• Liis
    Äldre 18 Aug 17:04
    4147 visningar
    11 svar
    11
    4147

    29/9 -2012 Tror ni det blir för mycket höst att gifta sig då?

    Jaa vad tror ni? Jag vill ha ett höst bröllop men vad tror ni om datumet , tror ni det kommer vara för långt in på hösten med mörkt tidigt och typiskt höst väder med regn? eller är det ett bra datum med fina färger och fortf. ljus ute?

  • Svar på tråden 29/9 -2012 Tror ni det blir för mycket höst att gifta sig då?
  • Fröken Emma
    Äldre 18 Aug 17:10
    #1

    Vi hade dop 7/10-06.
    Perfekt höst för att gifta sig i!!! enl mig såklart ;)
    Solen sken in genom kyrkföntret rakt på altaret. Sedan var det knallorange ut och det blev otroligt fina kort utomhus.
    Ja, visst blir det lite mörkare på kvällen, men det kan ju vara såååå mysigt med tända marschaller (ursäkta stavningen men kan inte komma på den rätta) o ljus på boden mm.

    Hade jag inte varit så förbannat "låst" på iden att ha festen utomhus så hade det nog defenetivt blitt ett höstbröllop!!

  • Liis
    Äldre 18 Aug 17:12
    #2

    fantastiskt, tack för ditt svar, nu känns det mkt bättre Jag försöker mig minnas vid vilken tid det blir mörkt vid den tidpunkten för jag skulle vilja ha kyrkan helst 15 eller 16 men inte roligt om man kommer ut från kyrkan om det e mörkt..

  • Fröken Emma
    Äldre 18 Aug 17:15
    #3

    åren går på tok för fort....men jag pressar hjärnan lite så tror jag att vi hade dopet kl 15, o då var det inte mörkt ute iaf! ;)

  • marime­kko86
    Äldre 18 Aug 17:22
    #4

    Jag gifter mig 29 oktober nu i år Ville också ha höstbröllop, men här uppe där jag bor kommer hösten vara långt framskriden så det kommer nog inte vara riktigt sådär färgglatt ute, lite kalare träd, kanske frost på backen osv men det gör mig inget. Det är vår dag då vi blev ett par så det spelar ingen roll.

    Vår fotograf säger att ljuset som blir sent på hösten är ett magiskt ljus att fotografera i

    Man kan ju kolla på olika vädersidor och så vilket klockslag ungefär när solen går ner respektive upp beroende på datum från tidigare år

    Sedan är vädret alltid osäkert oavsett årstid. Kan ju vara en superfin höstdag eller en regnig...så är det ju alltid.!

  • marime­kko86
    Äldre 18 Aug 17:47
    #5

    Sorry,såg att det var september och inte oktober nu :-P Måste vara den perfekta tiden för höstbröllop i slutet av september

  • Liis
    Äldre 19 Aug 12:00
    #6

    Underbart, nu känns det som vårat datum blir heeelt fantastiskt Tack för era svar.

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 19 Aug 12:04
    #7

    Vi gifter oss 1/10 i år, och förra året vid den tiden var naturen fantastisk, med massa orangea löv :)


  • Liis
    Äldre 19 Aug 15:42
    #8

    åååå vad härligt det e precis såå jag vill ha det.. Hoppas ni får en sådan vacker dag oxå vad har du för färgtema?

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 19 Aug 15:50
    #9
    Liis skrev 2011-08-19 15:42:47 följande:
    åååå vad härligt det e precis såå jag vill ha det.. Hoppas ni får en sådan vacker dag oxå vad har du för färgtema?
    Vi har hösttema, så orange, rött, gult och guld på ett ungefär. :)
  • Liis
    Äldre 19 Aug 16:06
    #10

    Vad fint

  • brud20­1209
    Äldre 4 Sep 20:10
    #11

    Vad glad jag blir av att läsa den här tråden! Vi ska gifta oss 22 september 2012 och har också haft funderingar kring vädret, men nu känner jag mig lugn Glad

Svar på tråden 29/9 -2012 Tror ni det blir för mycket höst att gifta sig då?