• Gottbl­åbär
    Äldre 22 May 19:20
    13705 visningar
    8 svar
    8
    13705

    Var hitta billigaste blockljusen?

    Idag var jag på Gekås (ullared) för att bla köpa block ljus som jag ska ha på borden på bröllopet. Ska ha ljusfat med minst tre lblockljus på varje fat. Så de blir en del.
    Men Gekås var inte billigare än IKEA,

    IKEA hade samma priser men ljusen var någon cm större i måtten så man fick till och med mer ljus för pengarna. Så är IKEA billigast eller vet någon om nått annat ställe där man kan fynda vanliga vita blockljus?


  • Svar på tråden Var hitta billigaste blockljusen?
  • mikael­a86
    Äldre 22 May 19:33
    #1

    Jag vet inte om ikeas ljus är billigast men jag tycker att de är väldigt bra kvalitet iallafall, rinner inte ut och så!!

  • Gottbl­åbär
    Äldre 22 May 19:41
    #2

    Ikea har ju faktiskt ett set med 5 blocljus i olika höjder för 45:- kanske man ska köpa de. Får man ju lite fler ljus. Tre ljus på gekås skulle kostat 45:- På ikea är de lite billgiare om tredje ljuset är hemsjöblockljus, där får man 4 för 15:- men då är de inte samma diameter som dom andra två.


  • mikael­a86
    Äldre 22 May 19:50
    #3

    ja jag testade setet på 5 ljus dom flöt dock ut och blev ett stort typ, köp hem och testa innan i så fall! De som jag vet har bra kvalitet är fenomen de enskilda vi köper till jobb de som kostar 20:- och 25:- och de är jätte bra!

  • thean
    Äldre 22 May 20:09
    #4

    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80119236

    Är ju billigt! 15 kr för 4 st, men de är "bara" 8 cm höga så det beror ju på hur stora blockljus man vill ha?! För vår dukning blir dom superbra! =)

  • Gottbl­åbär
    Äldre 23 May 21:04
    #5
    thean skrev 2011-05-22 20:09:09 följande:
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80119236

    Är ju billigt! 15 kr för 4 st, men de är "bara" 8 cm höga så det beror ju på hur stora blockljus man vill ha?! För vår dukning blir dom superbra! =)

    Ja de är billigt, har funderat på dem med. Men vill ha flera ljus i grupp i olika höjder. Men ställer man detta ljus med dom andra Ikea ljusen är ju detta smalare. Fick en ide men de kanske inte alls går eller bli jätte fullt, eller så tjänar man inte alls på de. Men eftersom jag vill ha ljus i olika höjder om man köper dom 4 för 15:- och kapar dem (ev eldar dem innan) i olika höjder.


    Va tror ni, tjänar man på de?


    Blir de snyggt? Kan man kapa dom på nått sätt eller är de snyggast att låta dom brinna ner en bit innan? Alla ska ju vara tända när de är dags ändå.


     


  • c4trin
    Äldre 25 May 17:45
    #6

    Jag har handlat på Lagerhause, bra kvalitet ocg inte farligt dyra tyckte jag... Minns inte vad de kostade /st men ca 4 för 50 va de


  • mia5
    Äldre 6 Jun 21:40
    #7

    Köpte paketet på ikea med 4 för 15:- för att provelda, de flöt ut, men vi ska ha glasburkar så det gör inget.

  • Äldre 14 Jan 13:06
    #8

    Http://ljusshopen.se

    Bra och billiga ljus:)

Svar på tråden Var hitta billigaste blockljusen?