• Äldre 10 May 23:05
    24173 visningar
    74 svar
    74
    24173

    TIPS! Till alla blivande brudpar som vill ha billiga blommor i GBG-området

    Godkväll!

    Vi har en rätt liten budget och jag ville inte gärna slänga ut tusenlappar för blommor som ändå vissnar efter ett par dagar. Har spanat runt en hel del på olika handelsträdgårdar för dom skulle visst vara billiga.

    Jag ska ha en droppformad bukett, medelstor, i cerisa färger med mestadels rosor. Skall även ha diamanter i rosorna och ett cerist sidenband runt stjälkarna. Samt ett matchande corsage till M2B.

    Har fått prisförslag från 1500 till "kan-inte-svara-på-det", men idag besökte jag Monikas Handelsträdgård i Agnesberg. Och hon ville bara ha 600 kronor för ALLT! Jag har handlat av henne innan och har alltid varit nöjd så jag är övertygad om att buketten blir tjusig! Jag kan även lägga in en bild på den färdiga buketten efter den 11 juni om någon vill

    Min vän som skall gifta sig senare i år ville ha en bukett med 8 stora röda rosor, det skulle kosta 20 kr/st dvs 160 kr! Och ingen kostnad för binderiet (eller vad det nu heter!)

    Så alla brudar, Monikas handelsträdgård i Agnesberg är mitt spartips :=)

  • Svar på tråden TIPS! Till alla blivande brudpar som vill ha billiga blommor i GBG-området
  • tezz84­0
    Äldre 11 May 16:45
    #1

    ojdå, det var inte dyrt =). Är den stor buketten som du tänkte ha? Du har inga bilder som du går efter?
    Nu kommer jag att göra min bukett själv, och har redan köpt alla tillbehör, annars så hade jag nog kollat där.
    Men det är ju nästan så man börjar fundera på om man inte ska få det fixat prof. ändå...?
    Bra tips. =)

  • Äldre 11 May 21:43
    #2
    tezz840 skrev 2011-05-11 16:45:05 följande:
    ojdå, det var inte dyrt =). Är den stor buketten som du tänkte ha? Du har inga bilder som du går efter?
    Nu kommer jag att göra min bukett själv, och har redan köpt alla tillbehör, annars så hade jag nog kollat där.
    Men det är ju nästan så man börjar fundera på om man inte ska få det fixat prof. ändå...?
    Bra tips. =)
    Jag har tyvärr ingen bild, jag pekade på dom hon hade där. Den kommer vara mellanstor, hur man nu förklarar det hehe... Varken liten eller stor, bara helt lagom! Men jag lägger som sagt gärna in en bild efter den 11 juni så får du se den! Fast du kanske gifter dig innan dess?
  • tezz84­0
    Äldre 12 May 07:34
    #3
    11juni2011 skrev 2011-05-11 21:43:58 följande:
    Jag har tyvärr ingen bild, jag pekade på dom hon hade där. Den kommer vara mellanstor, hur man nu förklarar det hehe... Varken liten eller stor, bara helt lagom! Men jag lägger som sagt gärna in en bild efter den 11 juni så får du se den! Fast du kanske gifter dig innan dess?
    nejdå, 30 juli är det dags för oss =)
  • Flodis Hjärta­t
    Äldre 12 May 10:30
    #4

    Kan var intressant. Har nämligen inte bestämt blommor än. Ska kolla!

  • MrsT20­11
    Äldre 12 May 10:49
    #5

    Helt grymt bra tips! Ska definitivt åka dit och köpa lösa blommor till våra bordsdekorationer!

    Min bukett är bokad hos en centralt belägen florist, så att den körkortslöse brudgummen kan ta sig både dit och vidare till frisören till fots på bröllopsdagen. Bara som ett tips till er som inte bestämt er, finns mycket att ta ställning till vad gäller både priser, praktiska detaljer och geografiska avstånd. =)

  • Äldre 13 May 14:32
    #6
    MrsT2011 skrev 2011-05-12 10:49:24 följande:
    Helt grymt bra tips! Ska definitivt åka dit och köpa lösa blommor till våra bordsdekorationer!

    Min bukett är bokad hos en centralt belägen florist, så att den körkortslöse brudgummen kan ta sig både dit och vidare till frisören till fots på bröllopsdagen. Bara som ett tips till er som inte bestämt er, finns mycket att ta ställning till vad gäller både priser, praktiska detaljer och geografiska avstånd. =)
    Just de! När jag var där så snacka hon något om att dom skulle byta lokaler till backa, där vid lek och buslandet om jag förstod det rätt! Detta skulle ske vid midsommar!

    Fast jag lyssnade bara med ett halvt öra som sagt så jag ska ha min bukett innan dess, men det kan ju vara värt att veta, så dubbelkolla med henne!
  • fabbis­63
    Äldre 17 May 08:47
    #7

    Hej! Vet du om det är öppet där året om eller är det bara under sommaren?? Jag ska ha mitt bröllop i november och jag hade inte heller tänkt lägga ut för mycket på min bukett....runt 800:- hade jag tänkt migGlad

  • lovvyd­ovvy
    Äldre 17 May 09:13
    #8

    Var där här om dagen och ja, de skulle flytta till en lokal vid lek- och buslandet. De visste inte ännu om de skulle behålla den befintliga lokalen  också.

  • wohooo
    Äldre 17 May 12:59
    #9

    Var där i lördags och bokade blommor.

    Runt midsommar flyttar de till Backaplan, vägg i vägg med Lek & Buslandet, butiken kommer då heta Linnéas Blomsterhörna. Väl värt ett besök!!

  • Äldre 17 May 20:16
    #10
    fabbis63 skrev 2011-05-17 08:47:14 följande:

    Hej! Vet du om det är öppet där året om eller är det bara under sommaren?? Jag ska ha mitt bröllop i november och jag hade inte heller tänkt lägga ut för mycket på min bukett....runt 800:- hade jag tänkt migGlad


    Det är året runt öppet! Min kompis ville ha blommor till nyårsafton och det var inga problem
Svar på tråden TIPS! Till alla blivande brudpar som vill ha billiga blommor i GBG-området