• Erika8­2
    Äldre 7 Aug 20:00
    30729 visningar
    203 svar
    203
    30729

    Skelleftebrudar 2012

    Finns det fler tjejer och killar som tänkt gifta sig under 2012?


    Vi planerar att gifta oss i maj i Skellefteå och skulle gärna ha fler att prata cích dela idéer med!

  • Svar på tråden Skelleftebrudar 2012
  • Erika8­2
    Äldre 8 Aug 13:29
    #1

    Ho Ho Skelleftetjejer!

  • Pinkgr­ape
    Äldre 8 Aug 13:30
    #2

    Jag gifter mig nu på lördag, men är en Skelleftetjej, och kan säga att det brukar vara hyffsat svårt att skrapa ihop Skelleftebrudar :P Hoppas du får napp och någon att bolla lite idéer med :)


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • UmeåAn­kan
    Äldre 12 Jan 19:19
    #3

    Hej! Vi bor i Umeå men kommer gifta oss i skellefteå i Juni!

    Var i skellefteå ska ni hålla er vigsel/fest?

  • Johann­alun
    Äldre 6 Feb 18:38
    #4

    Vi ska gifta oss i augusti!


    Vigseln blir i stadskyrkan. Ska kolla på festlokal imorgon. Ni då?

  • Äldre 6 Feb 18:48
    #5

    Vi gifte oss i Stadskyrkan, tycker den är jättefin! :)

    Kan bara slänga in att vi hade vår middag/fest på Hotell Aurum och rekommenderar det tyvärr inte. Vi var inte alls speciellt nöjda, väldigt tråkigt.

    Vilka/vilken lokal ni kika på? :)


  • Johann­alun
    Äldre 6 Feb 19:20
    #6

    Ja den är fin, verkligen:)


    Tråkigt...har hört andra som inte heller var nöjda.


    Imorgon ska vi och kolla på folketshus i Ursviken som vi har prel bokat. De verkar ha de vi söker och till ett bra pris.


     


    Då vi ordnar med mat och dryck själva har de varit lite svårt med loka, då de mesta är restauranger.


    Annars så kikar i lite på skolmatsalar och byagårdar.

  • Äldre 6 Feb 19:23
    #7

    Jasså, vi hade bara hört bra om Aurum, så blev lite smått chockade.

    Ah, jag var också lite inne på den ett tag, men vi ville gärna vara i stan, så blev inte så. Jag tycker överlag att det är väldigt svårt med lokaler här i krokarna. Det finns inte så många och de som finns är ju oftast inte så jättefina :P

    Ska ni laga maten själva eller har ni tänkt catering? :)


  • Johann­alun
    Äldre 6 Feb 19:47
    #8

    Jo vi vill egentligen också vara inne i stan..men de verkar gå dåligt. Den lokal som finns är gamla nocks(pinkertoon lokalen, med kök. Skulle kosta 5000:- .


    En nära kompis till mig som är kock i Stockholm ska laga maten.

  • Äldre 6 Feb 19:59
    #9

    Ja, den tänkte vi också på, men när vi ringde och pratade med honom så sa han "Ja, jag kanske kan skrapa ihop stolar och bord till alla." och då föll den lokalen bort för vår del hehe De kanske har bättre ordning på allt nu :) Vi hade först bokat Odd Fellow och jag ångrar i efterhand att vi inte tog den lokalen.

    Oj, vad roligt :) Då kan jag tänka mig att ni verkligen får välja vraka vilken mat ni vill och det är ju alltid extra skoj om det är någon man känner som är med på ett hörn :)


  • Cattad­efea
    Äldre 6 Feb 20:04
    #10

    Hej!


     


    Vi skagifta oss i Sillskatan i Juli 2012. Ska bo på Aurum och även ha en "genreps-middag" där. Middagen på bröllopet tänkte vi ta från Travet, Proppmätt. Någon som hört något om dem. Det är väl relativt nya ägare?

Svar på tråden Skelleftebrudar 2012