• RedHea­d
    Äldre 19 Jul 20:22
    41826 visningar
    248 svar
    248
    41826

    Midsommarafton 22:e juni 2012, nån mer? :D

    Gifter mig den 22:e juni 2012 och undrar om det är någon mer som gör det?


    Hade varit roligt att ha någon att planera, och dela tips och tricks med till Dagen D ihop med då gubben min gett mig fria händer.


    Lite tråkigt men hoppas det är fler där ute som gifter sig till nästa Midsommar :D

  • Svar på tråden Midsommarafton 22:e juni 2012, nån mer? :D
  • sandra­tobias­13
    Äldre 25 Jul 10:25
    #1

    Gifter oss midsommardagen den 23:e så nästan samma datum iaf:p har också fria händer bara han slipper ha rosa på sig:p

  • RedHea­d
    Äldre 27 Jul 19:43
    #2

    Oooh så roligt! Och grattis !


     


    Nae så känner väl min gubbe med.. ;D


    Vad har ni för temafärger'?,


     


    vi kör, brunt, grönt, blått och ivory och vinrött. Konstig blandning men de som känns bäst ju för midsommar.

  • sandra­tobias­13
    Äldre 27 Jul 22:05
    #3

    hehe karlar:P
    vi har vitt lila och silver, mina favoriter så:) ja era färger passar ju super till midsommar:)
    hur långt har ni kommit annars med planering o allt?

  • smulan­orobba­n
    Äldre 8 Aug 07:48
    #4

    Vi gifter oss den 23/6 =) Hoppas på bra väder för fina bilder och en underbar dag med familj och vänner =).
    Hur långt in i planeringen har ni kommit? har ni lagt någon budget? stort/litet?

  • sandra­tobias­13
    Äldre 8 Aug 22:36
    #5
    smulanorobban skrev 2011-08-08 07:48:59 följande:
    Vi gifter oss den 23/6 =) Hoppas på bra väder för fina bilder och en underbar dag med familj och vänner =).
    Hur långt in i planeringen har ni kommit? har ni lagt någon budget? stort/litet?
    Var gifter ni er?

    Så här långt har vi planerat gästlistan lokal och kyrka, kläderna är vi nog rätt säkra på också, iaf min brudklänning som redan är beställd:)

    Hur långt har ni kommit?:)
  • RedHea­d
    Äldre 9 Aug 12:09
    #6

    Vi är färdiga med Gästlista, Middag, kyrka, bygdegård, toastmasters, tärnor, vad det ska stå i inbjudningskorten och papper till det, Solist bokad och 4 servitriser bokade, florist har jag kontaktat med och bokat upp. Sen har jag fixat lite dekorationer till festen. Musik i kyrkan och kläder till Gubben, Har en klänning jag ska ringa om prisuppgifter på snart.


    Våran budget ligger på ca 100 000 + - 0... Ska ju göra mycket själv :P


    Ni då?


     

  • sandra­tobias­13
    Äldre 9 Aug 12:21
    #7

    solisten blev bokad idag också o fotografen med:) hon ska vara med och fota hela dagen så:)

    Vår budget ligger på 70.000 så får hoppas vi kan hålla det:)
     Vi ska ha buffé med så det blir ju lite billigare

  • RedHea­d
    Äldre 9 Aug 19:50
    #8

    Smart med Buffé, Jag ska ju göra alla mat själv förutom huvudrätten som mina servitriser kommer att tillaga.. Både förrätt och efterrätt kan göras dagen innan. Sen ska ju tårtan beställas.


    Något tips på vilka vinsorter man kan ha? eller vad man ska dricka överhuvudtaget?

  • sandra­tobias­13
    Äldre 9 Aug 21:32
    #9

    oj så duktigt:) vi tänkte göra förrätten själv också, vill gärna ha skagen toast. Vad ska ni ha för något?

    Hm det där med dricka har jag med börjat fundera på nu, tycker det är jättesvårt, och speciellt att veta hur mycket man ska köpa med:/

  • RedHea­d
    Äldre 12 Aug 15:53
    #10

    Vi ska med ha Toast Skagen till FR, och till de som är allergiska mot skaldjur eller inte gillar det får Toast med KycklingCurry Röra.


    Huvudrätten blir Stekt vildsvinsfilé med ungsbakade rotfrukter/potatis med rödvinssås


    Efterrätten blir hemmagjord vaniljpannacotta och så får man välja själv vilka bär man vill ha, Hallon/blåbär/björnbär/jordgubbar. Iom det inte är alla som vill ha allt eller om nån är allergisk.


     


    Sen tänkte jag att (de som vill) Får en Nubbe till efterrätten. Annars tänkte jag ha både rött och vitt vin till förrätt och huvudrätt. Gubben tyckte vi skulle köra till tyskland och köpa hem en massa blacktower ( ungf 30kr för en 70cl flaska) och nått billigt rött vin, man behåller ju själv det som blir över eller ger bort de resterande flaskor till de som hjälpt till med bröllopet.


    Några funderingar på vad ni vill ha för tårta? Har ingen aning om vad jag vill ha. :s

Svar på tråden Midsommarafton 22:e juni 2012, nån mer? :D