• Sannao­Andrea­s
    Äldre 30 Jun 09:43
    13089 visningar
    76 svar
    76
    13089

    Östgötabröllop 2012?

    Hej!

    Ser så många diskussioner om olika orter och län dör bröllops ska hållas, men ingen om oss här i Östergötland.

    Så nu mina vänner är det dags!
    Här kan vi prata om var, när och hur vi ska fira våran dag!
    Kom med tips om var man ska kika på klänning, vilken catering som är bäst, friskör, hudterapeut...
    You name it!

    Snälla häng på.

    Kram på er!

  • Svar på tråden Östgötabröllop 2012?
  • Äldre 30 Jun 10:10
    #1

    Gud vad skoj med brudar som bor i närheten. vart i östergötland ska ni gifta er?

  • EllieP­ellie
    Äldre 30 Jun 10:36
    #2

    Vi ska gifta oss på nyårsafton så det är inte 2012 men jag hänger gärna på ändå:)
    Känner att det börjar bli dags att kolla på klänning men har  inte gjort det än... Får väl helt enkelt boka en tid och börja prova annars kanske jag aldig hittar någon!

  • Sannao­Andrea­s
    Äldre 30 Jun 17:19
    #3

    Vi ska gifta oss i Åtvid... Gamla kyrkan och Hembygdsgården. Om man inte vill vara på en restaurang så finns det bara de platserna att vara på.

    Var ska ni gifta er?

  • Sannao­Andrea­s
    Äldre 30 Jun 17:19
    #4
    ElliePellie skrev 2011-06-30 10:36:14 följande:
    Vi ska gifta oss på nyårsafton så det är inte 2012 men jag hänger gärna på ändå:)
    Känner att det börjar bli dags att kolla på klänning men har  inte gjort det än... Får väl helt enkelt boka en tid och börja prova annars kanske jag aldig hittar någon!
    Var ska du titta någonstans?
  • Brud vår 2012
    Äldre 30 Jun 21:02
    #5

    Vi gifter oss i Kvillinge Kyrka i Åby (utanför NOrrköping), festen är i Abborreberg o cateringen blir antagligen från Östgöta kök =)
    Spännande år vi har framför oss nu Brudar!!!

  • Äldre 1 Jul 09:59
    #6
    sanna skrev 2011-06-30 17:19:07 följande:
    Vi ska gifta oss i Åtvid... Gamla kyrkan och Hembygdsgården. Om man inte vill vara på en restaurang så finns det bara de platserna att vara på.

    Var ska ni gifta er?
    Jaha, är ni från Åtvid. Både jag och min "m2b" kommer därfifrån... Vi tänkte först på Villan så jag jobbat där och sedan på folketshus och sedan den lokalen som ligger vid Alle skolan och tillslut blev det Slattefors herrgård och Landerydskyrka då vår dotter är döpt där...
  • Äldre 1 Jul 10:01
    #7
    ElliePellie skrev 2011-06-30 10:36:14 följande:
    Vi ska gifta oss på nyårsafton så det är inte 2012 men jag hänger gärna på ändå:)
    Känner att det börjar bli dags att kolla på klänning men har  inte gjort det än... Får väl helt enkelt boka en tid och börja prova annars kanske jag aldig hittar någon!
    Min klänning hänger så fint här hemma... ;) Köpte min från ebay för 700 kr och den blev perfekt... Kom efter 5 dagar med bud... Skit bra...
    Brud vår 2012 skrev 2011-06-30 21:02:07 följande:
    Vi gifter oss i Kvillinge Kyrka i Åby (utanför NOrrköping), festen är i Abborreberg o cateringen blir antagligen från Östgöta kök =)
    Spännande år vi har framför oss nu Brudar!!!
    Ja från idag kan ajg säga att vi gifter oss om mindre än ett år.. ;) 30 juni.. Hur långt har ni hunnit? ska ni pyssla mycket själva?
  • EllieP­ellie
    Äldre 1 Jul 10:43
    #8

    Tänkte faktiskt börja med Petrés i Norrköping sedan Rafaelas, kan bli en sväng till Partyworld i Linköping oxå... Vill han en enkel klänning i spets typ som den här:




    Men innan jag börja prova har jag ingen aning om vad jag vill ha egentligen. Ångestfyllt kan jag lätt säga att det är!!!

    Vi ska gifta oss i Gusum utanför Valdemarsvik och sedan blir festen i Fyrudden, nyår var ju inte helt lätt men det här känns kanonbra och troligen blir det prästen vi vill ha oxå :)

  • Brud vår 2012
    Äldre 1 Jul 15:52
    #9

    Är det Kyrkan i Gusum? Den är ju fin och jättebra storlek på =)
    Hoppas det blir en fin o vit nyår - för er skull!

  • Sannao­Andrea­s
    Äldre 1 Jul 15:54
    #10
    ElliePellie skrev 2011-07-01 10:43:29 följande:
    Tänkte faktiskt börja med Petrés i Norrköping sedan Rafaelas, kan bli en sväng till Partyworld i Linköping oxå... Vill han en enkel klänning i spets typ som den här:



    Men innan jag börja prova har jag ingen aning om vad jag vill ha egentligen. Ångestfyllt kan jag lätt säga att det är!!!

    Vi ska gifta oss i Gusum utanför Valdemarsvik och sedan blir festen i Fyrudden, nyår var ju inte helt lätt men det här känns kanonbra och troligen blir det prästen vi vill ha oxå :)


    Hoppas att ni får den prästen ni vill!
    Vi får se om vi får den turen. Nu är det bara min kille som är med i kyrkan av oss, men hade jag fortfarande varit med så hade jag gått ur nu med tanke på hur osammarbetsvilliga de är...
    Är det någon annan som haft det kruxigt med präst?

    Jag har kollat upp lite med klänningar på Eniro och ryktesvägen. Jag kom fram till att de man borde besöka är
    Lkpg
    Krinolin/Helles
    Fogenstad Konfektion/Partyworld
    Festyran

    Nkpg
    Petrés Festkläder
    Norrköpings Brud & Bal
    Ella

    Några fler tips?
    Bröllopshuset i Linköping har fått riktiga bottenbetyg och min syster tyckte inte alls att de va bra, så jag tog inte med de på listan..
Svar på tråden Östgötabröllop 2012?