• 120530
    Äldre 31 May 08:46
    292956 visningar
    1548 svar
    1548
    292956

    Vinterbrudar - 2012

    Tänkte starta en tråd för oss som planerar vinterbröllop 2012 och som just nu har en bit kvar till den stora dagen! Tanken är att vi skall kunna följas åt i planeringen och hjälpa varandra med tips och råd.

    Vi kan väll börja med en kort presentation av våra bröllop:
    Datum: 25.02.2012
    Antal gäster: ca 30 st
    Typ av vigsel: Borglig
    Gifter oss i: Halmstad

    Ska bli roligt att se hur många vi är!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-23 18:20

    Lista med datum:
    Selma: 31.12.2011
    Iia: 07.01.2012
    Evelinas: 07.01.2012
    Januaribruden: 14.01.2012
    Januaribrud: 21.01.2012
    pärlan: 28.01.2012
    Mahy: ?.02.2012
    RiNa: 04.02.2012
    Red: 25.02.2012
    Annixa: 25.02.2012
    malin martin: 25.02.2012
    Dannis82:25.02.2012
    JennyL: 10.03.2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-09 07:18
    tessie01 25.12.2012
    misscharlotte: 30.12.2011
    Selma: 31.12.2011
    Iia: 07.01.2012
    Evelinas: 07.01.2012
    Januaribruden: 14.01.2012
    Januaribrud: 21.01.2012
    pärlan: 28.01.2012
    RiNa: 04.02.2012
    Mahy: 11.02.2012
    Red: 25.02.2012
    Annixa: 25.02.2012
    malin martin: 25.02.2012
    Dannis82:25.02.2012
    JennyL: 10.03.2012

  • Svar på tråden Vinterbrudar - 2012
  • Börmen
    Äldre 28 Jun 22:50
    #21

    Hej! Vi har också tänkt gifta oss i vinter. Utomhus. I norra Norrland. Dessutom är vi båda studenter så det lär bli en utmaning. Jättekul att höra om vad ni andra planerat! Emma F - vad har du beställt för jacka /bolero. Jag har verkligen ingen aning om vad jag ska ha på mig. Kom gärna med tips! kram

  • 120530
    Äldre 29 Jun 08:03
    #22
    Börmen skrev 2011-06-28 22:50:33 följande:
    Hej! Vi har också tänkt gifta oss i vinter. Utomhus. I norra Norrland. Dessutom är vi båda studenter så det lär bli en utmaning. Jättekul att höra om vad ni andra planerat! Emma F - vad har du beställt för jacka /bolero. Jag har verkligen ingen aning om vad jag ska ha på mig. Kom gärna med tips! kram
    Kul med en vinterbrud till! Vlket datum har ni?

    Du kan se min jacka och bolero i mitt bildgalleri, jag köpte dem ifrån lightinabox.com i Kina. Fungerade smidigt och jag är jättenöjd med dem.
  • Börmen
    Äldre 1 Jul 11:01
    #23
    Emma F skrev 2011-06-29 08:03:31 följande:
    Kul med en vinterbrud till! Vlket datum har ni?

    Du kan se min jacka och bolero i mitt bildgalleri, jag köpte dem ifrån lightinabox.com i Kina. Fungerade smidigt och jag är jättenöjd med dem.
    Ja, det ska verkligen bli jätteroligt! Men det känns oerhört stressigt just nu. Vi har precis förlovat oss så vi har åtta månader på oss att fixa ALLT. Datum har vi inte riktigt bestämt. Men vi vill ha mitt i smällkalla vintern under stjärnorna, så jag skulle tro att det blir i mitten av februari någon gång. Hittills har vi bara börjat skissa på planen och tagit fram en preliminär gästlista. Familjen verkar dock villiga att hjälpa till så jag hoppas jag ska slippa stressa sönder mig i höst.

    Vad roligt att de passade bra! Jag funderar också på att göra en kinabeställning. Men jag skulle nog vilja ha någon längre vinterkappa i vitt. Måste kika runt lite och se vad som finns. Himmel! Man kan verkligen knarka den här sidan, här finns ju allt!

    Hur börjar det kännas för er andra, som jag antar kommit mycket längre i planeringen?
  • 120530
    Äldre 1 Jul 11:46
    #24
    Börmen skrev 2011-07-01 11:01:17 följande:
    Ja, det ska verkligen bli jätteroligt! Men det känns oerhört stressigt just nu. Vi har precis förlovat oss så vi har åtta månader på oss att fixa ALLT. Datum har vi inte riktigt bestämt. Men vi vill ha mitt i smällkalla vintern under stjärnorna, så jag skulle tro att det blir i mitten av februari någon gång. Hittills har vi bara börjat skissa på planen och tagit fram en preliminär gästlista. Familjen verkar dock villiga att hjälpa till så jag hoppas jag ska slippa stressa sönder mig i höst.

    Vad roligt att de passade bra! Jag funderar också på att göra en kinabeställning. Men jag skulle nog vilja ha någon längre vinterkappa i vitt. Måste kika runt lite och se vad som finns. Himmel! Man kan verkligen knarka den här sidan, här finns ju allt!

    Hur börjar det kännas för er andra, som jag antar kommit mycket längre i planeringen?
    Jag tycker det går framåt lite i ryck Skrattande Först var de väldigt mycket när vi åkte runt och tittade på lokler och pratade med resebyråer. Det var nämligen resan som fick bestämma datumet för oss. Sedan kom nästa ryck när jag tittade på klänningar och beställde jackorna. Nu har vi precis bokat fotograf och insett att vi måste prata med lokalen igen för att kunna spika tider lite mer. Save the date korten har presic kommit och skall adresseras innan de skickas ut!

    Sedan kommer jag ägna sommaren åt "småsakerna" som skor, smycken och underkläder. Sedan gör vi ett ryck i höst med meny, inbjudningskort, musik mm. Ååå vad roligt det är att planera bröllop!
  • Börmen
    Äldre 4 Jul 19:11
    #25

    Tjohoo! Nu har vi bestämt datum och bokat präst (en nära släkting). Jag kan inte riktigt fatta att det är verkligt. Jag börjar få en klarare bild av hur allt kommer att gå till. Vi gifter oss den 18:e februari 2012 i Skellefteåtrakten. Inga lokaler är bestämda än, men vi har flera olika förslag vi ska kolla in.

    Ibland blir jag så uppstressad över allt som ska fixas och klaffa. Jag sitter uppe tills typ två på natten och kollar dekorationer och håruppsättningar. Det är som om jag får för mig att vigseln är redan imorgon. Det skulle vara så skönt att få pränta ner allt som ska göras, när det måste göras och vem som ska göra det. Sedan ska detta förankras med alla inblandade och all inhandling måste ske. Efter det BORDE jag kunna luta mig tillbaka och pusta ut.

    Det värsta av allt är att jag glömmer bort hur ROLIGT jag tycker det är att planera. När jag går in i denna tråd påminner ni mig! TACK!

  • 120530
    Äldre 7 Jul 15:40
    #26

    Planeringsuppdatering!

    Nu är save-the-date korten skickade Glad Kändes på något sätt officiellt och stort.
    Min bolero och jacka jag beställde har kommit och var jättefina!
    Vi har bokat fotograf
    Vi har varit och träffat de som driver restaurngen igen. Vi disskuterade schemat lite grovt och kom fram till en tidpunkt för vigseln. 17.00 smäller detHjärta

    Hur går det för er andra? Några framsteg eller har ni tagit sommarsemester?

  • Sarah 87
    Äldre 9 Jul 14:44
    #27

    Var har ni hittat era jackor/bolero? Jag var nämligen i Kina förra veckan o tänkte passa på att hitta nåt då men det var helt omöjligt.

    Hur tänker ni med skor? Kör ni dubbla par?

    Det är så mkt att tänka på med bröllop! Vi skulle boka lokal till festen men då hade just vårat datum av alla redan blivit bokat. Så nu måste vi leta vidare! Men hoppas på att börja planera detaljer för inbjudningskort o gästlista osv ikväll när både jag o min pojkvän är lediga :)
    O jag väntar fortfarande tålmodigt på ett frieri...

  • Sarah 87
    Äldre 9 Jul 16:02
    #28

    Sorry nu såg jag vart jackor/bolero var köpt...

  • 120530
    Äldre 11 Jul 10:34
    #29
    Sarah 87 skrev 2011-07-09 14:44:27 följande:
    Var har ni hittat era jackor/bolero? Jag var nämligen i Kina förra veckan o tänkte passa på att hitta nåt då men det var helt omöjligt.

    Hur tänker ni med skor? Kör ni dubbla par?

    Det är så mkt att tänka på med bröllop! Vi skulle boka lokal till festen men då hade just vårat datum av alla redan blivit bokat. Så nu måste vi leta vidare! Men hoppas på att börja planera detaljer för inbjudningskort o gästlista osv ikväll när både jag o min pojkvän är lediga :)
    O jag väntar fortfarande tålmodigt på ett frieri...
    Jag har tänkt ha tre par skor. Ett par med 8cm klack som jag hoppas jag kan ha så länge som möjligt och sedan ett par typ ballerina om jag skulle bli trött i fötterna. Sedan har jag tänkt försöka hitta ett par snörkängor med 8 cm klack att ha när vi skall fotograferas ute och när jag transporteras mellan hotell/frisör/lokal. Inte så roligt att halka omkring i pumps då men samtigt behöver jag ju klacken för att inte släpa klänningen i eventuell snö.

    Pumpsen och framförallt ballerina skall jag leta efter nu i sommar eftersom det inte finns så mycket till vintern. Kängorna får jag ju nog vänta med eftersom de inte finns nu. Är bara så rädd arr jag skall glömma de, får nog börja skriva en lista Glad
  • Sarah 87
    Äldre 10 Aug 22:41
    #30
    Red skrev 2011-07-11 10:34:47 följande:
    Jag har tänkt ha tre par skor. Ett par med 8cm klack som jag hoppas jag kan ha så länge som möjligt och sedan ett par typ ballerina om jag skulle bli trött i fötterna. Sedan har jag tänkt försöka hitta ett par snörkängor med 8 cm klack att ha när vi skall fotograferas ute och när jag transporteras mellan hotell/frisör/lokal. Inte så roligt att halka omkring i pumps då men samtigt behöver jag ju klacken för att inte släpa klänningen i eventuell snö.

    Pumpsen och framförallt ballerina skall jag leta efter nu i sommar eftersom det inte finns så mycket till vintern. Kängorna får jag ju nog vänta med eftersom de inte finns nu. Är bara så rädd arr jag skall glömma de, får nog börja skriva en lista Glad
    Åh jag tycker det är såå svårt me skor! Min fästman (äntligen är vi förlovade :) ) är bara nåra centimeter längre än mig o därför vill jag inte ha några höga klackar. Men jaa kängor har jag ett par som nog skulle funka bara när man ska va ute o springa. Men jag är ingen ballerinatyp så de är svårt att hitta fina platta skor då.

    Återigen, var har folk hittat bolero/jacka? Jag va inne på den där hemsidan men hittade inte fram. Jag förstod inte riktigt tror jag...
Svar på tråden Vinterbrudar - 2012