) skrev 2011-09-01 20:45:17 följande:
    Min mamma steriliserade sig och "återställde" det efter att hon gifte om sig och hon blev gravid med min bror ganska omgående och var då i din ålder så i det fallet var det inga problem. Lycka till!
    Vilken härlig solskenshistoria! Det behövde nog ts höra!
  • Anonym (Längt­ar)
    Äldre 6 Sep 09:25
    #16

    Det gjorde jag verkligen :) jag är sjukt nervös, ska till läkaren idag kl 15:30 och jag hoppas hoppas att allt går vägen, vi vill så gärna ha en liten, helt underbar bebis att älska.

  • Silket­uss
    Äldre 6 Sep 10:02
    #17
    Anonym (Längtar) skrev 2011-09-06 09:25:18 följande:
    Det gjorde jag verkligen :) jag är sjukt nervös, ska till läkaren idag kl 15:30 och jag hoppas hoppas att allt går vägen, vi vill så gärna ha en liten, helt underbar bebis att älska.
    Lycka till, ts! Jag önskar att du får ett bra besked av din läkare idag.  
  • Anonym (Längt­ar)
    Äldre 7 Sep 12:42
    #18

    Så då fick man domen.....först var det ett blankt nej från läkaren för den operationen görs inte i vår stad och han trodde inte att man gjorde den i Skåne överhuvudtaget för dom anser att det är en lyxoperation typ plastik. Så jag bröt ihop där och då och han lovade att han skulle prata med sin chef om han ändå fick göra den på mig eftersom det är ett ganska enkelt ingrepp. När vi gick därifrån så sa min man att det sa läkaren bara för att jag blev så ledsen. Efter ca 5-10 min så ringer min läkare och säger att han redan pratat med sin chef och lyckats övertala henne till att ge mig denna chansen och han fick ett godkännande från henne, så nu väntar jag med spänning på min sååå efterlängtade operation och hoppas att den är framgångsrik.
    Vi var båda helt slut efter gårdagens känslomässiga bergodalbana men såååå lyckliga att vi äntligen ska få åtminstone en chans att bli föräldrar tillsammans. Tack alla ni som gett mig stöd i allt det här, ni är dom enda som vet Flört Många kramar från ett lyckligt nygift par i lilla Skåne.

  • Silket­uss
    Äldre 7 Sep 12:48
    #19
    Anonym (Längtar) skrev 2011-09-07 12:42:26 följande:
    Så då fick man domen.....först var det ett blankt nej från läkaren för den operationen görs inte i vår stad och han trodde inte att man gjorde den i Skåne överhuvudtaget för dom anser att det är en lyxoperation typ plastik. Så jag bröt ihop där och då och han lovade att han skulle prata med sin chef om han ändå fick göra den på mig eftersom det är ett ganska enkelt ingrepp. När vi gick därifrån så sa min man att det sa läkaren bara för att jag blev så ledsen. Efter ca 5-10 min så ringer min läkare och säger att han redan pratat med sin chef och lyckats övertala henne till att ge mig denna chansen och han fick ett godkännande från henne, så nu väntar jag med spänning på min sååå efterlängtade operation och hoppas att den är framgångsrik.
    Vi var båda helt slut efter gårdagens känslomässiga bergodalbana men såååå lyckliga att vi äntligen ska få åtminstone en chans att bli föräldrar tillsammans. Tack alla ni som gett mig stöd i allt det här, ni är dom enda som vet Flört Många kramar från ett lyckligt nygift par i lilla Skåne.
    Det var goda nyheter! Nu har ni kommit en liten bit på vägen. Berätta gärna hur det går även framöver, jag vill gärna följa er under resan, och jag är säkert inte ensam.  
  • Anonym (Längt­ar)
    Äldre 22 Sep 14:52
    #20

    Äntligen fått ett datum till operationen, den 9 november är det dags Glad sen är det bara att hålla tummarna att den blir lyckad.......

Svar på tråden Ångrar sterilisering