• kaju
    Äldre 6 Aug 12:55
    6268 visningar
    23 svar
    23
    6268

    Några fler som gifter sig den 26/5 2012?

    Finns det fler par som planerat att gifta sig i pingst nästa år? Hur långt har ni isåfall kommit med planeringen? Jag känner att jag rör i det mesta just nu, men kyrka, festplats, fotograf och min frisör är bokade. Klänningen är köpt!!! Jag hittade direkt en som jag föll för, men som  jag aldrig innan hade trott att jag skulle vilja ha. Så kan det bli... Hör av er, så kan vi stötta varandra i planeringen! :)

  • Svar på tråden Några fler som gifter sig den 26/5 2012?
  • citron­doft
    Äldre 7 Aug 12:02
    #1

    Hej! Jag ska också gifta mig pingst nästa år! För mig känns det som om jag också är och rör i det mesta... Nu så här sista dagen på semestern är det lite svårt med minnet och har inte stenkoll på allt som är fixat. Men vi har bokat kyrka, festlokal, prel.bokat fotograf, frisör & make up,  del av transport (då vi måste åka färja), grunden till inbjudningarna o säkert mkt mer men kommer inte på mer...

    Vad skönt att du hittat klänning! Det blir mitt nästa to-do. Vad ska ni ta tag i härnäst??

  • kaju
    Äldre 7 Aug 14:32
    #2

    Stämma av gästlistan! Vi är uppe i ca 80 pers nu och det är nästan max i vår lokal.
    Gör du inbjudningskorten själv?

  • Veroni­caFerr­eira
    Äldre 2 Sep 03:29
    #3

    hejsan,
    Vi gifter oss på Pingstafton 2012. vi började med planering nu eftersom vi förlovade oss i juli.. Förvånade blev jag att det är redan svårt att boka fotograf, de flesta jag kontaktade är redan bokade!   Men det vi redan fixade var: kyrkan och präst, festlokalen, beställt  inbjudningar, save the date och tack kort. Just nu kollar vi fotograf och musik.  Gästlistan måste vi ta tag i också..  Det är mycket som man vet redan vad man vill ha för något, men visste tar det tid att fixa.. Jag vill helst göra det mesta själva, tillsammans med min kille förstås  

  • citron­doft
    Äldre 2 Sep 21:51
    #4
    kaju skrev 2011-08-07 14:32:26 följande:

    Stämma av gästlistan! Vi är uppe i ca 80 pers nu och det är nästan max i vår lokal.
    Gör du inbjudningskorten själv?


    Oj såg ditt inlägg nu... Ja ska göra dem själv. Har kommit över väldigt billiga dubbel vikta kort med kuvert 100st för 160kr!! Så sitter nu och modellerar vad som ska stå på de olika flikarna. Ska göra som en pocketfold-kort tänkte jag. O på måndag blir det att prova klänning!! Hur går det?? Vad har hänt under augusti??
  • Theza8­3
    Äldre 19 Sep 11:47
    #5

    Hej!
    Vi gifter oss också den 26/5, vi valde datumen först, för att sedan inse att det var PingstaftonHjärta
    Hur långt har ni kommit i förberedelser mm, är det många som vet om att ni ska gifta er??

  • Pingst­brud
    Äldre 20 Sep 12:00
    #6

    här är ännu en Pingstbrud. Det är bara mina föräldrar som vet än så länge. Ville ha med mig mamma när jag köpte brudklänningen. Kyrkan är bokad, festlokal bokad, brudklänning köpt men den riktiga planeringen har inte riktigt börjat ännu.

  • Havspr­omenad
    Äldre 18 Oct 08:27
    #7

    Hej hej,
    Vi ska också gifta oss på pingstafton. Hjälp jag tycker att jag ligger efter när jag läser vart ni är i planeringsstadiet. Vi har i och för sig bokat kyrka, präst och festlokal. Vi ska inte ha så stort. Ca 30 gäster. Blir lite nervös när ni skriver att det redan är svårt att få tag i fotograf. Jag trodde vi hade ganska mycket tid kvar När ska ni skicka ut inbjudningarna? Vi tänkte göra det nu i November. Ska ni göra dem själva? Jag har alltid tänkt det men jag ska börja titta på lite idéer snart tänkte jag. ÅÅÅ va detta är roligt. Man blir ju helt besatt...

  • IdaGot­land
    Äldre 18 Oct 08:54
    #8

    Här är en 26maj-brud! Bor på Gotland. Vi har bokat kyrka och festlokal. Å fotograf blir en väldigt duktig kompis... Är ungefär så långt vi kommit än så länge. Har en väldig massa ideér i huvudet, vet inte riktigt var jag ska börja, men det blir nog bra!

  • Pingst­brud
    Äldre 18 Oct 11:57
    #9

    Vi håller just nu på med budgeten och menyn. Vi kommer att använda catering för huvudrätt men förrätten och tårtan ska vi själva, familj och kompisar göra. Till kaffet kommer vi att servera svärmors goda hallongrottor tex, vår kompis gör en jättegod tårta som vi ska ha ist för "riktig" bröllopstårta. Vi funderar på att servera västerbottensostpaj till förrätt. Både därför att jag äääälskar västerbottensost men också för att min sambo kommer från Västerbotten. :)
    Ska göra en testpaj idag för att kolla hur många bitar man får ut och hur den smakar kall. Blir omständligt att ha en varm förrätt, men enligt insatta källor ska den funka även kall. Tänkte testa servera med kräftstjärtar och pepparrotscreme.
    Gillar det rustika i att servera hemlagade saker. Sådant som vi själva gillar och sånt som är lagat med kärlek av personer vi tycker om.

  • Anneli­256
    Äldre 18 Oct 13:43
    #10

    Vi ska också gifta oss pingst. 
    Vi har båda varit gifta förrut men eftersom min m2b vigdes borgerligt så vill han ha ett riktigt kyrkbröllop. Med frack och allt vad det innebär.
    Kyrka och festlokal är bokad.
    Meny dock ej vald
    Transport klar-via goa vänner
    Fotograf- min väninna är fotograf och det är hennes bröllopspresent till oss Hjärta
    Frisör klar
    stylist klar
    klänning inköpt
    ingångsmusik klar
    tårta är nästan klar
    bröllopssvit klar.

    Frågetecken..
    gästlista
    meny
    skor
    inbjudningskort
    musik på festen.. 

    usch nu börjar jag få ångest.. trodde jag hade bra koll.. men d känns inte så nu.  Har dock hört med min tärna att hon har möhippan ganska klar för sig.. uscha mig.. känns både kul o skrämmande. Roligt att dom vill göra det för mig.. men jag får ju inget veta...Vem är det som gör sånghäftena? är det vi själv eller...så många frågetecken att räta ut. Och vissa människor har förfasat sig över att vi är ute i så god tid.. jag som är livrädd att tiden inte ska räcka till..

     

Svar på tråden Några fler som gifter sig den 26/5 2012?