• sofi 88
    Äldre 5 Jun 18:16
    6026 visningar
    18 svar
    18
    6026

    Vilket namn ska vi välja?!

    Ja, det är ju över ett år kvar till den stora dagen men vi har ett litet problem, vi kan inte bestämma oss för vilket namn vi ska ta. M2b heter Marcus och jag Sofi. Skulle vara enormt tacksam för lite hjälp genom denna lilla omröstningenSkrattande

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket namn ska vi välja?!
  • Äldre 5 Jun 20:25
    #1

    Jag röstade på Thorell. Tycker det är finast av de namnen i listan Glad

  • Sadae
    Äldre 5 Jun 21:02
    #2

    Vad intressant att de flesta har röstat på Thorell, kan det vara för att det låter mest svenskt och därmed välbekant?

    Jag röstade på Sulasalmi.

  • Äldre 5 Jun 21:10
    #3
    Sadae skrev 2011-06-05 21:02:57 följande:
    Vad intressant att de flesta har röstat på Thorell, kan det vara för att det låter mest svenskt och därmed välbekant?

    Jag röstade på Sulasalmi.
    Tror inte det har med saken att göra, men jag kanske bara talar för mig själv.... :)
  • Äldre 5 Jun 21:13
    #4

    Jag röstade också på Thorell, tyckte det var det finaste :)

  • Blivan­de fru Swärdh
    Äldre 5 Jun 22:18
    #5

    Röstade också på Thorell. Hade en jätte otrevlig kollega förut som hette Fischer i efternamn så det namnet är bara obehagligt för mig. :-P

  • Emblas Mamma
    Äldre 6 Jun 07:13
    #6

    Jag röstade med på Thorell - förnamnen passade riktigt bra till det! :)


  • Marie8­0
    Äldre 6 Jun 09:26
    #7

    fischer röstade jag, låter lite amerikanskt och spännande enligt mig :D

  • Pinkgr­ape
    Äldre 6 Jun 10:34
    #8

    Jag röstade på "Annat", då jag inte tyckte att något av namnet klingade speciellt bra.


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • sofi 88
    Äldre 6 Jun 11:04
    #9

    Spännande att få fram lite resultat på vilka utav namnen som är mest populära. Bland våra bekanta ser resultatet lite annorlunda ut faktiskt, smaken är ju som baken. Annat kommer det dock inte bli eftersom vi båda är lite anti att skapa något nytt och eget, känns roligare att ta ett namn som varit med några generationer. M2b är helt inne på att ta namnet som vinner omröstningen sen, haha :D

  • sofi 88
    Äldre 7 Jun 07:29
    #10

    *Puffar*

  • Äldre 7 Jun 11:03
    #11

    Min röst föll på Fischer eftersom jag tycker det är himla praktiskt med mer internationella namn. Annars föredrar jag både Sulasalmi & Salonen framför Thorell. Finns det förresten inte någon kändis som heter Sophie Fischer eller något sådant? Det låter bekant nu när jag tänker på det... :)

  • Äldre 7 Jun 11:05
    #12

    ( aha! här har vi det! :D www.imdb.com/character/ch0013452/ )

  • Dejli
    Äldre 7 Jun 11:14
    #13

    Jag röstade på Thorell men tycker att Fischer är helt okej också... Jag är personligen inget stort fan av de flesta finska efternamn, jag tycker de låter så "hårda" när man uttalar dem, eller vad man ska säga. Inget fel på att ha ett finskt namn eller ursprung, jag tycker bara att de inte ligger så bra i munnen (vilket gäller många svenska och andra utländska efternamn också för den delen).

    Sulasalmi var annars ganska "mjukt" (antar att det också är finskt?) men jag läste Salami först, och det kanske inte är så smickrande...

  • sofi 88
    Äldre 7 Jun 11:16
    #14
    niamh skrev 2011-06-07 11:03:45 följande:
    Min röst föll på Fischer eftersom jag tycker det är himla praktiskt med mer internationella namn. Annars föredrar jag både Sulasalmi & Salonen framför Thorell. Finns det förresten inte någon kändis som heter Sophie Fischer eller något sådant? Det låter bekant nu när jag tänker på det... :)
    Haha, vad skoj, det är mitt namn för tillfället men jag hade ingen aning om att det fanns någon sån kändis :D
  • sofi 88
    Äldre 7 Jun 11:17
    #15
    Dejli skrev 2011-06-07 11:14:31 följande:
    Jag röstade på Thorell men tycker att Fischer är helt okej också... Jag är personligen inget stort fan av de flesta finska efternamn, jag tycker de låter så "hårda" när man uttalar dem, eller vad man ska säga. Inget fel på att ha ett finskt namn eller ursprung, jag tycker bara att de inte ligger så bra i munnen (vilket gäller många svenska och andra utländska efternamn också för den delen).

    Sulasalmi var annars ganska "mjukt" (antar att det också är finskt?) men jag läste Salami först, och det kanske inte är så smickrande...
    Min kusin tycker med det låter som salami :D Så hon hejar inte på det namnet kan jag säga. M2b har finsk släkt, därav finska namn men det känns inte riktigt "vi".
  • Sandri­na
    Äldre 7 Jun 12:25
    #16

    Jag tycker alla namn är fina, men skulle vara kul att höra bakgrunden till dom eftersom det är 4 namn. Är det släktnamn eller har ni båda dubbelnamn!? :)

  • sofi 88
    Äldre 7 Jun 12:59
    #17
    Sandrina skrev 2011-06-07 12:25:18 följande:
    Jag tycker alla namn är fina, men skulle vara kul att höra bakgrunden till dom eftersom det är 4 namn. Är det släktnamn eller har ni båda dubbelnamn!? :)
    Jag heter Fischer och m2b Thorell, de andra namnen är släktnamn som vi har funderat på. Men vi har väl iprincip bestämt att det antingen blir hans namn eller mitt.
  • sofi 88
    Äldre 29 Jul 19:53
    #18

    Tack alla brudar som hjälpt till i omröstningen. M2b blev väldigt nöjd eftersom detta betyder att jag kommer ta hans efternamn :) Insåg dessutom efter att jag gjort nytt pass att jag måste byta efternamn för att få nytt pass nästa år med eftersom passfotot blev fruktansvärt, klarar helt enkelt inte av att leva med det fotot i flera år! Skrattande

Svar på tråden Vilket namn ska vi välja?!