• Maria och Toni
    Äldre 19 Jun 11:44
    5632 visningar
    22 svar
    22
    5632

    November 2011♥

    Finns det fler brudar som planerar bröllop i November 2011? Hur långt har ni kommit och är ni sugna på att byta lite idéer och inspiration? Glad

  • Svar på tråden November 2011♥
  • petite­moi
    Äldre 2 Jul 09:12
    #11

    wow vilken kyrka, den ser ju helt otrolig ut. Blir nog jätte bra.
    Superfin ring du hade hittat, är det den som det blir eller? Liknar lite på en som jag tittade på på malmö mässan i vintras från stars of diamonds http://www.starofdiamonds.com/index.php?page=product&artnr=DianaP 
    det är länken.
    Vet dock inte om jag vågar beställa från dem, de har ingen faktisk butik utan åker rundor på mässor och om man vill träffa dem så bestämmer man möte på en plats och diskuterar vilken ring man vill ha osv. Nu kanske jag låter lite väl skeptisk.. men man vill ju helst att det är bra material dem använder:/ sen är den ju kanske i dyraste laget också haha men drömma kan man ju:P

    Vad gäller osa hade vi tänkt att bara sätta oss själva men så är min kille norsk och hans familj och vänner bor i norge så hans mamma trodde det var enklare att deras nr stod med också, och det har hon iofs. rätt i då alla hans mostrara och fastrar och morbröder osv. antagligen kommer ringa hans föräldrar och osa oavsett då det är lite av traditionen där så vi satte våra nr och hans föräldrars.
    Hade dock helst bara velat ha våra för jag är rätt att dem kommer vimsa till det och kanske inte komma ihåg vem som egentligen har ringt haha:)

    Vi har fixat en bröllopshemsida där jag bl.a. skrev att folk måste berätta om allergier och liknande inför maten men jag har inte funderat på hur dem skall säga det till oss, tänkte nog bara att dem ringer isåfall men det är sant som du säger att man kanske borde ordna upp lite system på det:S det är mycket man inte har hunnit tänka på, det är därför det är bra o va här inne haha, tack för tipset!

    Vad kul med sången:D det passar ju med namn och det hela :) tycker det är viktigt att man gör bröllopet till sitt eget, musiken spelar en stor roll där:)

  • Maria och Toni
    Äldre 5 Jul 16:44
    #12

    Ja kyrkan är verkligen jättefin med alla målningar och kristallkronor! :) Hoppas att jag får fylla den med ljus så vi får till det där mysiga ljuset.

    Ringen jag har på min profilsida är jag sugen på och troligvis blir det den. Jag har varit in och provat ringar ett par gånger men har lite svårt att bestämma mig. Anledningen är att vigselringen ska se bra ut ihop med min förlovningsring. Förlovningesringen är slät, 4 mm bred och har välvda kanter. Ett tag var vi inne på att vi skulle smälta ner våra förlovningsringar och skapa en ny vigselring till M2B. Denna skulle då vara ca 8mm och det skulle kosta ca 2000:- och ta ca 3 veckor att göra. Hur har du/ni tänkt? en eller två ringar?

    Såg precis bilden på din drömring! Den var ju SUPERLÄCKER! men som du säger priset är ju lite högt. När det kommer till att handla ringar hos företag som inte har någon butik eller på mässa så har jag ingen egen erfarenhet men skulle råda dig till att vara lite försiktig. Klart man ska vara lite skeptisk det är ju trots allt stora summor pengar vi talar om när man köper ring. Vad spännande att gå på bröllopsmässa! Själv så har jag bara varit på en liten lokal mässa förra året.

    När det handlar om osningen så tänker jag lite grann som du. Visst är man rädd att andra ska virra till det, därför satte vi oss själva som ansvariga där. Samtidigt kan det ju vara bra att lägga över lite ansvar och uppgifter på andra eftersom det är mycket som ska fixas inför den stora dagen. Därför kan det ju vara bra med listor tänkte jag, för att få lite mer koll och ordning. Kanske kan ni kopiera upp en lista till svärföräldrarna också så blir det lite lättare för dem att hålla koll också. Dessa kan man ju kopiera upp och ge till köks- och serveringspersonal för att underlätta.

    Jag tänker mig en lista med tre kolumner.

    Namn:                                  Specialmat:                            Alkoholfritt:

    Jag tänkte att man skriver i namnet på de som kommer i första kolumnen. I den andra så fyller man i om den personen har något önskemål på special mat utifrån allergi eller religion. T.e.x. Allergi - fisk, skaldjur alt. religion - griskött. I den andra sätter man ett kryss om personen önskar alkoholfri dryck under kvällen

    Vad kul med en egen bröllopssida, det kanske vi kunde fixa också :) Skulle vara kul men vet inte riktigt om jag har den tiden. :/ Fullt upp med lillpluttan här hemma om dagarna.

    Nu har jag kommit på hur man gör med spotifylistan man högerklickar bara på listan, kopierar och klistar in. Skulle var kul och se höra hur ni har tänkt. :D

    kram

  • Maria och Toni
    Äldre 8 Jul 16:13
    #13

    :) Här händer det grejer! Nu har vi äntligen skickat iväg inbjudningarna. Var inte riktigt nöjd med dem innan men nu så. Bilder finns i mitt bildgalleri. :D Har även fixat till Osningslistan så nu är det bara att vänta på att svaren trillar in.

    Dessutom har jag lyckats få en bild på tärnklänningen. Klänningen är mörklila och jag har tänkt mig mörkt röda rosor till. Bild finns i bildgalleriet.

    Har varit på jakt efter slipsar också och har hittat ett par på Dressman som jag tror kan passa. Förövrigt har de kampanj där nu köp tre betala för två i hela butiken. Specialpris på slipsar också, 2 för 199:-! Tipseli tips! 

    Just nu håller vi på att planera semestern, lägger upp rutt, bokar hotell mm. Dessutom försöker jag planera inför Amandas 1 års kalas. Känner mig stressad till tusen och längtar nu efter en välbehövlig semester.
    Hur går det för er andra? Tar ni en paus i bröllopsbestyren under semestern?

  • petite­moi
    Äldre 14 Jul 08:58
    #14

    Hej hej!
    Förlåt att jag inte har svarat, har inte varit så aktiv här inne dem sista dagarna, bara läst inläggen och jobbat för resten.
    Så skönt att inbjudningarna kommit iväg, jag skicade faktiskt iväg mina igår, et var de som skulle gå helt till norge, de flesta här hemma kommer nog delas ut personligen:)
    Dina var superfina, fint med spets på:)
    Jag har ingen bild själv på mina men, såg att en kompis till mig lade ut vårt inbjudningskort på sin blogg, här är länken om du vill se det: http://aronssonsandra.blogg.se/category/sandras-plus.html

    Vad det gäller ringar så kommer jag ha två men min kille kommer bara ha förlovningsringen, den är dock ganska bred så där har han gott om plats att skriva in vigsel datumet också:.

    Jag tror det blir jättebra med det mörk lila och mörkröda blommorna till, så länge blommorna är riktigt röda och inte går mot rosa så blir det fint:)

    Försökte kopiera spotifylistan men det funkar inte, hur menar du, jag högerklickar på själva listan i vänstra kolumnen men om jag då tar copy och klistrar in det här så står det bara namnet på min lista men den går inte o klicka på:/ jag måste va grymt otekniskt. Funkar det när du gör det?

    På lördag ska jag och ett tjejgäng äntligen till köpenhamn o hämta klänningen, igår drömde jag mardröm att jag kom försent och att jag inte kom till att få min klänning hahaha..

    Har funderat på om man skalll ha en liten ask stående vid bordet till gesterna med en liten present i, funderar på att göra söta små macarons och lägga i, ska ni ha någon sådant?

  • Maria och Toni
    Äldre 27 Jul 10:32
    #15

    Hej!

    Ja här har det varit fullt upp också :) Det är skönt med lite egen tid nu så man får surfa runt lite. Hur gick det nu i Danmark och med klänningen? Har du fått hem den och blev det någon mer brudshopping? *nyfiken* Vi var ju som sagt också iväg till Danmark en sväng. Jag tittade in på Lillys rea och där fanns mycket fina grejer men jag köpte inget :P Ångrar mig nästan lite nu faktiskt. Funderar på att åka till Stockholm imorgon och bridaloutlet, kanske kan man göra nått fynd. Annars är det skönt och komma iväg bara för lite egoshopping. :)

    Vad fina de var era inbjudningar och vilken rolig idé! Älskar svartvita fotografier. Ni såg riktigt söta ut ihop. hihihi. Vi överlämnade också några av våra inbjudningar men de flesta skickade vi iväg. :)

    Ska försöka klistra in vår spellista (den är dock inte färdig än). Får se om det lyckas. ;)

    Vi har också funderat på små askar med något gott i till gästerna. Har inte bestämt mig än om jag ska tillverka dem själv eller inte (askarna). Vill du ha tips och inspiration till macrons ska du ta en titt på den här killens sida! Brukar surfa runt på lite recept och inredningsbloggar när jag får chansen.
    http://bakemyday.se/

    Hur långt har ni kommit annars med alla bröllopsbestyr? Själv så ska jag ringa runt lite idag till fotografen bla.

  • Maria och Toni
    Äldre 27 Jul 10:40
    #16

    Nehepp kunde inte heller ladda upp spellistan. Får fråga T när han kommer hem. ;) Ja jag säger då det, teknikens under!

  • ewaulr­ica
    Äldre 13 Aug 13:05
    #17

    En till november brud här, vårt datum är 11-11-19 :) vi ska gifta oss borgeligt i Stockholms Stadshus och sedan ha en middag hemma hos oss för familjen :)

    klänning är beställd, ringen är köpt och jag håller på för fullt med inbjudningarna :)

  • Future Mrs S
    Äldre 13 Aug 13:44
    #18

    vi gifter oss 11-11-11 :D I can't wait!
    mycket klart men mycket kvar att planera/fixa.. börjar liksom dra ihop sig nu ;D 

  • Maria och Toni
    Äldre 9 Sep 19:55
    #19
    ewaulrica skrev 2011-08-13 13:05:45 följande:
    En till november brud här, vårt datum är 11-11-19 :) vi ska gifta oss borgeligt i Stockholms Stadshus och sedan ha en middag hemma hos oss för familjen :)

    klänning är beställd, ringen är köpt och jag håller på för fullt med inbjudningarna :)
    Hej!
    Vad kul att vi är fler som gifter oss denna dag!  Dagen D närmar sig med stormsteg nu känns det som. :D Pirrar lite i magen när jag tänker på det. :)

    Här skrider planeringsarbetet framåt men det är ändå lite kvar att fixa.
    Transport och fotograf-Varför ska allt vara så dyrt!?
    Tröstar mig med att ringen ska hämtas på måndag! I CAN´T WAIT!!!! :D

    Har hunnit varit på provuppsättning och sminkning också. Kändes lyxigt att bli lite ompysslad.
    Nu väntar jag med spänning på möhippan :) undrar vad de har hittat på..hihihi.

    Tips! Klickade hem khom loy lyktor på tradera i somras. Tänkte det kunde bli ett fint inslag tillsammans med vickningen. Om ni tjejer har något bra tips på extra långa tomtebloss så tipsa gärna.
    Och skor till festen måste jag hitta, kanske i mörk lila eftersom det är en av våra färger. Tips?
    Gärna en sko med inte för hög klack.

    :)
  • Maria och Toni
    Äldre 9 Sep 19:58
    #20
    Future Mrs S skrev 2011-08-13 13:44:17 följande:
    vi gifter oss 11-11-11 :D I can't wait!
    mycket klart men mycket kvar att planera/fixa.. börjar liksom dra ihop sig nu ;D 
    Ja nu är det inte alls långt kvar! :D Längtar tills jag blir fru. Läckert datum by the way. ;)
  • fabbis­63
    Äldre 10 Sep 10:23
    #21
    Future Mrs S skrev 2011-08-13 13:44:17 följande:
    vi gifter oss 11-11-11 :D I can't wait!
    mycket klart men mycket kvar att planera/fixa.. börjar liksom dra ihop sig nu ;D
    Hej! Vi gifter oss också den 11-11-11 klockan 11:11 och i morgon så är det ju precis två månader kvar :))
  • Maria och Toni
    Äldre 15 Sep 20:35
    #22

    Det verkar som om den här tråden har stannat av.
    Inget kul att sitta här och skriva till sig själv så jag ger upp det här med Bröllopstorget.
    Önskar er alla all kärlek och lycka till i framtiden.

Svar på tråden November 2011♥