• lilja
    Äldre 11 Aug 23:16
    21745 visningar
    113 svar
    113
    21745

    Här samlas vi med vitt/svart/rött tema...

    Kan inte alla med vitt/svart/rött färgtema för sitt bröllop samlas här och utbyta massor med ideer och ge varandra inspiration??


    * 21 juli 2012 *
  • Svar på tråden Här samlas vi med vitt/svart/rött tema...
  • Future Mrs S
    Äldre 12 Aug 13:06
    #1

    YEY!! Äntligen en tråd för oss!! :D 
    Jag hänger mer än gärna på här.. vi har svart/vitt/rött och liiiite guld :) Känns hur bra som helst!

    Gifter oss 11-11-11 så tre månader kvar nu, börjar bli nervöst! ;D Hinner inte slänga upp så mycket bilder just nu för jag ska iväg men nu har jag sett till att jag hittar tillbaka till tråden! ;D
     

  • lilja
    Äldre 12 Aug 13:40
    #2

    Kul, så snart!! Själv gifter vi oss nästa sommar den 21 juli.
    Hur ska du göra er dukning? Är lite inne på  vita dukar, ev. svart löpare mitt på, svarta servetter, röda detaljer.
    Tänkte ev. leta ljusstakar på typ second hand o spreja de röda, annars kör jag på vita blockljus som jag knyter ett smalt svart band runt 8känns lite för juligt med rött!?). En ganska smal vas för en blomma, blomman får gärna vara röd om det blir blockljus, annars en vit eller svart blomma...


    * 21 juli 2012 *
  • Lexa
    Äldre 12 Aug 13:41
    #3

    Jag är också gärna med Vi gifter oss 111112 och har rött och vitt som tema. Just nu letar jag inspiration till bordsdekorationerna Hur går det för er?

  • anders­son197­0
    Äldre 12 Aug 15:08
    #4

    Åh, det är en brud här som nyligen lagt ut bilder från sitt bröllop..vad hette nu tråden...?
    Inspirationsbilder från vårt bröllop eller dukning typ, eller nåt sånt.
    Ni hittar den säkert under rätt kategori. Jättefint har de haft det!

  • anders­son197­0
    Äldre 12 Aug 15:12
    #5
  • lilja
    Äldre 12 Aug 18:41
    #6
    andersson1970 skrev 2011-08-12 15:12:05 följande:
    Found it!!!

    www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m4036148.htm...
    Oj vad mkt fint det fanns där! Kul m LP-skivorna, men man ska nog vara musiker el väldigt musikintresserad för att det ska passa. Fick lite ideer!
    * 21 juli 2012 *
  • Future Mrs S
    Äldre 13 Aug 19:25
    #7

    Hej igen nu har jag mer tid att skriva :D
    Allt är inte klart än men här är lite som vi bestämt (läs jag haha) och endel som vi funderat på.

    När gästerna kommer in så kommer vi ha vita svarta och röda trådgardiner innanför hallen så man liksom kommer in i själva salen och ser allt annat ;)

    Dukningen kommer vara vita knoppa-lakan, på dom kommer det ligga löpare som jag syr själv (med lite hjälp) av ett tyg liknande siden. På den löparen kommer det ligga svart organza-löpare som är lite smalare än den röda löparen, kommer se ut ungefär så här:



    alla stolar (förutom på gavlarna som är barnstolar) kommer vara klädda med knoppa-lakan. Längst upp sitter så klart jag och min då nyblivna man och runt våra stolar är det band i tre lager. Lager ett är svart organza (samma som löparna) , lager två är rött tyg (samma som löparna) och lager tre är vitt "siden" som jag skrivit på med textilfärg.. så här såg dom ut innan jag fått organzan och med filtar istället för knoppa ;D

     
    Gästernas stolar får svarta organzaband som ser ut så här:


    Hållare till placeringskorten ser ut så här (vi har lite gulddetaljer):

     

    På borden kommer vi ha flera olika sorters ljusstakar i glas både värme och vanliga ljus, ljusen kommer vara vita svarta röda och guldfärgade.. utstrött kommer det ligga bordsdiamanter, röda och svart och några få vita:



     Vi kommer ha slom-flaskor med vatten på borden och dom kommer ha röd/vita ettiketter och fästs med svarta band.. detta har jag inget kort på än men jag kan visa flaskan iallafall (fr ikea)


     Blomsterdekorationer har jag just börjat planera om från ett stort arrangemang till detta:
    "vaser"


    Med svarta gelekulor i..


    Röda band runt


     Och en eller två vita rosor i, sen har jag "blomsterpinnar" som är en röd stor prisma på en guldfärgad "pinne" som ska stå i oxå.. 

    Sen har jag flera dekarationshjärtan röda som ska läggas ut på borden..  
    Funderar på att blanda in lite av dessa ljusstakarna bland alla i glas oxå:


    Nu orkar ni nog inte läsa mer just nu tror jag hahaha.. sista grejen då att även om jag inte tycker att ballonger är så classy så har jag ändå köpt 170 st i rött vitt och svart som kommer blåsas upp och läggas på golvet (bearbetar m2b att vi ska sätta upp trädgårdsduk i taket och hänga lite ballonger där oxå, antagligen får jag som jag vill haha ;D)

    Hoppas ni fick lite ideer! :D 
     
  • vår201­2
    Äldre 13 Aug 20:21
    #9

    Vi ska oxå ha vitt/svart/rött tema, gifter oss 7/7 2012. Ska åka och titta på lokalen nästa vecka så blir det lite lättare att börja planera lite mer sen. Känns som jag just nu bara handlar planlöst både på ebay å här hemma så risken är att det blir mer dekorationer än vad jag kommer ha användning av.


     


    Future Mrs S, er planering ser helt underbar ut. Har du gjort placeringskorthållarna sjäv? Jättefina!


     


    Hur långt har ni andra kommit i planeringen? Ska allt gå i tema färger eller bara dekorationer? Har själv köpt två brudklänningar(kunde inte välja och dom var billiga) med röda detaljer och röda klänningar till våra tre små näbbar. Däremot velar jag om färg på tärnklännig, m2b's & bm slips osv. Har ni gjort eller börjat med inbjudningarna? Vet precis hur jag vill ha dom men är så grymt otekninsk på datorer så det slutar säkert med att d blir något helt annat än jag tänkt.

  • Future Mrs S
    Äldre 13 Aug 20:42
    #10
    vår2012 skrev 2011-08-13 20:21:06 följande:

    Vi ska oxå ha vitt/svart/rött tema, gifter oss 7/7 2012. Ska åka och titta på lokalen nästa vecka så blir det lite lättare att börja planera lite mer sen. Känns som jag just nu bara handlar planlöst både på ebay å här hemma så risken är att det blir mer dekorationer än vad jag kommer ha användning av.


     


    Future Mrs S, er planering ser helt underbar ut. Har du gjort placeringskorthållarna sjäv? Jättefina!


     


    Hur långt har ni andra kommit i planeringen? Ska allt gå i tema färger eller bara dekorationer? Har själv köpt två brudklänningar(kunde inte välja och dom var billiga) med röda detaljer och röda klänningar till våra tre små näbbar. Däremot velar jag om färg på tärnklännig, m2b's & bm slips osv. Har ni gjort eller börjat med inbjudningarna? Vet precis hur jag vill ha dom men är så grymt otekninsk på datorer så det slutar säkert med att d blir något helt annat än jag tänkt.


    Tack! :D Jag gjorde dom själv efter en idee från någon blogg har skrivit en utförlig beskrivning på styleroom (http://www.styleroom.se/album/26717) där finns även våra tvålpumpar och vägskyltar :)

    För oss kommer nog det mesta vara temafärgerna, tom gästerna uppmuntras att ha rött på sig ;D Jag ska ha en helvit klänning men med ett band i midjan, dock svårt att välja om det ska vara rött eller svart... :/ bara ett röttband kanske bli lite för mycket lucia? 

    Vi skickade efter våra inbjudningar från vistaprint och blev supernöjda!! :D Vi valde dessa korten: 
    http://www.vistaprint.se/vp/ns/easypath/studio.aspx?pf_id=A42&combo=120160.142.1.156384|156384|137|0&uei=204651&icparts=yes&ag=true&combo_id=211870&ssc=1&ag_category_id=1620&filter=9%3a10013||1%2c64%3a10245||1%2c24%3a10074||1%2c3%3a10077||1%2c4294940213%3a4294939615||1&xnav=previews&xnid=button&rd=3&ref=1&referer=http%3a%2f%2fwww.vistaprint.se%2fgallery%2fIEEAVAYEAAAAmgA%3d%2finvitations-announcements%2fbr%25c3%25b6llop%2fbl%25c3%25a5a-4.aspx%3fnum_req_imgs%3d0%26filter%3d9%253a10013%257c%257c1%252c64%253a10245%257c%257c1%252c24%253a10074%257c%257c1%26xnav%3dpagenav%26xnid%3dbottom
    Röda med vit text valde vi.. :) Verkligen supernöjda! 

    Handla på ebay är numera min hobby typ.. hahaha det är nog smart att vänta med att köpa tills man vet vad man ska ha! men kolla runt får du göra så du vet vad det är du vill ha ;D
  • vår201­2
    Äldre 13 Aug 21:28
    #11

    Future Mrs S, hur breda är stolsbanden? Har köpt svart organza till löparna på borden och har tittat på banden till stolarna oxå men den finns i två olika bredder och tycker det är svårt att avgöra från bild vad som blir bra.

Svar på tråden Här samlas vi med vitt/svart/rött tema...