• keliza­ah
    Äldre 14 Aug 21:20
    129232 visningar
    510 svar
    510
    129232

    Umebrudar 2011/12

    Hejsan!

    Det här är tråden för alla i Umeå med omnejd som planerar bröllop nu under hösten 2011 eller under 2012! Följ med och dela tips, idéer och tankar om er stora (eller lilla) dag!

  • Svar på tråden Umebrudar 2011/12
  • keliza­ah
    Äldre 14 Aug 21:22
    #1

    Lista:

    - keelizah, allt fortfarande oklart men bröllop under 2012 i alla fall.

  • marime­kko86
    Äldre 14 Aug 21:53
    #2

    Bra initiativ...den gamla har liksom dött av lite då många redan gift sig


    Lista:

    - keelizah, allt fortfarande oklart men bröllop under 2012 i alla fall.

    - Marimekko86, 29:e oktober 2011. Vigsel: Umeå stadskyrka. Bröllopsmiddag/fest: Fabriken
  • chabar
    Äldre 15 Aug 16:21
    #3

    - Chabar 30 juni 2012.

    Vigsel Backens Kyrka, Festlokal (troligtvis) Baggböle Herrgård

  • Äldre 15 Aug 19:15
    #4
    chabar skrev 2011-08-15 16:21:43 följande:
    - Chabar 30 juni 2012.

    Vigsel Backens Kyrka, Festlokal (troligtvis) Baggböle Herrgård
    - Marimekko86, 29:e oktober 2011. Vigsel: Umeå stadskyrka. Bröllopsmiddag/fest: Fabriken
    - keelizah, allt fortfarande oklart men bröllop under 2012 i alla fall.
    - chabar 30 juni 2010 Backens kyrka - Baggböle Herrgård
    - Insanire 21 alt 28 juli Tavelsjö kapell - antagligen Tavelsjö lägergård
  • keliza­ah
    Äldre 16 Aug 16:03
    #5

    Kul att fler hittat hit nu! Uppdaterar lite..

    - Marimekko86,
    29:e oktober 2011. Vigsel: Umeå stadskyrka. Bröllopsmiddag/fest: Fabriken
    - keelizah, förmodligen vinter 2012
    - chabar 30 juni 2012 Backens kyrka - Baggböle Herrgård
    - Insanire 21 alt 28 juli Tavelsjö kapell - antagligen Tavelsjö lägergård

  • höstlö­v
    Äldre 16 Aug 20:29
    #6

    Hoppar in i här...

    höstlöv,  1 oktober 2011. Vigsel: Rådhuset och bröllopsmiddag med närmsta familjen. Fest: för vänner några veckor senare i vår kvarterslokal.
    - Marimekko86, 29:e oktober 2011. Vigsel: Umeå stadskyrka. Bröllopsmiddag/fest: Fabriken
    - keelizah, förmodligen vinter 2012
    - chabar 30 juni 2012 Backens kyrka - Baggböle Herrgård
    - Insanire 21 alt 28 juli Tavelsjö kapell - antagligen Tavelsjö lägergård 

  • höstlö­v
    Äldre 18 Aug 21:56
    #7

    Hur går det för alla med planeringarna? Nåt särskilt ni planerar just nu?
    Här är det bukettfunderingar på tapeten, vi har rätt liten budget och vill inte betala hur mycket som helst för blommorna. Funderar på en enkel bukett med enbart rosor i höstfärger. Om senast en månad ska  beställningen vara inlämnad. Och ringen ska beställas om 1 vecka. Lite pirrigt är det, bara 1.5 månad kvar till vår stora dag.

  • chabar
    Äldre 21 Aug 22:10
    #8

    Justnu sitter jag med musiken och funderar på bra låtar att ha som ingångs- och utgångsmarsch, vilken/vilka låtar som skulle vara fina att höra inne i kyrkan o.s.v.

    Har beställt papper från panduro och väntar på att det ska komma så jag ka nbörja pyssla ihop inbjudningskorten. Samlar in lite info och tankar om saker som vi vill ha med i festhästet.

    Ska väl tilläggas att kyrkan är bokad, gästlistan klar, budgeten färdigbokad och festlokalen preliminärbokad. Jag har en bröllopsklänning (men ska sy upp en ny utan FMs vetskap.. ), ringen är inlämnad till guldsmeden för offert och produktion och vi vet varifrån vi beställer våra släta vigselringar för billig peng.

    Så de stora delarna känns klara, men det blir en hel del väntan på att det ska börja närma sig så att man kan börja pyssla.

    Justnu funderar jag mycket på att göra ett eget flor och göra ett fotoalbum som morgongåva och ta de bilderna själv.

    Hur ser det ut planeringsmässigt för er andra?

  • Äldre 22 Aug 13:39
    #9

    Vi är i full rulle med att kolla cateringfirmor. Vi lutar mot antingen Annas mat och Catering eller Jöstas. Vi vill gärna ha en buffé till huvudrätt och Jöstas grillbuffé verkar väldigt bra.. Men Annas wokar maten inför gästerna om man väljer en sådan buffé..


    Svårt val.. Får fundera vidare på det.


    Vi har bokat kapellet på Tavelsjö lägergård och håller just nu på att försöka boka lägergården för att ha festen där också. Smidigt i och med att hälften av våra gäster är släktingar och vänner söderifrån som kan bo på gården och slippa ta in på hotell..


    Vår gästlista är klar, och en kollega har lovat att designa våra inbjudningskort. vi funderar på att skicka korten på tryckeri när hon har gjort dom. Någon som använt ett tryckeri i umeå? kostnad?


    Håller på o kollar på brudklänningar och tärnklänningar från Kina, men det finns så mycket fint där att det är svårt att bestämma sig!


    Funderar också en del på dukar och servetter, en kollega nämnde att det går att hyra dukar och servetter från kemtvätten och att det skulle vara ganska billigt? Någon som vet?


    Vi har inte hunnit börja kolla på ringar än, men vi har lite släktguld från min sambos farfar som vi ska använda till det.

    Jag har också börjat köpa in lite dekorationer och en tiara. Tar det lite nu och då så känns kostnaden inte så stor! :)

  • marime­kko86
    Äldre 22 Aug 23:13
    #10

    Vad roligt att vara så tidigt in i planeringen då man inspireras och börjar bestämma sig för hur man ska ha det . Själv känner jag mig lite stressad...GUD det är så mycket som ska fixas och hela tiden dyker det upp nya grejjer. Tur det är kul ändå även fast jag är lite stressad

    Vi har en massa smågrejjer att köpa, och vi måste bara få komma och prova oss fram till hur vi ska möblera festlokalen så vi kan göra bordsplaceringen och bestämma oss mer exakt alla dekorationer...och dessa festhäften, Gaaaaaah så svårt o göra tycker jag.!

    Sen ska man ju jobba och plugga samtidigt, hahah.

Svar på tråden Umebrudar 2011/12