• älskar­minapo­jkar
    Äldre 21 Jul 22:59
    8714 visningar
    15 svar
    15
    8714

    Presenttips & morgongåva! - personligt porslin


    Hej! Ville bara tipsa om att man kan köpa personligt porslin och ge bort i bröllopspresent via www.muggarmm.blogspot.com

    Så fina saker. Jag skrev min och min blivande mans låt (det är för oss solen går upp) på två muggar som han fick som morgongåva.
  • Svar på tråden Presenttips & morgongåva! - personligt porslin
  • Snutti­sSessa­n
    Äldre 21 Jul 23:21
    #1

    Jättefina :)

  • RiNa
    Äldre 22 Jul 00:18
    #2

    Helt perfekt ju. Hur stora ungefär är muggarna? Har du någon erfarenhet av skålarna och faten?

  • älskar­minapo­jkar
    Äldre 22 Jul 08:27
    #3

    Muggarna var lagom stora tycker jag, ca 10 cm hög kanske, har diskat dem några gånger, de ska ju tåla maskin! Fatet beställde min kompis till sin syster med deras låt och deras namn och det var hur fint som helst! Så bra ide. Skålarna vet jag inte.

  • Äldre 22 Jul 09:37
    #4

    Bra idé! Vi dricker te ihop varje morgon. Vad kostade de?

  • Äldre 22 Jul 09:38
    #5

    Hur lång var leveranstiden undrar jag också?


  • Äldre 22 Jul 09:56
    #6

    Väntar inte på svar Nu har jag beställt. Den får bli en liten morgongåva, det har länge varit ett bekymmer, bra pris också, 98:- för en mugg.


  • älskar­minapo­jkar
    Äldre 22 Jul 10:35
    #7

    Kostade 98 kr st! Ca en veckas lev tid tror jag :) vad ska du skriva på dem? :)

  • Äldre 22 Jul 10:41
    #8

    Vi har egentligen ingen "egen låt" från början, men Percy Sledges 'When a man loves a woman' har blivit lite av vår låt varefter. Så på ena koppen (som är hans) blir det: 'when a man loves' och på min kopp blir det 'a woman'.

    Så vet man vilken kopp som är vår respektive också. Tycker att det blev ganska bra och han komer att gilla texten och tycka att det är lite fyndigt tror jag. Dessutom äter vi alltid frukost på sängen på helgerna så det är lite av oss med kopparna också. Jag känner mig nöjd.


  • Äldre 22 Jul 10:42
    #9
    älskarminapojkar skrev 2011-07-22 08:27:59 följande:
    Muggarna var lagom stora tycker jag, ca 10 cm hög kanske, har diskat dem några gånger, de ska ju tåla maskin! Fatet beställde min kompis till sin syster med deras låt och deras namn och det var hur fint som helst! Så bra ide. Skålarna vet jag inte.
    Jag uppfattade på hemsidan att skålarna är lika stora som kopparna men utan handtag, men det var lite otydligt tycker jag, annars hade jag nog beställt två skålar också.
  • älskar­minapo­jkar
    Äldre 22 Jul 10:42
    #10

    Åh va fint!! Fyndigt ju ;)

  • älskar­minapo­jkar
    Äldre 22 Jul 10:44
    #11

    Du får maila och höra.. Skulle också vilja veta. Skålarna ser oxå fina ut.

  • Äldre 22 Jul 10:49
    #12

    Jag har mailat och frågat om storleken nu, men det stod att de har lite semesterledigt v. 29-30, så det kanske tar en stund innan man hör av dem.

  • Äldre 22 Jul 13:23
    #13

    Nu har jag fått svar om skålarna. Hon skrev att det passar för frukostfilen etc. och rymmer ca 5 dl, så jag beställde det också.


  • älskar­minapo­jkar
    Äldre 22 Jul 17:16
    #14

    Va kul! Du får lägga ut bild när du fått dem :)

  • Majmån­e
    Äldre 3 Mar 22:01
    #15

    Har oxå beställt därifrån, ett handgjort fat med vår låt. Väntar med spänning :))

Svar på tråden Presenttips & morgongåva! - personligt porslin