• Äldre 21 Jun 09:18
    16750 visningar
    86 svar
    86
    16750

    Bildtävling: Var med och kora hetaste brudgummen

    Nu ska vi utse Bröllopstorgets hetaste brudgum. Du har chans att vinna en övernattning i romantisk miljö!

    Ta med dig din käraste och tillbringa en natt i dubbelrum, inklusive frukost, på FågelbroHus, Smådalarö Gård eller Krusenberg Herrgård! Vinnaren väljer själv resmål.



    Så här går tävlingen till:

    Ladda upp en bild på din man här i tävlingstråden. Det behöver inte vara en bröllopsbild. Vilken bild som helst går bra.

    Motivera varför just din älskling är Bröllopstorgets hetaste partner!

    Är han omtänksam, kärleksfull, en hejare på att diska eller har någon annan speciell egenskap som gör honom till en värdig vinnare?

    (Vi vet att det finns massor av riktigt heta brudar också här på Bröllopstorget. En brudtävling kommer senare, håll utkik!)

    En jury kommer att välja ut tio finalister och därefter har ni möjlighet att själva rösta fram vinnaren. Du kan lägga upp foto under vecka 25 och 26. Omröstningstråden startas vecka 27 och vinnare meddelas fredagen den 8/7. Vinstvärde cirka 2500 kronor. Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Läs mer om resmålen på http://www.sjonaramoten.se/.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 16:02
    Det här är ingen skönhetstävling. Bilden ska förmedla en känsla och du ska motivera vad som gör mannen het i dina ögon.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-23 09:32
    TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD

    Vi vill naturligtvis att ni medlemmar ska uppskatta våra tävlingar. Det är inte meningen att en tävling ska locka fram så mycket negativa åsikter och associationer. Därför har vi nu bestämt oss för att lägga ner tävlingen. Ni som har laddat upp bilder kommer att bli kontaktade för ett tröstpris.

    Nu vill vi veta. Vad vill ni ha för tävling istället? Fortsätt skriv och tipsa här i tråden. Det ska helst ingå att man laddar upp en bild.
  • Svar på tråden Bildtävling: Var med och kora hetaste brudgummen
  • Goppla­n
    Äldre 23 Jun 09:56
    #71

    Tråkigt att tävlingen är avslutad. Jag har ett förslag på en annan tävling: att ladda upp en bild som utsrålar KÄRLEK. Det finns ju tusen möjligheter där, eller hur? Och ingen behöver känna sig utestängd då alla kan hitta en bild som visar innerlig kärlek.

  • Kattpo­et
    Äldre 23 Jun 10:13
    #72

    Ja,  en bild som visas  Lycka,  Kärlek,  svensk sommar, romatik eller  blommor är  mycket bättre än  Köttstycke tävlingar.

  • Mariao­chhenr­ik03
    Äldre 23 Jun 10:30
    #73

    Skittråkigt att tävlingen är avslutad.
    Låt dom som vill vara med vara med och dom som vill gnälla kan väl få göra det? Alt hålla det för sig själva. Kan man inte se det som en kul grej i stället?



    ha ha här kommer i alla fall en bild på godbit. Enjoy
  • Kattpo­et
    Äldre 23 Jun 10:37
    #74

    Att reducera en person till endast sitt yttre, vilket ordet  het  är, är inte skoj.  Att sedan bli bedömd om  man är en normalt fungerade människa är inte skoj heller.

    Vi behöver inte mer  ytlighet i detta samhälle, vi behöver inte mer tävlingar som visar på vem som är bäst på att vara snyggast och bäst.

    Vi har nog med det.

  • Dejli
    Äldre 23 Jun 10:39
    #75

    Bra att ni tog ert förnuft tillfånga tycker jag... Jag tycker att TANKEN bakom tävlingen verkar varit god, så som jag tror att ni menade den men inte tänkte efter hur ni formulerade den, och då blev det så fel... Förutom förslagen ovan som jag gillar så har jag några förslag:

    Kanske en en bildtävling med bilder som man förknippar med den man älskar (oavsett kön) - utan att behöva visa upp föremålet i fråga om man inte vill.

    Kanske en bild med passande/rolig dikt till, lämplig att läsa upp vid en vigsel, eller som "tal" till ett annat brudpar.

  • Mariao­chhenr­ik03
    Äldre 23 Jun 10:48
    #76

    Såg inte alls detta som en ytlig tävling??? bara en kul grej? Och alla får väl göra som dom vill?
    Dessutom finns det nog kvinnor som tycker om att diska, städa, tvätta, stryka, ta hand om barnen, handla, dammsuga, skura mm i mitt förhållande är det så, och då blir jag givetvis glad när min sambo hjälper mig med det, eftersom jag kanske inte räknat med det? Särskilt som han jobbar mer än heltid, och jag har möjligheten att vara hemma mer.

    Det är ju tydligen helt ok att vara med i tävlingar det gäller söta bilder på barn, mm i vissa föräldratidningar, antar att det också måste kallas ytligt?

    Nä låt folk göra som dom vill!

  • baby freeze
    Äldre 23 Jun 12:10
    #77

    Jag hade gärna sett nåt kreativt och som handlar om sånt vi ofta diskuterar:

    Snyggaste dukningen
    Inbjudningskort
    Bästa pysselidén
    Bästa sätt att använda 50 knoppalakan efter bröllopet...

  • MrsT20­11
    Äldre 23 Jun 12:10
    #78

    Redaktionen, diskussionerna här på BT handlar till stor del om hur man sparar tid och pengar när man planerar detta megaprojekt som kallas bröllop. (Ja jag vet att det finns folk som bara knallar ner till rådhuset, men denna grupp hänger oftast inte här.)

    Alltså vore det toppen med en tävling där man ska ge "bästa budgettips", "bästa tidsbesparande åtgärd", "bästa tips-från-oss-som-är-gifta" eller liknande så att alla som läser bidragen kan få ut tips och erfarenheter från de som tävlar. Det blir könsneutralt, kreativt och alldeles underbart. 

  • Kattpo­et
    Äldre 23 Jun 13:11
    #79
    Mariaochhenrik03, det nog mera det att   bilden på  mannen som  någon som endast kan jobba och inte kan ta hand om hemmet är  förlegad.

    Att diska gör ingen till en perfekt partner, det krävs mer än så.
  • Dejli
    Äldre 23 Jun 15:21
    #80
    Mariaochhenrik03 skrev 2011-06-23 10:48:55 följande:
    Såg inte alls detta som en ytlig tävling??? bara en kul grej? Och alla får väl göra som dom vill?
    Dessutom finns det nog kvinnor som tycker om att diska, städa, tvätta, stryka, ta hand om barnen, handla, dammsuga, skura mm i mitt förhållande är det så, och då blir jag givetvis glad när min sambo hjälper mig med det, eftersom jag kanske inte räknat med det? Särskilt som han jobbar mer än heltid, och jag har möjligheten att vara hemma mer.

    Det är ju tydligen helt ok att vara med i tävlingar det gäller söta bilder på barn, mm i vissa föräldratidningar, antar att det också måste kallas ytligt?

    Nä låt folk göra som dom vill!
    Ja, är det inte fantastiskt att det i 9 fall av 10 är kvinnorna som tycker om det. Och männen tycker om att jobba mycket och komma hem till ett dukat bord? Och sen är sååå duktiga när de ägnar lite tid åt sina barn och sin fru.

    Jag anser absolut att det finns skillnader mellan män och kvinnor. Det handlar inte om att allt ska vara millimeterrättvist. Det är väl t o m bevisat att män "ser" saker på ett annat sätt (dvs inte alltid uppfattar röra på samma sätt som de flesta kvinnor). Män är inte skapta att föda barn, och det kan säkert vara så att kvinnor har andra inbyggda instinkter som gör att de reagerar kring barn på andra sätt.

    Men människor är tänkande varelser som kan tänka i dåtid, nutid och framtid. Därför blir jag så trött varje gång en kvinna använder sådana argument... särskilt som de sällan säkrar upp sin egna framtid OM något händer. Man har varit hemma med barnen, skött huset oavlönat i många år, förlorat i egen arbetstid och arbetslivserfarenhet. Man har färre kontakter och man tappar mycket kunskap från den utbildning man eventuellt har. Sen om man tröttnar på sitt liv, eller om mannen gör det, då sitter man där och är inte särskilt eftertraktad på arbetsmarknaden och inte en krona att ta av på ålderns höst - för de pengarna sparade ju mannen på SITT pensionskonto...

    Självklart har man rätt att leva det liv man vill, och jag nedvärderar ingen som väljer att vara hemma med sin familj - det är väl det viktigaste jobbet i livet man har, att ge sina barn en bra grund att stå på. Men se då till att du får en del av mannens lön som är din egen att pensionsspara, så du har samma förutsättningar till en schysst ålderdom om något händer som man inte tänkt sig.

    Det händer fler än man tror. Kan ge flera exempel från senaste tiden i min bekantskapskrets där männen, med bra karriärer och ännu bättre löner, dragit efter 25-30 års äktenskap, och vips så visar det sig att kontona inte varit gemensamma utan stått på honom (även om frun haft kort kopplade dit) så innan skilsmässan gått igenom så har de haft fritt förfogande över kontona och lite snyggt över tid flyttat alla pengar till ställen där hon inte kommit åt.

    Själv hade jag aldrig stått ut med en man som lämnade hemmet åt mig, och som hellre ägnade sig åt karriären. Min karl har en bra karriär och en riktigt bra lön. Själv har jag inte den tävlingsinstinkten som krävs för att slå sig fram som han gjort. Men jag har ett jobb jag trivs med, och jobbar lika många timmar som han gör. Jag tänker då inte ställa mig och ta hand om tvätten när jag kommer hem, medan han kollar på fotbollen bara för att han drar in mer pengar till hushållet... min tid hemma är lika mycket värd som hans, även om han hans arbetstimmar ger bättre betalt.
  • Äldre 23 Jun 16:10
    #81

    Tack för alla bra förslag.

    Här är nya tävlingen:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-94/m4010330.html

  • Aniara­4
    Äldre 2 Jul 11:39
    #82
    Redaktör Kristin skrev 2011-06-23 09:32:19 följande:
    Ni som har laddat upp bilder kommer att bli kontaktade för ett tröstpris.
    När då?
  • Aniara­4
    Äldre 15 Jul 18:21
    #83
    Redaktör Kristin skrev 2011-06-23 09:32:19 följande:
    Ni som har laddat upp bilder kommer att bli kontaktade för ett tröstpris.
    Väntar fortfarande...
  • Goppla­n
    Äldre 17 Jul 08:29
    #84
    Aniara4 skrev 2011-07-15 18:21:50 följande:
    Väntar fortfarande...
    Jag fick mitt tröstpris för ett par veckor sedan. En tygfrisbee och ett läppbalsam.
  • Aniara­4
    Äldre 17 Jul 10:06
    #85
    Gopplan skrev 2011-07-17 08:29:48 följande:
    Jag fick mitt tröstpris för ett par veckor sedan. En tygfrisbee och ett läppbalsam.
    Ok, inte så mycket att vänta på då med andra ord!
  • Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 17 Jul 10:50
    #86

    haha....går ju bara att skratta åt detta. Kul att BT fixar en tävling, tråkigt att så många klankar ner på den. Se det som en kul grej istället!

Svar på tråden Bildtävling: Var med och kora hetaste brudgummen