• Emblas Mamma
    Äldre 30 Mar 21:25
    205771 visningar
    93 svar
    93
    205771

    Har precis smakat tårta från citygross! Här är priser och tips!

    Många har undrat om city gross tårtor!
    Vi valde att gå dit och prata med dom och få ett pris, och ett smakprov!
    Vi fick hem 4 smakprov GRATIS på moussetårtor med smakerna: Jordgubb, Hallon, Choklad och Björnbär!

    Pris för moussetårta är 25kr / bit. För oss skulle det bli 1750 kr för 70 personer!

    Vi gillade smaen jättemycket, men vi ska nog köra på vita prinsesstårtor istället (från citygross) som kostar 15kr/biten och landar på 1050 kr för våra 70 personer.
    Vi kommer dekorera med chokladpraliner runt om och hallon ovanpå!

    Anledningen är att jag och sambon inte är jätteglad i mousse, vi föredrar lite mer kaka och lite mindre kladd :) JAg blir så lätt illamående annars!
    Men jag måste verligen rekommendera det annars! Tårtorna var SUPERgoda :) Jag gillade hallon och jordgubbe mest.

    By the way så är det gratis att hyra deras tårtställningar :)


  • Svar på tråden Har precis smakat tårta från citygross! Här är priser och tips!
  • Humlan­66
    Äldre 29 May 17:48
    #31

     i Gävle kostar en sugarpaste tårta 10-12 bitar 149 kr  ( ca 12,50 kr /bit ) och rosor 5 kr st som man dekorerar med. MEN har man saker man vill dekorera med så lämnar man bara in det och dom fixar det till samma pris.. TOPPEN. Jag som tänkte göra alla mina tårtor själv

    Neeee "skakar på huvudet". jag beställer


  • Emblas Mamma
    Äldre 29 May 18:17
    #32

    Vilket superbilligt och bra pris!!!
    man tjänar ju nästan ingenting på att göra tårtan själv om det är så billigt!
    Tänk vad tid man sparar :)

    Jag är jättenöjd med city gross, jag köpte själv en ställning eftersom jag ville ha våningar,
    och frågade city gross om dom kunde göra tårtorna på ställningen istället,
    och det gör dom gärna utan nåon extra kostnad alls!
    :)


  • durras­flikka
    Äldre 15 Jun 16:33
    #33

    För er som beställer moussetårtor ser jag gärna bilder på.. =)


  • moonli­ghtgir­l
    Äldre 15 Jun 16:55
    #34

    Vilken otur för mig att närmaste citygross ligger 10 mil från där jag bor.  =(
    Men icamaxi ska öppna i Västervik så jag ska ta och kolla med dem.
    Det finns även ett konditori tvärs över gatan från där vi bor, ska kolla priserna där också.
    Kanske blir billigare att åka in till västervik och köpa på icamaxi men det får vi se. Tur är ju att vi gifter oss nästa år så vi hinner kolla upp det.   =)

  • Smuppr­a
    Äldre 16 Jul 14:27
    #35

    Usch vad besviken jag blev. Efter att ha läst i denna tråd åkte vi till en city gross i närheten (Sthlm). Kollade hemsidan när bageriet skulle vara bemannat men det stämde inte. Det var stäng, mörkt och låst. Av vanlig personal fick vi numret till bagaren som vi skulle ringa till dagen efter. Ringde dit på morgonen. Hamnade hos en tjej. Jag berättade att vi var intresserade av att beställa tårtor till bröllop, hon lämnade över luren till den som var ansvarig. Upprepade mig. Han blev typ helt ställd. Jag frågade om det fanns möjlighet med smakprov. Nej de gör inte sådana, svarade han. Isf får man köpa små bakelser och testa. Jaha, sa jag. Ett svar jag inte väntat mig. Han lät rätt förvirrad och sa att de gör ju inga riktiga bröllopstårtor utan bara de har i butik och ja...

    Vi körde likadan runda på Coop. Svaret där var att de kan göra smakprover på moussetårtor men inte på frukttårtor och så. Men vi skulle kika in i bageriet under helgen. Då skulle två tjejer jobba där som vi kunde prata med. Vi var där på förmiddagen idag (för de har ju en tendens att sluta tidigt) men det var stängt, mörkt och låst. Ingen där. Eftersom jag inte kan komma från jobbet på vardagarna får BM åka dit själv på måndag och se om han kommer någon vart.

    Vi åkte till City gross efter detta. Funderade på att köpa bakelser iaf. Det var två sorter där vi var intresserade av. Dock var de i två-pack. Känns onödigt att köpa 4 st bakelser bara för att smaka. Det hela skulle gå loss på 90 kronor också. Känns rätt ovärt. Så jag vägrade köpa :-P

    Så nu är det ännu ett stort frågetecken med tårta. ((

  • Emblas Mamma
    Äldre 16 Jul 15:46
    #36

    Vad tråkigt :( Jag kan starkt rekommendera city gross i Värnamo! Gratis smakprovet och mycket billiga bakelser om man vill köpa och smaka! 15kr styck för en bakelse! Fast det är ju ändå gratis så.. Även gratis att hyra ställning. Vi köpte en mer avancerad ställning än de dom hade och dom satte ändå ihop dettas utan extra kostnad, för 70 bitar gick tårtan på strax över tusenlappen. Tråkigt att det inte är samma överallt!


  • LaChef
    Äldre 16 Jul 17:29
    #37
    Smuppra skrev 2011-07-16 14:27:01 följande:
    Usch vad besviken jag blev. Efter att ha läst i denna tråd åkte vi till en city gross i närheten (Sthlm). Kollade hemsidan när bageriet skulle vara bemannat men det stämde inte. Det var stäng, mörkt och låst. Av vanlig personal fick vi numret till bagaren som vi skulle ringa till dagen efter. Ringde dit på morgonen. Hamnade hos en tjej. Jag berättade att vi var intresserade av att beställa tårtor till bröllop, hon lämnade över luren till den som var ansvarig. Upprepade mig. Han blev typ helt ställd. Jag frågade om det fanns möjlighet med smakprov. Nej de gör inte sådana, svarade han. Isf får man köpa små bakelser och testa. Jaha, sa jag. Ett svar jag inte väntat mig. Han lät rätt förvirrad och sa att de gör ju inga riktiga bröllopstårtor utan bara de har i butik och ja...

    Vi körde likadan runda på Coop. Svaret där var att de kan göra smakprover på moussetårtor men inte på frukttårtor och så. Men vi skulle kika in i bageriet under helgen. Då skulle två tjejer jobba där som vi kunde prata med. Vi var där på förmiddagen idag (för de har ju en tendens att sluta tidigt) men det var stängt, mörkt och låst. Ingen där. Eftersom jag inte kan komma från jobbet på vardagarna får BM åka dit själv på måndag och se om han kommer någon vart.

    Vi åkte till City gross efter detta. Funderade på att köpa bakelser iaf. Det var två sorter där vi var intresserade av. Dock var de i två-pack. Känns onödigt att köpa 4 st bakelser bara för att smaka. Det hela skulle gå loss på 90 kronor också. Känns rätt ovärt. Så jag vägrade köpa :-P

    Så nu är det ännu ett stort frågetecken med tårta. ((
    Tråkigt. Tänk hur mycket tid och nerver du skulle ha sparat om du anlitade nån som skulle ta fram det du vil ha :)
  • Emblas Mamma
    Äldre 16 Jul 19:26
    #38

    Ibland får man ta en chansning för att spara tusenlappar helt enkelt! Jag är otroligt glad att vi tog chansen ;)


  • Tinzi
    Äldre 16 Jul 19:31
    #39
    Emblas Mamma skrev 2011-03-30 21:25:09 följande:
    Många har undrat om city gross tårtor!
    Vi valde att gå dit och prata med dom och få ett pris, och ett smakprov!
    Vi fick hem 4 smakprov GRATIS på moussetårtor med smakerna: Jordgubb, Hallon, Choklad och Björnbär!

    Pris för moussetårta är 25kr / bit. För oss skulle det bli 1750 kr för 70 personer!

    Vi gillade smaen jättemycket, men vi ska nog köra på vita prinsesstårtor istället (från citygross) som kostar 15kr/biten och landar på 1050 kr för våra 70 personer.
    Vi kommer dekorera med chokladpraliner runt om och hallon ovanpå!

    Anledningen är att jag och sambon inte är jätteglad i mousse, vi föredrar lite mer kaka och lite mindre kladd :) JAg blir så lätt illamående annars!
    Men jag måste verligen rekommendera det annars! Tårtorna var SUPERgoda :) Jag gillade hallon och jordgubbe mest.

    By the way så är det gratis att hyra deras tårtställningar :)
    Oj vad bra! Jag ringde dem i morse i Borås så detta var kul! Vi ska också köra på vita prinsesstårtot m. svart dekoration fast de sa inte 15:-/biten utan priser per tårta eller hur det var :)

    Vet du vad de hade för tårtställningar förresten? Sådana sneda? (ej på höjden)
  • Tinzi
    Äldre 16 Jul 19:34
    #40
    Emblas Mamma skrev 2011-04-11 13:10:58 följande:
    Vi nämnde bröllopstårta :) och med mousse kostade det 25 kr per bit ändå och för prinsess 15! Men det blir ju lite mer om man vill ha dekorationer - men vi fixar själva med lite hallon oc chokladpraliner :) gå dit och hör med dom! :)
    Till mig sa det att de kunde spritsa små dekorationer eller göra nåtogt hjärta i maripan etc utan extra kostnad :)
Svar på tråden Har precis smakat tårta från citygross! Här är priser och tips!