• Brud vår 2012
    Äldre 17 Jun 09:04
    9855 visningar
    9 svar
    9
    9855

    bröllopsförsäkring

    Hej Hopp!

    Undrar om det är någon som tänker täckna en Bröllopsförsäkring (om täcker utifall brudparet blir sjuka eller av någon annan anledning inte kan ha bröllopet som plannerat)?

    För mig känns det bara som om det är ett sätt för Försäkringsbolagen att tjäna pengar... Hur tänker ni runt detta, har Ni över huvud taget reflekterat över om ni ska teckna eller inte?

    Jag tror vi hoppar den, även om det är mycket pengar man lägger ut för en perfekt bröllopsdag - men antar att jag aldrig kommer bli för sjuk för att inte kunna gifta mig ;)

  • Svar på tråden bröllopsförsäkring
  • Äldre 17 Jun 11:20
    #1

    Jag visste inte ens att man kunde teckna en försäkring för bröllopet Förvånad

    Det kan nog vara en bra idé om man lägger ut stora pengar på sitt bröllop. För det kan ju hända att man är med om en olycka eller liknande eller får lov att åka in och operera bort blindtarmen eller vad som helst liksom.

    Skulle jag bryta benet dagen innan så skulle jag hoppa in på kryckor i kyrkan, men om jag snubblar och bryter benet samma dag som bröllopet så är det väl inte så mycket att göra liksom...  

  • pimory
    Äldre 17 Jun 16:39
    #2

    hm borde inte hemförsäkringen täcka?

  • Brud vår 2012
    Äldre 17 Jun 18:27
    #3

    har inte kollat upp det så noga, alltså vad som täcker vad. Säkert så täcker hemförsäkringen det!


    Tror nog fortfarande att de bara är ute efter att tjäna extra pengar och får oss att oroa oss i onödan... Men givetvis kan det nog vara värt att kolla upp det!

  • Äldre 17 Jun 19:57
    #4

    Hemförsäkringen har i de flesta fall inget skydd som täcker sådant. Däremot tyckte jag att den bröllopsförsäkring jag såg var väldigt dyrt för risken bolaget fick stå. 

  • Fröken 25
    Äldre 26 Jun 10:09
    #5

    Vi har tecknat en bröllopsförsäkring hos Solid. Det blev ganska dyrt, men vi tänkte att det kan vara värt det om olyckan är framme och man måste ställa in. Dock är det kanske inte nödvändigt att teckna en försäkring som täcker hela bröllopets kostnad, eftersom man kan använda vissa grejer igen. Försäkringen behöver ju inte heller nödvändigtvis täcka resan eftersom man har ett ganska bra skydd om man betalat med Visakort och genom hemförsäkringen.

  • Brud vår 2012
    Äldre 26 Jun 23:21
    #6

    läste i någon tidning att denna försäkring även täcker om det är dålig väder o egentligen allt o inte bara sjukdom som kan göra att inte planerna blir som man blir

  • Flodis Hjärta­t
    Äldre 28 Jun 23:04
    #7

    Men man ställer väl inte in bara för att det regnar och får pengarn tillbaka. verkar dumt. varför gifter man sig liksom.
    En sak är ju om man blir riktigt sjuk eller är med om ngn olycka.

    Men vi hoppar det!

  • Äldre 4 Nov 10:58
    #8

    Har dunderat på det här med bröllopsförsäkring. Någon som har haft nytta av det? Någon som har lite tankar om i fall man ska teckna en eller inte. Och någon som vet vart man kan teckna. Brollopsforsakring.se fanns inte just nu stod det på deras hemsida, så tips på något annat företga?

  • Äldre 6 Nov 22:02
    #9

    Någon som har någon erfarenhet av bröllopsförsäkringar?

Svar på tråden bröllopsförsäkring