• JNT
    Äldre 7 Aug 17:28
    99536 visningar
    798 svar
    798
    99536

    2012-07-07 Fler än jag?!

    Hej!


    Som sagt, finns det fler brudar än jag som gifter sig 7/7 2012? Tänkte det kunde vara kul att veta lite hur långt ni har kommit med era planer, vilka funderingar ni har och så vidare... Kunde vara kul att följas åt fram till den stora dagen! :)


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 21:12
    Vi som är med i tråden så här långt:

    JNT bor utanför Värnamo, gifter sig i Åminne som också ligger utanför Värnamo
    sofi 88 bor och gifter sig i Jönköping
    operfekt bor och gifter sig i Härryda
    Mrs S 2012 bor i Linköping, gifter sig i Skottland
    kaffeälskaren bor och gifter sig i Göteborg
    AA120602 bor och gifter sig i Kungsängen
    Vingilot bor i Norrköping, gifter sig i Kungshamn

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:04
    linduspindus76 bor i Stockholm, gifter sig på Ljusterö
    Bonzo2012 bor i Göteborg, gifter sig på Skaftö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:28
    Anna88 bor i Helsingfors och gifter sig i Kronoby, Finland
    tout lamour lamour bor i Norrtälje och gifter sig i antingen Upplands Väsby eller på en ö utanför Norrtälje

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 17:43
    Berlan gifter sig i Gammelstads kyrkstad utanför Luleå
    lycka2012
    lundabrud

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-12 21:18
    lycka2012 bor i Göteborg, gifter sig i Italien
    Dazzle bor och gifter sig i Bredaryd utanför Värnamo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-19 19:58
    Suzanne
    vilja gifter sig i New York
    zinizune gifter sig på Orust

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 23:24
    knyttan gifter sig i Kalmar
    Cissy85 gifter sig i Växjö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-12 00:12
    lazyp gifter sig i Piteå
    Kalumi gifter sig i Linköping
    lovingyou
    sweet gifter sig i Malmö
  • Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!
  • Äldre 7 Aug 17:55
    #1

    Vi gifter oss då, kändes som ett bra datum :D

  • Anna88
    Äldre 7 Aug 18:35
    #2

    vi gifter oss också då, vi ville ha ett datum efter midsommaren men inte för sent, man vill ju hinna njuta av sommaren efteråt också. 

    Vi har bokat kyrka och festplats, gjort budget och preliminär gästlista, frågat min bästa vän om hon vill vara tärna, en annan vän om hon vill vara vår florist. Sen har jag också börjat pyssla eftersom jag ÄLSKAR att pyssla och har ett jobb där jag under nattskiften är tvungen att vara vaken men det finns sällan riktigt jobb att göra. Så jag har gjort inbjudningskorten klara (texten innuti saknas) och så har jag börjat med servettringar.

    För övrigt är det mest googlande och annan inspirationssökning vi hållit på med men vi känner ändå att vi redan är långt i planerna..  

  • JNT
    Äldre 7 Aug 20:55
    #3

    operfekt: Visst är det ett väldigt bra datum! :) Ungefär vid den tiden då de flesta går på semester, så även de långväga gästerna kan komma. Dessutom är tiden med konfirmationer, studenter och den biten avklarad, så ingen större risk att det krockar med andra släktingars kalas.


    Anna88: Ja, ni har verkligen kommit en bit! Vi har bokat lokal, har en ungefärlig budget och gästlista, har bett ett par vi umgås med att agera värdar och de har tackat ja. Älskar också att pyssla, så det börjar klia i fingrarna efter att få sätta igång, men det är för mycket som är oklart än så länge.


     

  • Mrs S 2012
    Äldre 7 Aug 21:08
    #4

    Skitbra datum! Hinner ha semester ett par veckor och så finns det tid för långresa efter bröllopet!


    Vi har prel.bokat vigselplats (ej kyrka) och håller på och diskuterar menyn/pris med en restaurang. Då vi kommer att gifta oss utomlands känns det som vi behöver vara ute i god tid! Så vi vet vad vi måste göra de gånger vi är där!


    Annars surfar jag mest runt på ebay, etsy och brudklänningssidor! Har inte beställt något ännu, men tror att jag vet vad jag vill ha!

  • lindus­pindus­76
    Äldre 7 Aug 22:34
    #5

    Hej! Här har ni en till eller åtminstone hoppas jag på det datumet.. Vi har kollat med kyrkan som vi vill ha men eftersom den är i skärgården så har de inte öppet varje helg... Vi har bokat festlokal men inte så mycket mer. Tittar runt mycket här för inspiration o har köpt lite pysselsaker o funderar på tema o inbjudningskort och sånt skoj! Troligtvis har vi skärgårdstema eftersom vi är där Va kul att följas åt!

  • tout lamour lamour
    Äldre 7 Aug 22:34
    #6

    Jag tänkte väl att det skulle vara fler som valde det datumet, det är ju så praktiskt - annars kommer jag aldrig komma ihåg datumet för bröllopsdagen! ;)

    Vi har preleminärbokat festlokal (Kairo i Upplangs väsby) men den vi tittat på passar inte för att ha vigseln i "trädgården" utanför - vilket vi vill - så vi har börjat fundera på att ha ceremonin och festen på en ö utanför Norrtälje (vi bor i Norrtälje), en stor ö som man tar färjan till alltså. Skulle kanske vara ganska mysigt för gästerna att åka ut dit, så kanske man kan ha lite skärgårdstema på dukning och sådant... så i så fall är inte festlokalen bokad, och så måste vi hitta något ställe i närheten av bygdegården på ön för att ha ceremonin, det måste vara gångavstånd känner vi. Vi får åka ut och reka någon gång näst-nästa vecka.

    Vi har gjort preliminär gästlista (ca 70 gäster), börjat prata om mat (vegetarisk buffé som vi lagar själva), börjat kolla kläder (jag har hittat "min" klänning tror jag, sambon vet kläder men inte tyget till kläderna ;) ).
    Min syster blir min tärna och sambons barndomsvän blir best man. Min syster och hennes man blir värdpar. Vi har även bestämt ingångsmusik, utgångsmusik och bröllopsvals.
    Vi har även börjat diskutera upplägget för själva festen, vilka tider, i vilken ordning allt ska göras och sådant. Hur vi vill att det ska bli så att säga. Känns som att det är en rätt stor del av planeringen, att dra upp en skiss över dagen liksom.

    Inbjudningskort och program och sådant tänker vi mycket på men har svårt att välja EN modell och ETT "tema", det finns ju så mycket fint! Vi har iallafall pratat om att göra pärmar till inbjudningskort och festprogram av tapet, det verkar snyggt. Vi tänker skicka ut inbjudningskort efter nyår och sätter väl OSA till i början på april, så att man vet ungefär tre månader innan.


  • kaffeä­lskare­n
    Äldre 7 Aug 22:41
    #7

    Hej på er, här kan vi lägga en till på listan som planerar bröllop till den 7/7-12

    Vi har bokat festlokalen (gjorde vi faktiskt förra året redan) Det vi går och väntar på nu är att kunna försöka boka kyrkan till vårt datum. Inbjudningar och sådant funderar vi på, vi kommer att få hjälp med det av min blivande svåger då han är grafiker. Vi har redan kommit fram till dekorationer för borden och nu letar vi för att kunna köpa på oss. 
    Min klänning är beställd och vigselringen är också beställd. Med stor sorg i hjärtat så måste vi nog beställa en ny förlovningsring till mig då min försvann spårlöst i bilen (av alla ställen!) Min blivande letar kostym och han funderar fortfarande på om vi ska beställa ytterligare en ring till honom, han kan inte riktigt bestämma sig. Men känner jag honom rätt så kommer han att vilja ha en tillGlad 

    Roligt med en tråd där det är flera som har samma datum 

  • lindus­pindus­76
    Äldre 7 Aug 23:26
    #8
    tout lamour lamour skrev 2011-08-07 22:34:45 följande:
    Jag tänkte väl att det skulle vara fler som valde det datumet, det är ju så praktiskt - annars kommer jag aldrig komma ihåg datumet för bröllopsdagen! ;) Vi har preleminärbokat festlokal (Kairo i Upplangs väsby) men den vi tittat på passar inte för att ha vigseln i "trädgården" utanför - vilket vi vill - så vi har börjat fundera på att ha ceremonin och festen på en ö utanför Norrtälje (vi bor i Norrtälje), en stor ö som man tar färjan till alltså. Skulle kanske vara ganska mysigt för gästerna att åka ut dit, så kanske man kan ha lite skärgårdstema på dukning och sådant... så i så fall är inte festlokalen bokad, och så måste vi hitta något ställe i närheten av bygdegården på ön för att ha ceremonin, det måste vara gångavstånd känner vi. Vi får åka ut och reka någon gång näst-nästa vecka. Vi har gjort preliminär gästlista (ca 70 gäster), börjat prata om mat (vegetarisk buffé som vi lagar själva), börjat kolla kläder (jag har hittat "min" klänning tror jag, sambon vet kläder men inte tyget till kläderna ;) ). Min syster blir min tärna och sambons barndomsvän blir best man. Min syster och hennes man blir värdpar. Vi har även bestämt ingångsmusik, utgångsmusik och bröllopsvals. Vi har även börjat diskutera upplägget för själva festen, vilka tider, i vilken ordning allt ska göras och sådant. Hur vi vill att det ska bli så att säga. Känns som att det är en rätt stor del av planeringen, att dra upp en skiss över dagen liksom. Inbjudningskort och program och sådant tänker vi mycket på men har svårt att välja EN modell och ETT "tema", det finns ju så mycket fint! Vi har iallafall pratat om att göra pärmar till inbjudningskort och festprogram av tapet, det verkar snyggt. Vi tänker skicka ut inbjudningskort efter nyår och sätter väl OSA till i början på april, så att man vet ungefär tre månader innan.

    Hallå är det Ljusterö ni har tänkt att ha er fest på? Tänkte eftersom den ligger i närheten?
  • lindus­pindus­76
    Äldre 7 Aug 23:49
    #9

    Va härligt med att ha vigseln ute! Vi ska gifta oss i Ljusterö kyrka o ha festen på bygdegården, jag längtar massvis! Var på bröllop igår i deras trädgård o det var hur mysigt som helst!

  • AA1206­02
    Äldre 8 Aug 04:47
    #10

    Hej.
    Här är en till som står brud den 7/7-12 . Datumet är perfekt som ni andra skriver samt att har man tur och får tillbaka på skatten har dessa pengar hunnit komma =). Kyrkan är bokad och mycket av planeringen är i fullgång. Festlokalen står näst på tur att boka. Layouten för inbjudningkorten är klar. Självklart gör jag dem själv då jag älskar pyssel/scrapbooking. Har bara ett problem; välja tärna. Men får väl ta mig i kragen och bestämma mig.
    Vad kul att följa flera med samma datum.

Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!